Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 6v poika tietää menkoista, miten vauvat saavat alkunsa jne!

Vierailija
02.05.2011 |

Poika on kiinnostunut, kyselee, kun näkee esim. minun menkkasupjia jne. Kerron ihan rehellisesti kaiken. Mä en osaa enkä pysty kiertelemään mitään haikarajuttuja. Poika tietää, miten on saanut alkunsa, mistä vauvat syntyy, miksi äiti vuotaa verta joka kuukausi ym kaikkea normaaliin elämään kuuluvaa.

Teenkö mä jotain väärin?? Meillä poika vaan on kysellyt aina kaikesta kaiken, on luonnostaan superutelias ja kiinnostunut maailmasta, ilmiöistä ja niiden syistä.

Muita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ne niitä näkisi? Eivät käy kanssani kaupassa, eivät tongi vessan kaappeja.

Vierailija
2/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole ollut vielä(kään) mitään "öhö öhö tissi" -vaihetta. Ihan normaalisti voitu jutella kaikista maailman asioista ja poika tietää, että minulle voi aina kertoa, oli asia tai tilanne mikä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte kun tulee tohon päälle 10 v ikäseksi, alkaa kiusaantumiset ja asiat ei ole enää niin helppoja.

Tulee, yäk jutut, eli sellanen lapsellisuus katoaa...

Vierailija
4/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käsitä, miten olisin voinut pitää salassa näitä asioita, ja miksi. Minäkin olen kertonut kuusivuotiaalleni kaikesta, mistä on kysellyt, siis tietysti lapsentasoisesti ja -tajuisesti, enkä ole kertonut mitään yksityiskohtia seksiasioista tms. Mutta olisi tuntunut tosi hassulta kieltäytyä kertomasta. Vastaan muutenkin aina jos hän kysyy jotain, ei ole sellaista asiaa, josta kokonaan kieltäytyisin puhumasta hänelle vedoten ikään. Tai ei ainakaan tule mieleen.

Mutta tietysti jokaisessa perheessä pitää päättää, mikä tuntuu sopimattomalta kertoa lapselle ja vetää raja siihen.

Vierailija
5/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ne niitä näkisi? Eivät käy kanssani kaupassa, eivät tongi vessan kaappeja.

Meillä tonkii jo 1-vuotias poika vessan kaappeja ja sieltä niitä siteitä levittelee lattialle. Oon sanonut, että ne on äitin vaippoja :)

Tulevaisuudessa toimin varmasti niinkuin ap. Asiat kerrotaan ikatason mukaisesti ja sen verran kuin on tarpeellista.

Vierailija
6/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,8 ja 10. Vanhin on lievästi kehiysvammainen, eli hänen tiedontarpeensa tuli vähän myöhemmin kuin muilla.

Kertoisin niin nuorelle niin oikeila sanoilla kuin on valmis vastaanottamaan ja halukas tietämään.

Olen puhunut seksi- ja ehkäisyasiatkin jo enen yläastetta, antanut neuvoni siitä kuinka tyttöjä pitää myös kohdella kunnioittavasti. Varsinkaan rakastumiseen ja seksiin liittyvillä asioilla ei saa koskaan haavoittaa ketään.

Vierailija
7/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omasi saa tunkea kätensä vaikka paskaan, niin sinulle OK. Meillä ei käy mielessä, että moinen olisi tavallista ja kannustettavaa.

Lapsille voi kertoa kuukautisista ilman, että lapsi samaan aikaan syö kuukautissuojaa.

Vierailija
8/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsille voi kertoa kuukautisista ilman, että lapsi samaan aikaan syö kuukautissuojaa."

Kiitos illan nauruista ennekuin vetäydyn yöunille. :)

Vierailija
9/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 6-vuotiaani ei kuitenkaan ole ollut yhtä kiinnostunut tästä aihepiiristä. Häntä kiinnostavat kaverit, urheilu, ruoka ja rakentelu. :)

Vierailija
10/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omasi saa tunkea kätensä vaikka paskaan, niin sinulle OK. Meillä ei käy mielessä, että moinen olisi tavallista ja kannustettavaa.

Lapsille voi kertoa kuukautisista ilman, että lapsi samaan aikaan syö kuukautissuojaa.

vähän eriasia työntää käsi kaappiin kuin paskaan? Kyllä meillä lapsi saa omassa kodissaan tutkia tavaroita. Miksi ihmeessä sellainen pitäisi kieltää? Mun mielestä se on jopa ihan suotavaa...

Vierailija
11/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omasi saa tunkea kätensä vaikka paskaan, niin sinulle OK. Meillä ei käy mielessä, että moinen olisi tavallista ja kannustettavaa. Lapsille voi kertoa kuukautisista ilman, että lapsi samaan aikaan syö kuukautissuojaa.

vähän eriasia työntää käsi kaappiin kuin paskaan? Kyllä meillä lapsi saa omassa kodissaan tutkia tavaroita. Miksi ihmeessä sellainen pitäisi kieltää? Mun mielestä se on jopa ihan suotavaa...

lapsi on siellä ihan puhtaasti harrastemielessä tonkimassa kaappeja. Älä ihmeessä kiellä vaan päästä seuraavaksi tonkimaan ruokakaappia.

Näin meidän kesken: juuri kaltaistesi äitien takia meillä vieraat lapset eivät pääse keittiötä pitemmälle vierailullaan. Meillä ei kaappeja tongita! Kova paikka äideilleen, jotka olettavan lapsen voivan seikkailla kodissamme.

Vierailija
12/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En piilottele tamponeita enkä siteitä, olen kertonut mitä ne ovat. Olen kertonut miten lapset saavat alkunsa ja miten syntyvät.

Olen kertonut miten nisäkkäitten poikaset ja linnunpoikaset saavat alkunsa, miten kalat. Ihan samalla tavoin, kuin ihmisetkin. Olen selittänyt hedelmöityksen, siittiöt ja munasolut.

Ei siinä ole mitään omituista.

Vierailija
13/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsille kertonut nämä perusbilsa jutut kyllä. Samalla lailla pojalleni, kuin tyttärilleni. Toki on vielä aika pieniä osa, joten valistus jatkuu. En koe asiasta häpeää tai noloutta tippaakaan. Aivan samoin kuin kertois ihan mitä tahansa biologista asiaa.

Vierailija
14/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselivät pienestä pitäen jne.

Sille, joka kertoi, etteivät lapset koskaan näe kuukautissuojia: eivät meidänkään tosiaankaan käy minun kanssani vessassa :-D - mutta toki esim. kaupassa ovat mukana jne, siinä ovat kuukautissuojia nähneet.

Vierailija
15/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pojilla ole aavistustakaan mun menkkasuojista missä ne niitä näkisi? Eivät käy kanssani kaupassa, eivät tongi vessan kaappeja.

Olen jotenkin elänyt siinä uskossa, että kauppakassien purkaminen ja ostosten paikoilleen laitto on muidenkin hommaa kuin äitien :), mutta olen näemmä ollut väärässä.

Vierailija
16/16 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omasi saa tunkea kätensä vaikka paskaan, niin sinulle OK. Meillä ei käy mielessä, että moinen olisi tavallista ja kannustettavaa. Lapsille voi kertoa kuukautisista ilman, että lapsi samaan aikaan syö kuukautissuojaa.

lapsi on siellä ihan puhtaasti harrastemielessä tonkimassa kaappeja. Älä ihmeessä kiellä vaan päästä seuraavaksi tonkimaan ruokakaappia.

Näin meidän kesken: juuri kaltaistesi äitien takia meillä vieraat lapset eivät pääse keittiötä pitemmälle vierailullaan. Meillä ei kaappeja tongita! Kova paikka äideilleen, jotka olettavan lapsen voivan seikkailla kodissamme.

se on harmi jos sulla on tuttavia, jotka antavat lastensa kaivella kaappeja kylässä. Kylässä on eri säännöt kuin kotona ja niin se on maailman ääriin asti.

Ei meilläkään sentään kaikkea saa tehdä, eikä sinne vessaan mennä koskaan "harrastemielessä" tonkimaan. Kun minä käyn vessassa itse, voi lapsi sinne kaappiinkin kurkata ihan luvan kanssa. Meillä vessan kaappi on ihan sallittu, koska siellä ei mitään vaarallista ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä