Viimeaikaisten hukkumisten myötä, oletko muuttanut
tapojasi lasten vahtimisen suhteen? Oletko nykyään tarkempi?
Kommentit (19)
Siitä huolimatta, että 11v kuopukseni meinasi pääsiäisviikolla hukkua lampeen.
Ei kouluikäisiä voi vahtia kaiken aikaa.
Siitä huolimatta, että 11v kuopukseni meinasi pääsiäisviikolla hukkua lampeen.
Ei kouluikäisiä voi vahtia kaiken aikaa.
alkutalvesta ja voin ssnoa, että maailma muuttui lopullisesti.
ja siis tarkka olen ollut ennenkin, mutta nyt kyllä kun oltiin mökillä rannan järvellä niin olin kyllä ihan supertarkkana. Kyllähän nuo hukkumistapaukset on säikäyttänyt.
alkutalvesta ja voin ssnoa, että maailma muuttui lopullisesti.
mulla on aina ollut silmät lapsissa, omissa ja joskus muidenkin (kun on olleet rannalla ilman aikuisia)
lepsumpi nykyään omien suhteen, koska ovat jo isoja
neuroottinen.
Tiedän toisaalta, etten ikinä voisi antaa itselleni anteeksi, jos en olisi tehnyt parhaani esim. jonkun onnettomuuden ehkäisemiseki.
Miten se tapahtui?Siitä huolimatta, että 11v kuopukseni meinasi pääsiäisviikolla hukkua lampeen. Ei kouluikäisiä voi vahtia kaiken aikaa.
Asumme kerrostalossa aivan lammen rannalla. Tietysti lapsia on kaiken aikaa varoitettu lammesta, mutta jostain syystä tämä oli nyt mennyt jäälle, joka tietysti oli jo heikkoa ja niin oli mennyt jään läpi ihan kokonaan sukelluksiin. Isosisko ja naapuri vetivät hänet kuiville. Tyttö on uimataitoinen, mutta tietysti samea ja jääkylmä lammen vesi on toista kuin uimahallin lämmin ja kirkas vesi. Tuli siis kuitenkin itse pintaan.
Selvisimme säikähdyksellä ja tuskin menee enää toiste. Vaan milläs vahdit koululaiset, jotka kulkevat omin nokin kouluun ja tulevat sieltä ja ovat keskenään iltapäivät? Tämä tosin tapahtui illalla.
Miedän lapset ulkoilevat ja liikkuvat tosi vähän ja ehkä onkin turvallisempaa, että istuvat vain sisällä tietokoneiden ääressä.
5 v, 6 v ja 8 v saavat yhä liikkua vapaasti omassa pihapiirissä rivitaloalueella. Ei ole jokea tai lampea lähellä, eikä junarataakaan, tai isoa tietä. Veden äärellä olen aina ollut aika tarkka mutta en pidä kolmea lasta samaan aikaan kädestä kiinni.
tapojasi lasten vahtimisen suhteen? Oletko nykyään tarkempi?
olen aina ollut ihan hullun tarkka, etenkin veden lahistolla (ja meinaan nyt ihan mita tahansa amparia) koska lapsuudenystavani veli hukkui pikkulapsena kun vanhempi "meni hetkeksi kavaisemaan saunaan"...
Ei niiden perässä pysy ja mekin asutaan järven rannalla.
Pojat 7v. ja 9v. on kehitysvammainen.
Hitto et aina pelottaa.
Olipa helppoa, kun ne oli vielä pieniä.
Ei niiden perässä pysy ja mekin asutaan järven rannalla. Pojat 7v. ja 9v. on kehitysvammainen. Hitto et aina pelottaa. Olipa helppoa, kun ne oli vielä pieniä.
ja sitten ei muka alle 2-vuotiasta voi koko aikaa vahtia.
Itsekkin hullutellut ala-asteikäisenä. MM. kiivettiin todella korkea sillan sinne ylimmälle kohdalle kaaren päälle,ihan älyvapaata, onneksi ei kukaan tippunut alla olevaan jokeen.
neuroottisesti tarvitse vahtia. Mutta pienempänä olivat mökillä pelastusliivit päällä koko ajan koska en välttämättä pystynyt yksin vahtimaan kaikkia kolmea aukottomasti.
kaivojen kannet on kylläkin tarkistettu
Muuta ei ole ollut tarvetta muuttaa
Miltei 6 ja 8v lapset, asumme meren läheisyydessä rannalle 50 metriä, mutta lapset ovat pysyneet pihapiirissä yksin ulkoillessaan, ja rannalle mennään vain vanhemman seurassa
eikä täälä ole onneksi vettä lähellä.kaivonkannet tarkistin kyllä.