Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi ostaa vettä?

Vierailija
02.05.2011 |

Tarvitsisin vettä isoja määriä, tynnyreitä tms. joissa vesi säilyy, ihan niinkuin pullossa. Mistä tällaista voi ostaa?

Tai ellei tynnyreitä niin ainakin isompia määriä kuin kaupan pullovedet

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän voi olla kaasulla toimiva pakastin. Vesiongelmaa se ei poista.

Vastaan: vallan helvetisti!

Vierailija
122/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesisuonta esiin :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin juttu on kumma, koska kaikissa vanhoissa taloissa, keskellä ei mitään, oli aina kaivot. Mistä luulet että ennen vesi haettiin? Voi tietysti olla kaivo kuivunut, mutta suosittelen että menette vaikka etukäteen käymään siellä ja etsimään jotain vesipistettä.. voihan olla että ihan lähelläkin menee oja, josta ette vain tiedä.

Ja sinun kannattaisi nyt herätä realitettteihin, eikä ihmetellä miksi muut kummastelevat asiaa...

Tuosta lomasta vielä niin itse kyllä mielelläni voisin lähteä tuollaiseksi ajaksi pois, mutta haluaisin ehdottomasti tuona aikana syödä myös jotain tuoretta :) Siksi ottaisinkin mukaan esim esikasvatettuja yrttejä, salaattia, tomaattiamppelin jne ja laittaisin niitä kasvamaan. Ja jos suomessa olette, niin luonnon kasveista voi tehdä vaikka mitä tuoretta syötävää!

Vierailija
124/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisihan se vähän outoa, että mökillä olisi kaksi kaasulla toimivaa pakastinta. Sentään sähköt löytyy, mutta vettä ei.

Ja paljonko tarvitaan kaasua, että 2 pakastinta toimii?

sehän voi olla kaasulla toimiva pakastin. Vesiongelmaa se ei poista.

Vastaan: vallan helvetisti!

Vierailija
125/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiko 1: kaikki hyvin, hernari maistuu ja vesi riittää

Viiko 2: muksu vähän haisee, mutta hyvin menee, hernekeittoa piisaa

Viikko 3: mun kalsarit osaavat seisoa itsekseen! Vesi on jänskän näköistä, onkohan siellä sammakonpoikasia.Hernekeittoa iltapalaksi.

Viiko 4: Leikkasin itselleni säästeliään palasen vesihyytelöä, lapsi odottelee suu auki pihalla sadekuuroa. Muuten olen sitä mieltä, että joku vakoilee meitä ja metsässä on tiikeri. Se syö mun hernekeittoja, mä tiedän!

Viikko 5: Mä näen teidän IP:t! Mä tiedän kuka vei mun tiikerin ja vaihtoi tilalle lapsen! Mutta täällä ei lannistuta, istutin kanisterit multaan, kohta vesi versoo kun herneenvarsi, te ette voi mulle mitään, hähhähhää!

Vierailija
126/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesisuonta esiin :D :D

Tietysti voit ostaa mahdollisimman isoja kanistereita ja niitä tabuja, jotka pitävät veden kunnossa sekä vuokrata kuorma-auton tai traktorin peräkärryineen kuskaamaan ne mökille.

Vettähän voit laskea vaikka omasta hanasta.

Vierailija
127/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se että teillä ei ole kulkupeliä.

Suosittelisin joko ostamaan auton kauppareissuja varten tai sitten palkkaatte/pyydätte jonkun kuskaamaan teitä kauppaan.

pesuvettä ehkä siihen 1000 litran astiaan ja sadeveden keruuta varten tynnyreitä (kannellisia). Kaikki juomavesi kaupasta tai sitten käytte täyttämässä kanistereita kauppareissuilla.

ja kuten jo moni on kysynyt, kuinka mökillä aikaisemmin oleilleet ovat vesiasian hoitaneet?

Vierailija
128/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan selvä juttu ja sinäkin ap varmaan sen verran käsität vedenkulutusta että ymmärrät sen. Helpoimmalla pääsette kun ostatte mökkireissun ajaksi auton, jonkun parinsadan euron romun vaikka ja haette sillä vettä kerran viikossa ja ehkä samalla vedenhakureissulla käytte jossain uimahallissa/huoltoasemalla/rannalla peseytymässä kunnolla.

Vierailija
129/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikkaamppeleita olinkin jo ajatellut ja muita taimia. Kaivoa ei tosiaan ole tai ei ainakaan toimivaa sellaista.

Vierailija
130/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiko 1: kaikki hyvin, hernari maistuu ja vesi riittää Viiko 2: muksu vähän haisee, mutta hyvin menee, hernekeittoa piisaa Viikko 3: mun kalsarit osaavat seisoa itsekseen! Vesi on jänskän näköistä, onkohan siellä sammakonpoikasia.Hernekeittoa iltapalaksi. Viiko 4: Leikkasin itselleni säästeliään palasen vesihyytelöä, lapsi odottelee suu auki pihalla sadekuuroa. Muuten olen sitä mieltä, että joku vakoilee meitä ja metsässä on tiikeri. Se syö mun hernekeittoja, mä tiedän! Viikko 5: Mä näen teidän IP:t! Mä tiedän kuka vei mun tiikerin ja vaihtoi tilalle lapsen! Mutta täällä ei lannistuta, istutin kanisterit multaan, kohta vesi versoo kun herneenvarsi, te ette voi mulle mitään, hähhähhää!

Vierailija
131/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tomaattiamppeli oli hyvä idea mansikkaamppeleita olinkin jo ajatellut ja muita taimia. Kaivoa ei tosiaan ole tai ei ainakaan toimivaa sellaista.

Vierailija
132/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajaksi. Millä sä kuskaat sen veden (4000-6000 kg) sinne mökille?

Vierailija
133/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikkaamppeleita olinkin jo ajatellut ja muita taimia. Kaivoa ei tosiaan ole tai ei ainakaan toimivaa sellaista.

Vierailija
134/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo luopunut toivosta, ettei täällä enää ole tällaisia juttuja. :D

Kiitos ihana ap, pelastit mun illan :D

Vierailija
135/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin on sukulaisten mökki saaristossa.

Tontilla on lampi, mutta sen vesi on juomakelvotonta eikä se käy edes pesuvedeksi.

Sadevedellä peseydytään ja vesi viedään mennessä.

Vähintään kerran viikossa haimme lisää juomavettä mantereelta lautalla. Ei se kanisterissa kelvannut kauemmin juotavaksi. Ruuanlaittoon kyllä jos sen keitti.

Pullovettä ostaisin juotavaksi jos noin kauan pitäisi olla. Ja se ei ole halpaa.

Mieti jos helteellä menis vaikka reilu 3litraa vettä päivässä per nuppi, se olis 10 litraa yhteensä.

Lisäksi muu käyttövesi!

Tarvitsette tosiaan kuorma-auton vähintään että saatte veden sinne perille :)

Vierailija
136/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista esikasvattaa muutkin taimet hyvissä ajoin, ettei käy niin että ne alkaa tekemään satoa vasta kun olette lähdössä :) Ja yleensä maan kosteus, sade ja yökaste riittää pitämään esim salaatit hengissä.

Voitko kertoa paikkakunnan, niin voisin mielenkiinnolla tutkailla karttaa ja mahdollisia vesiesiintymiä. Vaikka tietysti moni kunta on laaja, mutta saisi jonkinlaisen yleissilmäyksen alueesta. (esim joissain kunnissa 300 järveä ja joissain 1) Ja paikkakunnan kertominen ei kuitenkaan teistä paljoa paljasta, koska mökkejä on pilvin pimein lähes joka paikkakunnalla!

Vierailija
137/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin on sukulaisten mökki saaristossa.

Tontilla on lampi, mutta sen vesi on juomakelvotonta eikä se käy edes pesuvedeksi.

Sadevedellä peseydytään ja vesi viedään mennessä.

Vähintään kerran viikossa haimme lisää juomavettä mantereelta lautalla. Ei se kanisterissa kelvannut kauemmin juotavaksi. Ruuanlaittoon kyllä jos sen keitti.

Pullovettä ostaisin juotavaksi jos noin kauan pitäisi olla. Ja se ei ole halpaa.

Mieti jos helteellä menis vaikka reilu 3litraa vettä päivässä per nuppi, se olis 10 litraa yhteensä.

Lisäksi muu käyttövesi!

Tarvitsette tosiaan kuorma-auton vähintään että saatte veden sinne perille :)

sähkölinjakin saattaa mennä läheltä tai sähkö tehdään muulla tavoin, mutta kaivoa ei kannata sellaiseen maaperään yrittää, mutta mökki on tehty, kun on tonttikin halvalla hankittu :)

Ehkä tuossa kannattaisi vedenhankinta ulkoistaa ostopalveluksi :)

Tero

Vierailija
138/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä järkeä lähteä noin kauaksi ajaksi, ilman vettä, ilman mitään...ei voi tiskata,ei pestä pyykkiä, 2kk hikisillä samoilla vaatteilla, pesemättömänä.......yöööök

mitä ajattelitte tehdä koko loman?

syödä pelkkiä tonnikalapurkkeja?

sääli hakijaannekin hirveä roskalavallinen säilykepurkkeja, itse haisette aivan karseille...

mikä loma tuollainen on?

erittäin renttouttava?

Vierailija
139/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos jotain tapahtuu ja tarvitsettekin apua tai kyydin? puhelin ei toimi? vettä ei ole?

syötävänä säilykkeitä, persikan puolikkaita tonnikalan kera, seuraavana päivänä tomaattimurskaa kera ananas viipaleet...ja noita sitte 2kk, just joo!

ap:llä ei kyllä ole kaikki inkkari kanootissa! surullista, että lapsikin joutuu kärsimään!

Vierailija
140/153 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olisi järkevämpää olla esim. vain viikon, vai saiko koko tuon ajan pilkkahintaan? pakko käyttää mökkiä "kokorahan edestä" lol

AP:n muumit eivät taida olla laaksossa, otappa kuule ilta lääkkeesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä