Meillä on töissä YT:t ja nyt niin toivoisin, että saisin potkut.
Olen jo kauan miettinyt lähtöä ja nämä YT ovat kuin vastaus toiveisiini. Jos menetän työni YT:ssä ei tule pitkää karenssia ja lisäksi saatan saada viekä muutosturvan mukaisen korkeamman päivärähän.
Mutta miten ottaisin asian esille yrityksessä, pomon vain HR:n edustajan kanssa? Miten tämä pitäisi hoitaa hienosti niin että tosiaan pääsen lähtemään.
Kiitos neuvoista jos joku vaan osaa auttaa...
Kommentit (3)
Hr:n edustaja ei välttämättä, riippuen yrityksestä, ole kuin mukana irtisanomistilanteessa eli ei ole mukana päättämässä ketkä irtisanotaan. Pomo osaa sitten sanoa, kuinka etenet tai onko asia sillä selvä. Usein noissa tilanteissa pystytään tekemään vielä erityisiä sopimuksia ettei irtisanominen välttämättä astu voimaan heti vaan sovitaan esim. tietyn projektin loppumiseen yms. kun irtisanominen tapahtuu yhteisymmärryksessä.
Tuo on tosiasia, että olet muutosturvan piirissä kun sinut irtisanotaan ja saat huomattavat edut esim. korotettu työttömyysraha ja opiskelumahdollisuus. Jos itse irtisanoutuisit, sinulla ei olisi noita mahdollisuuksia.
Onkohan kellään omakohtaista kokemusta tällaisesta.
Voisit viedä asiaa eteenpäin myös hänen kauttaan.
Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten, ja nyt harmittaa että en silloin sitten lopulta ilmoittautunut vapaaehtoiseksi. Muita irtisanottiin / lomautettiin ja omat työt lisääntyivät hetkeksi niin että kesä ja syksy viime vuonna olivat todella kiireiset. Sen jälkeen katosi motivaatio täysin.
Nyt olen jo ilmoittanut kahdelle esimiehelleni että jos vielä tulee lomautustarpeita niin olen vapaaehtoinen.