Mitä on KROPSU? Ohje?
Kommentit (17)
muuta ku pohojammaalla tehtyä "pannukakkua" ja se että se tarkottais jotain ruumista tuntuu kyllä todella kaukaa haetulta. En oo poliisienkaa kuullu sanovan ku kroppa..
Kurikasta kotoosin ja kropsua eväsnä!
Kurikasta kotoosin ja kropsua evähänä.
*korjaa*
No ota veitsi ja tuikkaa se sydämeen, sitten saat kropsun... Ei kun oikeesti ei ole hajuakaan mitä muuta kropsu voi olla kuin ruumis? Mietin tät teinistä asti kun yhdessä Klamydian biisissä, Viikko siis pieleen lauletaan että sunnuntaina vieressä makas kropsu, niin ruumishan se on suomennettuna egnlanninkielen sanasta
Kurikasta kotoosin ja kropsua evähänä.
*korjaa*
Että kropsu on siis jotain. Olenko minä tulkinnut väärin tuon Klamydian biisin mistä aiemmassa viestissä kirjoitin? Kun en tosiaankaan sille järkevämpää selitystä tiennyt, että vieressä makasikin sitten pannukakku? Voihan se niinkin olla, kuvainnollisesti siis.
viestien 3 ja 7 vai 8 olin, en muista, kirjoittajaa. No siis mun mielestä helposti. Corps- kroppa- kropsu. Helpommin siitä ruumiin, kropsun saan kuin pannukakun :) Voi olla, pyydän anteeksi, että tulin vain sotkemaan tätä ketjua, mutta ajattelin että pohjanmaalaiset osaisivat selittää sen Klamydian biisin kun kerran itse yhtyekkin on pohjanmaalta.
mutta oikiasti kropsu on pannukakku.
'kropsu' niin saat ohjeen. Se on törkeän makea pannari. Meidän muksut ei syöneet. Piti tehdä, kun pikkukakkosessa Herra Heinämäki sitä teki.
Pannukakku? Rinnaton nainen?
Klamydian jutuista ei kyllä ota selvää.
Minfon epäsäännölliselle lukijalle kropsu on ruumis, kuollut sellainen. Tuossa joku jo ennätti antaa ohjeen ruumiin aikaansaamiseksi.
ei ole ns. tavallinen pannukakku, vaan siihen tulee ihan vaan maitoa, vehnäjauhoja, kananmunia ja voita. Sitten uunipellille leivinpaperin päälle ja uuniin.
EI LAITETA SOKERIA! Sitä vasta jo paistetun ropsun päälle niin halutessaan.
t. härmäläänen
eräänlainen uunissahaudutettu pataruoka, jota syötiin syksyllä siantapon aikoihin.
meilläpäin kropsu on soodalla "nostatettu" uppopaistettu pulla, eräänlainen munkki ilman hilloa. sairaan hyvää!
Onko pannukakku muka sitten suolasta? Meillä kotona, ja minä itse teen kyllä ihan oman maun mukaan kropsua, ei sitä tarvi tehdä mitenkää erikoisen makeeta, jos ei itte tykkää. Siihen ny laitetaan vähintään hilloa päälle nii ei kyllä tartte olla makeeta.