Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että sapettaa yksi työtön äiti,

Vierailija
01.05.2011 |

jonka lapsi samalla pph:lla kuin meidän. Hän haluaa välttämättä tuoda lapsensa hoitoon vasta klo 9.30 ja tämän vuoksi muut joutuvat odottamaan mm. puistoon lähtöä, kun muuten voisivat lähteä liikkeelle jo klo 9. Ja tästä johtuen lounas menee myöhäsemmäksi ja nukkumaan pääsevät vasta klo 12.30 ja sitten esim meillä illalla nukkumaan meno on siirtynyt väh puoli tuntia eteenpäin.

Kaiken lisäksi hän toi yksi päivä ohuempia vaatteita lapselleen samaan aikaan (klo 15), kun olin omaani hakemassa pois. Sanoi, että kävelee vielä kotiinsa ja tulee sitten tunnin päästä hakemaan!!!!! Ei saatana, miksi hän ei voinut ottaa lasta mukaansa silloin klo 15 ja viedä kotiin!! Ja ärsyttää pph:n puolesta, kun muut lähtevät perjantaisin usein klo 15 tai 15.30, niin tämä äippä tulee hakemaan siinä neljän jälkeen, vaikka voisi pitää lapsensa kotona koko päivän.

Joku päivä mä vielä avaan sanaisen arkkuni.. ARGH!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelun tukitoimena?

Mullakin oli aikoinaan vuonna miekka ja kirves yks poika hoidossa ihan sen takia, ettei tarvis ekana ruveta sitä huostaanottamaan... Tuli siis mulle (pph:lle) syömään ja oppimaan normaalia arkea...

Vierailija
2/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jolle se kuuluu on kyseinen äiti ja hoitaja. Ap:lle asia ei missään tapauksessa kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelun tukitoimena?

Mullakin oli aikoinaan vuonna miekka ja kirves yks poika hoidossa ihan sen takia, ettei tarvis ekana ruveta sitä huostaanottamaan... Tuli siis mulle (pph:lle) syömään ja oppimaan normaalia arkea...

lastensuojelun toimesta määritelty montako tuntia päivässä sen PITÄÄ olla hoidossa ja jos jätettiin tuomatta, mun piti heti ilmoittaa asiasta, ellei vakuuttavaa selitystä (lapsen sairastuminen tms.) tullut heti.

Vierailija
4/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaanmeno siirtynyt puolella tunnilla!!! Vähintään!!!

Kuinkahan sä selviät?

Vierailija
5/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jolle se kuuluu on kyseinen äiti ja hoitaja. Ap:lle asia ei missään tapauksessa kuulu.

Oli syy mikä tahansa ja etenkin, jos se on lastensuojelun asia, niin ei kuulu sitäkään vähää.

Vierailija
6/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulle aivan yksi lysti jos päiväunet yhden 30 min myöhästyy. Työttömän ja masentuneen vanhemman kanssa ei ole järkeä kärvistellä kotona. Lapsi tarvitsee virikkeitä, eikä se ap ole sinulta pois. Joskushan sinäkin voit joutua työttömäksi tahtomattasi, silloin käy pilkka omaan nilkaan?

Vierailija
7/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mistä sitä tietää. Ovat ihan normaali perhe, isä vuorotöissä jne. Ja kovin on kova antamaan neuvoa muille mm. lasten hoidossa. Mies oli hoitotädille vähän valitellut, kun illat on alkanut vaikeutua meillä, kun ne päiväunet venyy, niin tämä äippä oli sitten antanut asiantuntevia neuvoja, kuinka hoidon jälkeen pitää olla paljon ulkoilua ja actionia, niin kyllä lapsi nukahtaa. Oli ollut todella besserwisset. Mies tästä vähän närkästyi, vaikka ei yleensä tollasille korvaansa lotkauta.

Sanoinkin miehelleni, että jos vielä tulee neuvomaan niin sano, että katsos kun meidän työssäkäyvien pitää lasten hoitopäivien aikana käydä ansiotyössä ja sitten niinä muutamina vapaa-ajan tunteina tehdä kotihommat ja hoitaa lapset. Perhana.

ap

Vierailija
8/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:lle usein vasta 9.30 sen jälkeen. Miksi veisin aikaisemmin, kun ei ole pakko?

Toisaalta aina soita hoitajalle kun lähdemme kotoa ja kysyn missä he ovat. En siis todellakaan odota, että meidän takia pitäisi tehdä jotain erityisjärjestelyjä. Sinne mennään missä hoitaja on, milloin puistossa, milloin kävelemässä/luistelemassa/hiihtämässä, milloin toisen hoitajan kotona leikkimässä tai iahn kotipihassa.

Mua ihmettää se, miten asioista pystytäänkin tekemään niin isoja ongelmia, vaikka ei olisi pakko.

Vierailija
9/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yrittää mestaroida kaikkien asioita ja sotkee vielä ukkonsakin siihen. Hohhoijaa... Sympatiat hoitotädille, kaikenlaisten idioottien kanssa hän joutuukin toimimaan.

Vierailija
10/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esim. yhdessä vaiheessa sellainen tilanne, että olin periaatteessa vailla jatkuvaa työtä, eli työtön, mutta tein käytännössä lähes joka päivä pieniä sijaiskeikkoja, freelancer-hommia kotona jne. Saatoin siis vaikuttaa siltä, etten tehnyt mitään, koska olin paljon kotona, mutta tein silti töitä, esim. tarkastin opinnäytetöiden kieliasua. Silloin en olisi voinut hoitaa lasta samalla.

Vierailija
11/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:lle usein vasta 9.30 sen jälkeen. Miksi veisin aikaisemmin, kun ei ole pakko?

Toisaalta aina soita hoitajalle kun lähdemme kotoa ja kysyn missä he ovat. En siis todellakaan odota, että meidän takia pitäisi tehdä jotain erityisjärjestelyjä. Sinne mennään missä hoitaja on, milloin puistossa, milloin kävelemässä/luistelemassa/hiihtämässä, milloin toisen hoitajan kotona leikkimässä tai iahn kotipihassa.

Mua ihmettää se, miten asioista pystytäänkin tekemään niin isoja ongelmia, vaikka ei olisi pakko.

että näin toimitaan. Itse asiassa pph on vihjaillut muille vanhemmille siitä, että lähdöt myöhästyvät kun lapsi tulee vasta 9.30. En muuten tästä edes tietäisi. Ehkä pph voisi sanoa äidille, että tuo sinne puistoon lapsen? He siitä ihan ohi kuitenkin kävelevät. Niin voihan hän olla masentunut, en tullut edes ajatelleeksi.

ap

Vierailija
12/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esim. yhdessä vaiheessa sellainen tilanne, että olin periaatteessa vailla jatkuvaa työtä, eli työtön, mutta tein käytännössä lähes joka päivä pieniä sijaiskeikkoja, freelancer-hommia kotona jne. Saatoin siis vaikuttaa siltä, etten tehnyt mitään, koska olin paljon kotona, mutta tein silti töitä, esim. tarkastin opinnäytetöiden kieliasua. Silloin en olisi voinut hoitaa lasta samalla.

joten tiedän tasan tarkkaan, että on työtön ja niin on myös pph sanonut. Hän kertoo aika paljon asioita, joita ei varmaan saisi.. Itse en hänelle kerro mitään ylimääräistä meistä tämän vuoksi.

ap

Vierailija
13/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yleensä ottaen alle 3 v ei pitäisi lasta viedä ollenkaan hoitoon, mutta sitten jos työtön vie, niin hän on vähintään masentunut ja itsetuhoinen. :D

Ja kaikkien mielestä on ihan normaalia viedä vaatteita klo 15 ja lähteä ilman lasta vielä pois ja tulla tunnin päästä hakemaan. :D Uskoisin, että masentuneelle kuin masentuneelle ei tuo tunti olisi kovin ratkaiseva.

ap

Vierailija
14/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se niin mene, että se on yksi sama taloudellisesti, haetaanko kello 15 vai 16. Toiseksi sinä et voi tietää perheen tilannetta. Mua alkoi päiväkodin pihassa tökkiä pahasti eräs äiti, joka vihjaili tuosta, että haen eskarilaisen päiväkodista vasta kolmelta, vaikka eskari loppuu yhdeltä... Olen 1-vuotiaan kanssa kotona. Asia muutettiin tälläiseksi 1,5 kk sitten, koska luen pääsykokeisiin ja päivän aikana ainoa aika siihen on siinä iltapäivällä, kun pienempi nukkuu 12:30-14:30. Se samputin kaksi tuntia on mulle tosi tärkeä ja loput lukemiset jää iltaan.

Vierailija
15/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph saa palkan vaikka lapsi ei sinne menisi yhtenäkään päivänä koko viikolla. Saa sen palkan hoitosopimuksen mukaisesti. Ja tämä on fakta.

ap

Vierailija
16/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta josta sinä et tiedä paskaakaan. Kuvitteletko olevasi jotenkin PAREMPI vanhempi kun käyt töissä, höpö,höpö..

Vierailija
17/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hyvin, että sapettaa.

Vierailija
18/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielessä, että pyrin pitämään lasta mahd. vähän hoidossa eli kun on viikolla vapaa, lapsi on kanssani kotona jne. Lisäksi aina kun mahd lyhennetään hoitopäivää. Nämä vanhemmat pitävät lapsensa hoidossa myös, kun isä on vapaalla. Ai mistäkö tiedän? No siitä, kun lenkkeilevät aina keskellä päivää kahdestaan samanlaisissa tuulipuvuissaan työpaikkani ikkunan edestä!

ap

Vierailija
19/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme palsta kun tänne kommentoi esim tälläistä asiaa mitä ap,niin heti tulee kauheeta kritiikkiä näiltä täydellisiltä äideiltä joita ei tunnu mukamas ärsyttävän mikään asia. jos nämä täydelliset mammat olisivat samassa tilanteesa niin luulen että heitä yhtä lailla ottaisi aivoon tämä tilanne

Vierailija
20/31 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika uskomatonta ! En tajuu tollasia ihmisiä. :(