Älsbytalon tunnistaa asuinalueilla
enkä tarkoita sitä positiivisesti. Jokin niiden talojen ulkonäössä tökkii. Muurametalot,kastelit yms ovat kauniita ja laadukkaan näköisiä mutta älsbyt ei.
Kun katsoo ja seurailee talojen myyntiä, älabyt roikkuu viikosta toiseet, hinta tippuu ja muut menee nopeasti kaupaksi.
Se vanha sanonta "joka halpa ostaa, se paska se" pitää tässä tapauksessa paikkansa.
Kommentit (27)
en ymmärrä tällaista:
"tunnistan, tuo talo on Jukka-talo!"
-kommentteja..
mitä sitten?
kyllä AV-mamman sädekehä loistaa kun on kannustalo.. voi vit..
että halvemmalla ja helpommalla voi saada ihan toimivan ja nätin kodin. Köyhät koreilee ja vesisateessa rakentaa itse.
Jukka-talon, Kastellin, Kannustalon, Muurametalon, Lapplitalon ja Omatalon.
Mutta Älvsbytalo on paska.
Olen asunut myös kahdessa muussa pakettitalossa jotka nekin olemme itse rakentaneet ja myyneet. Nyt tämä kolmas ja viimeinen on kastelli ja tämä puutalo on niin ihana asua, ihan eriluokkaa kun kaksi aiempaa elementeistä tehtyä kivitaloa. Älsbyjä ei ainakaan meillä päin näy ollenkaan, tavallinen asuinalue..kun taas kaupungin kalleimmalla ja ns. Hienoimmalla alueella niitä on varmaan tusina. Hassua minusta.
on kalliit tontit, niin halvempi talopaketti?
Kannustalot, so? En todellakaan allekirjoita tuota, että jonkin merkkiset talot seisoisivat myymättä. Seutu ja tontti ovat huomattavasti ratkaisevampia tekijoitä. Jos on naurettavan pieni peltotontti kaukana palveluista, niin kukaan ei maksa maltaita mistään Kannus-merkistä. Toki keskuudessamme elää säälittäviä yksilöitä, jotka haluavat korostaa itseään vaate-, kello-, auto- ja jopa talomerkeillä. Itsestään varma ja elämäänsä tyytyväinen ei tarvitse moisia symboleja eikä kumarra niitä muidenkaan kohdalla.
Terveisin: 1920-luvun nimettömässä talovanhuksessa tyytyväisenä asuva ja vanhaa puutarhaansa arvostava
Olen asunut myös kahdessa muussa pakettitalossa jotka nekin olemme itse rakentaneet ja myyneet. Nyt tämä kolmas ja viimeinen on kastelli ja tämä puutalo on niin ihana asua, ihan eriluokkaa kun kaksi aiempaa elementeistä tehtyä kivitaloa. Älsbyjä ei ainakaan meillä päin näy ollenkaan, tavallinen asuinalue..kun taas kaupungin kalleimmalla ja ns. Hienoimmalla alueella niitä on varmaan tusina. Hassua minusta.
panostavat ennemmin hyvään alueeseen ja hyvään tonttiin. Aina ei voi saada kaikkea!
enkä tarkoita sitä positiivisesti. Jokin niiden talojen ulkonäössä tökkii. Muurametalot,kastelit yms ovat kauniita ja laadukkaan näköisiä mutta älsbyt ei. Kun katsoo ja seurailee talojen myyntiä, älabyt roikkuu viikosta toiseet, hinta tippuu ja muut menee nopeasti kaupaksi. Se vanha sanonta "joka halpa ostaa, se paska se" pitää tässä tapauksessa paikkansa.
koska täällä sitä ei kukaan tunnista ja kielikin ontuu kuin mamulla ainakin!
Mieluummin kohtuullinen laina ja normaali elintaso kuin kituuttaa vuosikymmeniä Jukkatalossa.
todella pitää vääntää ihan rautalangasta (kun mitään päättelykykyä ei taida olla omasta takaa??) niin olettaisin ap:n tarkoittaneen "kun halpaa ostaa, niin paskaa SAA". En ole kyllä minäkään kuullut tätä vanhaa sanontaa.
Ei jumalauta voi olla näin tyhmiä ihmisiä olemassa! Oikea asiantuntijoiden foorumi, jossa pikkusieluisuus pääsee valloilleen. Opettele ensi kirjoittaamaan, tule sitten jakamaan talopakettivinkkejä. Homehdu sinne Kastelliisi
enkä tarkoita sitä positiivisesti. Jokin niiden talojen ulkonäössä tökkii. Muurametalot,kastelit yms ovat kauniita ja laadukkaan näköisiä mutta älsbyt ei.
Kun katsoo ja seurailee talojen myyntiä, älabyt roikkuu viikosta toiseet, hinta tippuu ja muut menee nopeasti kaupaksi.
Se vanha sanonta "joka halpa ostaa, se paska se" pitää tässä tapauksessa paikkansa.
Älvsby-talojen vihaan mitään muuta syytä, kuin se, että se on ruotsalainen talopaketti?
Se myös sattuu olemaan Pohjoismaiden myydyin talopakettimerkki, tiedoksi.
Minä muuten en tunnista ainuttakaan talopakettia ja mitä olen käynyt uusissa taloissa kylässä, niin ei ole tullut mieleenkään kysyä, että mitä merkkiä tämä teidän talo on. Varmaan ovat emännät kovin loukkantuneet, kun en ole talomerkistä käynyt kyselemään LOL
silloin kun seisovat nuhjuisen maantien vieressä keskellä peltoa, ja muutanan sadan metrin päässä vanha komea maalaistalo traktoreineen kaikkineen. Mikä ei sovi kuvaan?
"Katos kun naapuri ei halua uskoa..
että halvemmalla ja helpommalla voi saada ihan toimivan ja nätin kodin."
Joitakin se aina harmittaa kovasti, että joku saakin halvemmalla kauniimman talon kuin oma:) Mukavahan se on sieltä kerrostalokopista huudella, jos olisi rikas niin ei varmaan hetkauttaisi ja olisi väliä missä muut asuu?
Naurattaa kun katselen tota lähiseutua, yksi rakennutti kotimaisen perustalon yli 200.000€:lla ja on rumempi kuin 130.000€ maksava läheinen Älväri. Tyhmä se on joka liikaa maksaa.
Sitä paitsi Älvsbyhus on ehkä hieman kokeneempi rakennuttaja kuin jotkut suomalaiset, mutta saahan sitä katkera olla toisten Älväreistä. Naurettavaa kuinka jotkut yrittävät maalata noista taloista huonoa kuvaa, parempia ne on kun moni suomalainen mutta sehhän on katkerille vaikeaa myöntää. Eikö ole varaa omaan niin pitää koittaa saada Älväri-asukkaille paha mieli? :D
Voi voi.
"Katos kun naapuri ei halua uskoa..
että halvemmalla ja helpommalla voi saada ihan toimivan ja nätin kodin."
Joitakin se aina harmittaa kovasti, että joku saakin halvemmalla kauniimman talon kuin oma:) Mukavahan se on sieltä kerrostalokopista huudella, jos olisi rikas niin ei varmaan hetkauttaisi ja olisi väliä missä muut asuu?
Naurattaa kun katselen tota lähiseutua, yksi rakennutti kotimaisen perustalon yli 200.000€:lla ja on rumempi kuin 130.000€ maksava läheinen Älväri. Tyhmä se on joka liikaa maksaa.
Sitä paitsi Älvsbyhus on ehkä hieman kokeneempi rakennuttaja kuin jotkut suomalaiset, mutta saahan sitä katkera olla toisten Älväreistä. Naurettavaa kuinka jotkut yrittävät maalata noista taloista huonoa kuvaa, parempia ne on kun moni suomalainen mutta sehhän on katkerille vaikeaa myöntää. Eikö ole varaa omaan niin pitää koittaa saada Älväri-asukkaille paha mieli? :D
Voi voi.
Hyvin usein ns.pakettitalo on paikanpäällä rakennettua parempi.
Se on tehty kuivissa sisätiloissa kun paikanpäällä tehdään vaikka vesi ja räntäsateessa.
Puut kosteana pakettiin ja homehtuminen on jo alkanut.
Onneksi et ole yksin: olen uusperheellinen opettaja, minulla on neljä lasta ja asun vuokralla. Se lienee vielä kamalampaa kuin vääränmerkkisessä talossa asuminen.
Olen perehtynyt niin huonosti taloihin, että en todellakaan tunnista, mikä on mikäkin.
Kannustalo. Ai että on hieno ja ihana koti meillä.
Niin sisätiloissa on rakennettu elementit, mutta arvaas, missä ne tarvikkeet on ennen kuin ne lyödään siellä hallissa seinään ja muovit päälle? Siellä vesisateessa ulkona rikkinäisissä paketeissa. Aivan hurjaa, miten nämä "keskilaatuiset" talofirmat mainostaa tuota sisällä ja lämpimässä elementtien tekemistä. Faktaa on paristakin näistä paikoista, että ulkoa haetaan sateesta puita ja villoja, ja lyödään märkänä elementtiin. Muovit vaan päälle ennen kuin ehtivät edes kuivua...