Olen lestadiolainen. Naimisissa ei-lestadiolaisen kanssa.
Kommentit (19)
Minä olen pian Jehovan Todistaja ja naimissa muslimin kanssa.. mutta yhteiselämä on ihanaa kaikesta huolimatta.
totta.
Ollakseni rehellinen, en olisi uskonut että moinen on mahdollista. (Suvussa on jehovia)
Mutta hieno juttu joka tapauksessa!
Lestadiolaisuudessa ei koskaan avoimesti kumota kun joku määräys ei ole enää voimassa. Se määräys vaan vähän kerrallaan katoaa eikä kukaan ole sitten enää muka muistavinaankaan että semmoinen on ollut ihmisiä piinaamassa.
ja onhan ihmisen sukupolven muisti lyhyt, ei seuraavat polvet enää tiedä mitä edelliset ovat ajatelleet.
Minäkin olen naimisisissa lestadiolaisen miehen kanssa, vaikken itse ole lestadiolainen. Meidänkään suhdetta ei hyväksytty, aluksi ollenkaan, pikkuhiljaa ovat tottuneet. Kuitenkin moni mieheni sukulaisista esim sanoo, ettei mieheni voi olla uskovainen kun on kanssani naimisissa. Jännä muuten tuo ajatus että ihminen voisi sanoa kuka pääsee ja kuka ei taivaaseen. Luulisi olevan iso synti leikkiä Jumalaa.
olin vl, en enää. En oikein tiedä mikä tätä nykyä olen :)
Minäkin olen naimisisissa lestadiolaisen miehen kanssa, vaikken itse ole lestadiolainen. Meidänkään suhdetta ei hyväksytty, aluksi ollenkaan, pikkuhiljaa ovat tottuneet. Kuitenkin moni mieheni sukulaisista esim sanoo, ettei mieheni voi olla uskovainen kun on kanssani naimisissa. Jännä muuten tuo ajatus että ihminen voisi sanoa kuka pääsee ja kuka ei taivaaseen. Luulisi olevan iso synti leikkiä Jumalaa.
Onko mies uskovainen esimerkiksi kristitty vai kokonaan ei usko mihinkään?
Äitini syytti miestäni huonoksi ihmiseksi jne. Nyt ovat hyväksyneet. Entiset ystävät eivät juuri pidä yhteyttä. Olen heidän mielestään niin huono ihminen.
ite en oo lesta, mut puolet miehen suvusta on. Miestä ei oo ikinä kiinnostanu se touhu eli eletään nyt "normaalia" elämää yhessä. Alku oli tosi rankkaa, koska oli muutama ihminen kuka ei hyväksyny meijän suhdetta. Ratkes sit niin et mies sano et lähtee ilmotus poliisille jos ei ahdistelu lopu. Nyt on kaikki hyvin ja esikoista odotetaan :) Tämmönen tapaus mulla
mutta yhteiselämä on ihanaa kaikesta huolimatta.
Senkö vuoksi ettei ole lestadiolainen? Vai pitikö muuten miestäsi ei-hyvänä sulle.
Mä olen lestadiolainen itse, ja lähipiirissäni on myös eräs, joka avioitui ei-uskovaisen kanssa mutten koskaan ole kenenkään kuullut sanovan mitään pahaa tuosta ei-lestadiolaisesta miehestävaikkei sitä suhdetta hyväksyttykään.
Äitini syytti miestäni huonoksi ihmiseksi jne. .
Siis syytti ennen kun oli tavannut koko tyyppiä. Lisäksi kaverini tulivat juttelemaan, et voi voi kun sulla menee nyt huonosti. Itse elin parasta aikaa elämästäni ja toiset surivat.. :(
ei lestad. mieheen ja koin sen ajan tosi ristiriitaisena. Nyt oon naimisissa lestad. miehen kans ja todennu, että on paljon mutkattomampaa.. mutta jokainenhan makaa niin kuin petaa
ihan vastuullinen ja huolehtii varmaan lapsestaankin. Olet onnekas:)
Miltä tuntuu ajatus, että miehesi ei pääse taivaaseen kanssasi? Tai että miehen mielestä perustat elämäsi johonkin merkityksettömään ja tyhjään uskomukseen?
Miltä tuntuu ajatus, että miehesi ei pääse taivaaseen kanssasi? Tai että miehen mielestä perustat elämäsi johonkin merkityksettömään ja tyhjään uskomukseen?
häh täh, uskotko tuohon hölynpölyyn?
Maan alle mullaksi mennään tai tuhkana tuuleen.
onnea sulle! teitä yhdistääkin 1-Jumaluus. Ja eikö molemmilla ole paratiisitoivo vai onko?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 14:37"]
Äitini syytti miestäni huonoksi ihmiseksi jne. Nyt ovat hyväksyneet. Entiset ystävät eivät juuri pidä yhteyttä. Olen heidän mielestään niin huono ihminen.
[/quote]
Olen kuullut tutuilta että vanhoillislestadiolaiselle on kielleetyä (syntiä9 avioitua ei-lestadiolaisen kanssa.
Eikö tämä pidäkään paikkaansa?
Osa isänpuoleisista serkuista ovat lestadiolaisia ja kaksi tyttäristä on naimattomia. Nelikymppisiä eikä ole ikinä edes seurustelleet miehen kanssa. Olen ymmärtänyt että eivät ole siksi avioituneet kun "siionista2 ei ole "jumla osoittanut" puolisoa tms. sinnepäin...
Onko tämä muuttunut että saakin ottaa ei lestadiolaisen puoloisoksi???