Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että sapettaa yksi työtön äiti,

Vierailija
01.05.2011 |

jonka lapsi samalla pph:lla kuin meidän. Hän haluaa välttämättä tuoda lapsensa hoitoon vasta klo 9.30 ja tämän vuoksi muut joutuvat odottamaan mm. puistoon lähtöä, kun muuten voisivat lähteä liikkeelle jo klo 9. Ja tästä johtuen lounas menee myöhäsemmäksi ja nukkumaan pääsevät vasta klo 12.30 ja sitten esim meillä illalla nukkumaan meno on siirtynyt väh puoli tuntia eteenpäin.

Kaiken lisäksi hän toi yksi päivä ohuempia vaatteita lapselleen samaan aikaan (klo 15), kun olin omaani hakemassa pois. Sanoi, että kävelee vielä kotiinsa ja tulee sitten tunnin päästä hakemaan!!!!! Ei saatana, miksi hän ei voinut ottaa lasta mukaansa silloin klo 15 ja viedä kotiin!! Ja ärsyttää pph:n puolesta, kun muut lähtevät perjantaisin usein klo 15 tai 15.30, niin tämä äippä tulee hakemaan siinä neljän jälkeen, vaikka voisi pitää lapsensa kotona koko päivän.

Joku päivä mä vielä avaan sanaisen arkkuni.. ARGH!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkotin tota kyseistä äitiä...

En apta. :)

Vierailija
22/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa myös hoitajan näkökulmasta. Jos kyseessä olisi sosiaalitapaus, lapsi olisi todennäköisesti päiväkodissa, mikäli sellainen paikkakunnalta löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yleensä ottaen alle 3 v ei pitäisi lasta viedä ollenkaan hoitoon, mutta sitten jos työtön vie, niin hän on vähintään masentunut ja itsetuhoinen. :D

Ja kaikkien mielestä on ihan normaalia viedä vaatteita klo 15 ja lähteä ilman lasta vielä pois ja tulla tunnin päästä hakemaan. :D Uskoisin, että masentuneelle kuin masentuneelle ei tuo tunti olisi kovin ratkaiseva.

ap

Eiköhän kaikki paheksu tilannetta, jos se todella on sellainen kuin itse uskot. Mutta kun harva meistä voi tuntea vieraan perheen asiat riittävän hyvin. Täällä on EHDOTETTU erilaisia syitä siihen, miksi äiti toimii kuten toimii. Jotta sinunkin silmäsi avautuisivat sille, ettei kaikki ehkä ole sitä, miltä näyttää.

Kyllä, jos tilanne todella on se, että äiti toimii noin laiskuuttaan, niin minäkin paheksun häntä. En vaan lähde suoraan tuomitsemaan ennen kuin tiedän, miten asia TODELLA on.

Vierailija
24/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei sitä lasta voi viedä suoraan puistoon puoli kymmeneksi. Ei kai se nyt kovin kaukana voi olla PPH:n kodista.

Vierailija
25/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutkin, jotka ymmärrätte "tuskani". :) Nämä tiedothän olen saanut pph:lta itseltään (vaikkei varmaan saisi puhua, mutta olemme tuttuja vuosien takaa..), asia selkeästi vaivaa häntäkin. Mä aionkin ehdottaa pph:lle, että sanoo äidille, että tuo lapsensa puistoon tai missä ikinä muut ovatkaan. Lisäksi minun mielestäni hän voisi reilusti sanoa, että voisitteko tulla hakemaan lapsen perjantaina klo 15.00 kun muutkin lapset lähtevät silloin. Ehkä nämä vanhemmat eivät vaan tule ajatelleeksi..

ap

Vierailija
26/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yleensä ottaen alle 3 v ei pitäisi lasta viedä ollenkaan hoitoon, mutta sitten jos työtön vie, niin hän on vähintään masentunut ja itsetuhoinen. :D

Ja kaikkien mielestä on ihan normaalia viedä vaatteita klo 15 ja lähteä ilman lasta vielä pois ja tulla tunnin päästä hakemaan. :D Uskoisin, että masentuneelle kuin masentuneelle ei tuo tunti olisi kovin ratkaiseva.

ap

Eiköhän kaikki paheksu tilannetta, jos se todella on sellainen kuin itse uskot. Mutta kun harva meistä voi tuntea vieraan perheen asiat riittävän hyvin. Täällä on EHDOTETTU erilaisia syitä siihen, miksi äiti toimii kuten toimii. Jotta sinunkin silmäsi avautuisivat sille, ettei kaikki ehkä ole sitä, miltä näyttää.

Kyllä, jos tilanne todella on se, että äiti toimii noin laiskuuttaan, niin minäkin paheksun häntä. En vaan lähde suoraan tuomitsemaan ennen kuin tiedän, miten asia TODELLA on.

mutta klo 15 tuo vaatteita ja lähtee vielä pois (ja sanoi menevänsä käymään kotona) ilman lasta, kerro jotain tai aiheuta edes kuumastusta??

ap

Vierailija
27/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutkin, jotka ymmärrätte "tuskani". :) Nämä tiedothän olen saanut pph:lta itseltään (vaikkei varmaan saisi puhua, mutta olemme tuttuja vuosien takaa..), asia selkeästi vaivaa häntäkin. Mä aionkin ehdottaa pph:lle, että sanoo äidille, että tuo lapsensa puistoon tai missä ikinä muut ovatkaan. Lisäksi minun mielestäni hän voisi reilusti sanoa, että voisitteko tulla hakemaan lapsen perjantaina klo 15.00 kun muutkin lapset lähtevät silloin. Ehkä nämä vanhemmat eivät vaan tule ajatelleeksi..

ap

Varmasti uskoo tietävänsä, mutta pph:lle ei välttämättä kerrota esim. mielenterveysongelmista. Varsinkaan tuollaiselle lörpölle.

En sano, että ko. äidillä olisi mielenterveysongelma, mutta et myöskään voi pelkän pph:n kertomuksen perusteella päätellä, että kyse on pelkästä äidin laiskuudesta.

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että äiti voisi tuoda lapsen suoraan puistoon.

Vierailija
28/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

mutta klo 15 tuo vaatteita ja lähtee vielä pois (ja sanoi menevänsä käymään kotona) ilman lasta, kerro jotain tai aiheuta edes kuumastusta??

ap

Ehkä äidillä oli ko. ajankohtana esim. soitettavana puhelu potentiaaliselle työpaikalle? Lääkäriaika? Pesutupa? Jos tuo toistuisi joka päivä, alkaisin ihmetellä, mutta yhden kerran perusteella en vetäisi kovin hätäisiä johtopäätöksiä.

Vierailija
29/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Varmasti uskoo tietävänsä, mutta pph:lle ei välttämättä kerrota esim. mielenterveysongelmista. Varsinkaan tuollaiselle lörpölle.

En sano, että ko. äidillä olisi mielenterveysongelma, mutta et myöskään voi pelkän pph:n kertomuksen perusteella päätellä, että kyse on pelkästä äidin laiskuudesta.

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että äiti voisi tuoda lapsen suoraan puistoon.

ja hänelle tosiaan ei kannata mitään ylimääräistä kertoa, kuten jo aiemmin totesin. Mutta en minä silti ymmärrä tätä isän kanssa yhdessä lenkkeilyä keskellä päivää ja lapsi hoidossa. Mutta mä juttelen pph:n kanssa ja ehdotan tota puistojuttua. Sillä selviäisi ainakin lasten aamupäiväongelma. Muut jututhan ei mulle kuulu. Ja se puistoon tuominen ei vaikuta mitenkään masennuksiin tms., joten se ei onnistu niin sitten en tiedä.

ap

Vierailija
30/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala pph, jos kertoilee muiden lasten äideille toisten lasten perheiden kuulumisia.

Muistahan AP se, että pph voi itse määrätä tai määritellä mihin aikaan lapset tuodaan ja haetaan. Eli jos hän on itse antanut luvan tuoda lapsen myöhemmin niin siitä on turha teille muille rutista.

Jos pph ei taas hyväksy että lapsi tuodaan myöhemmin niin hänen kuuluu siitä keskustella kyseisen äidin kanssa, ei AP:n.

Vierailija
31/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pph ei hyväksy äidin toimintaa, sanokoot sen suoraan äidille. On ammattitaidotonta ja jopa laitonta levitellä perheen asioita toisille. Lasten kanssa työskentelevillä on vaitiolovelvollisuus.

Sinuna ap kertoisin pph:n tekosista eteenpäin hänen työnantajalleen (vai onko yksityinen?). Vasta toisena murehtisin muiden perheiden asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi