Huoh! rv40+1 tänään
Mä niin odotan et tää jo syntyis! Kauhee närästys joka ilta, pelkkä vesikin närästää. Turvotusta on niin reilusti aamuisin ettei tunnista itseään peilistä. Päiväs aikaa olo on aika normaali, mut tosiaan nuo illat ja aamut ja tietty yöt on aika kauheita :( vauva on tosi alhaalla ollut jo pitkään ja kohdunsuukin on pehmennyt ja alkanut jo aueta, mutta vauva ei vaan halua syntyä. Supistuksia tulee epäsäännöllisesti joka päivä muutamia, mutta ei mitään tosi kipeitä ollenkaan. Öisinkin taitaa supistaa, mutta ei niin kipeästi ettei vois nukkua, vessassa käydessä olen huomannut että on ollut supistuksia yöllä.... Huoh, tulis jo, mä en jaksa enää odottaa...
Kommentit (6)
Eikä enää montaa viikkoa voi kestää. Laiha lohtu tiedän.. Viime elokuussa vitutti jokainen 40+ päivä, kun ei enää tavarat pysyneet niissä turvonneissa käsissä. Ja naapuri vaan naureskeli, että ei sinne vielä yksikään ole jäänyt.. GRRR!! Woimia!!!!
Tää on jo neljäs mulle ja jotenkin tällä kertaa kaikki kyselytkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Kaksi aiempaa on mullakin syntynyt kesällä ja se helteellä odotus ei todellakaan ole mitään herkkua :( nyt kuitenkin alkaa olla kaikki vaatteet epäsopivia tai väärän vuodenajan vaatetta, joten siksikin alkaa ahistaa, eikä uusia sopivia vaatteita viitti kyl enää alkaa ostaan, eli sisällä olen sitte kökkiny jos en löydä säähän sopivaa vaatetta... No kyl se tästä, korkeintaan kaksi puuduttavaa viikkoa edessä enää...
Itselläni vastaavat viikot lähes tasan ½ vuotta sitten. Tyttö suvaitsi sitten lopulta syntyä rv 41+6, puolisen vuorokautta ennen kuin olisi alettu käynnistellä.
Olin loppumetreillä ihan varma, ettei se sieltä ulos tule, ei ainakaan terveenä tai sitten synnytys olisi kammottava, kun lapsella kokoa jo yli 4 kg. Mutta hyvinhän meille kävi; helppo, nopea synnytys ja ihana, terve tyttö.
Hyvää kannattaa odottaa, vaikka odotus tuossa vaiheessa onkin piinaavaa.
Olin niin samoissa mietteissä ekaa odottaessa noilla päivillä, mut 40+2 mentiin jo sairaalaan ja 40+3 aamuyöllä syntyi meidän esikoinen. Sitä ei lopussa usko, että lapsi mitenkään voi syntyä. Mutta kyllä se ihan kohta syntyy, ja sitten ei ole mitään väliä enää niillä raskausvaivoilla, ne unohtuu tosi pian. :)
Lepää nyt vaan ja keräile voimia synnytykseen!
Ei olenkaan terve tai jos tulee kohtukuolema tmv. Tai mitä jos itse kuolen synnytykseen, miten mies sitten pärjään vanhempien lasten kanssa jne. Siksikin tää loppu on alkanut olla ahdistava :( no jos syntyy kuten tän hetkinen kuopus niin huomenna pitäis sitten tulla :) ( en tosin usko siihen)
Voimia viimeisille raskaanaolopäiville!
Piimä ja mantelit on hyviä syödä ja juoda silloin kun kaikki muu närästää.
Vaihtaisin kyllä kanssasi paikkaa. =) Minulla viikkoja 7+6. =)