Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko 5kk vauvalle antaa banaaninpalan käteen

Vierailija
02.05.2011 |

järsittäväksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vahdi, ettei järsi liian suurta palaa kerralla.

Vierailija
2/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ainakaan meidän vauvalle voisi antaa vielä nytkään, kun on just vähän yli 6 kk! Miten muut kokkareiset ruoat menee? En kyllä suosittelisi....vaikka onhan lapset hyvin erilaisia taidoissaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä lähtien olen taas sen mössännyt. Survoi kerralla hiton ison palan syvälle suuhunsa ja puraisi sen katki, sitten meinasi tukehtua. Ei vaan jotenkin älynnyt jäystää tollaista pehmeämpää tavaraa. Nykyisin meillä sormiruokaillaan kukka- ja parsakaalia, leipää ja tytön suurin suosikki on keitetty kananmuna. Syö sitä lohkoina.

Kuten edellinen kirjoittaja juuri sanoi, niin lapset tosiaan on erilaisia. Meillä ei vaan kaikki sormiruokailu onnistu.

Vierailija
4/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen vahtii vieressä, kuten aina, kun noin pieni jotain syö.

Vierailija
5/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liukasta ja hankalasti kurkkuun tukkeutuvaa.

Olen uskaltanut vasta nyt antaa 1,5v lapselle hiukan isomman banaaninpalan käteen.

Vierailija
6/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1v ja tuntuu että ei uskalla oikein vieläkään antaa mitään kovin suurta.

Vierailija
7/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis söi itse kädestä. Siitä on tosin kymmeniä vuosia aikaa.

Vierailija
8/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin banaaniin kuorta hieman että lapsi sai kunnon otteen siitä. Hyvin maistui.

Meillä bansku aiheutti ummetusta, joten kovin kauaa sitä ei syöty.

Vierailija
9/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipää, banaania tai muutakaan ennen kuin siltä tuntuu. Äidinvaistoon kannattaa luottaa, eikä siihen että minkä ikäisenä muut ovat antaneet.

Itse olen ollut todella arka antamaan mitään, vasta yli 1v on saanut leipää jne. tosin hampaatkin tulivat silloin vasta.

Vierailija
10/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk ikäisestä alkaen sormiruoaksi, leipää, banaania, porkkanaa jne.. Pieniä paloja tietysti ja itse aina vieressä.

Kuivatettu ruisleipä tekee gutaa ikenille kun hampaat puhkeaa.

Vierailija
11/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillä on aloitettu kiinteät.Lapsi on saanu perunaa,porkkanaa,kukkakaalia,mangoa ja mustikkaa tosin mustikasta ei tykännyt.Saa siis yhden kerran vain kiintee..tai no parina päivänä on saanut iltapäivällä vielä lisäksi hiukan hedelmäsosetta ennen maitoa.Seuraavaksi ajattelin kokeilla bataattia johon lisäsin hiukan tilliä keitinveteen.Kysymys kuuluukin että missä vaiheessa olette ruvenneet antamaan jo toisen kiinteän ruoan.Vauva on melkeen kokoajan hereillä(nukkuu noin 30min.kerrallaan. ehkä yhdet hiukan pidemmät unet on jossain välissä) Ja mites noitten vellien kanssa olette toimineet?

Vierailija
12/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liukasta ja hankalasti kurkkuun tukkeutuvaa.

Olen uskaltanut vasta nyt antaa 1,5v lapselle hiukan isomman banaaninpalan käteen.

Puolitoistavuotiaalle vasta! Tosi myöhään olet uskaltanut, kyllä mun lapset on paljon aiemmin banaania syöneet itse.

Omalle 5kk ikäiselle en vielä silti anna, koska ei tajua sen nielemisestä tuontaivaallsita.

Vierailija
13/13 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani on kohta 5kk ja täysin rintamaidolla vielä, niin hänelle en tietenkään antaisi vielä, kun on soseinen ruokakin opiskelematta :-)