Voisko silleen tehdä että kun synnytys alkaa niin ei kerro kenellekään?
Siis kun vaikka limatulppa irtoaa tai alkaa supistella niin ei sano edes miehelle mitään? Kun muuten se alkaa panikoida. Ja lapset myös.
Eli odottelis vaan että ei enää kestä supistuksia ja esittäis että ei oo mitään... Menis vaikka ähkimään aina mankan viereen niin kukaan ei huomaa tai vessaan. Sitten kun tuntuu ettei enää kestä kipuja sanois miehelle että lähdetäänkö sairaalaan, luulen että mulla alkoi supistukset? Vaikka olis ollut niitä jo kaksi päivää.
Miten nopeasti te sanoitte muille että synnytys lähestyy? Onko reilua että ei sano heti kun en haluais sanoa ettei ne ala hössöttämään ja panikoimaan.
Kommentit (11)
onnistunut hyvin sairaalaan lähtöön saakka ja varmaan vielä jonkin aikaa sairaalassakin. Mä tosin kävin käskemässä miehen nukkumaan, kun näytti siltä, että supparit muuttuu säännölliseksi ja hyvin se sai muutaman tunnin vedettyä sikeitä ennen kuin herätin, että pitäisi lähteä.
Mulla riitti aika pitkään suppareiden helpotukseksi ihan vain kävely, kotityöt, suihku ja lämmin kaurapussi, eikä mies olisi varmaan mitään huomannut.
Mutta oletko ihan varma, että ne alkaa hössöttämään ja panikoimaan? Kun vaikuttaa ihan vielä tavalliselta, eivät miehet yleensä ala panikoida. Useammin käy niin päin, että vaimo saa hoputtaa rauhassa aamiaista syövää ja vaatteitaan valitsevaa miestä, kun ei se tajua, että pitäis jo mennä.
Eihän synnytyksen alkamisesta tarvitse kenenkään panikoida. Otatte rauhallisesti ja soitatte synnytyssairaalaan ja löhdette menemään. Jos lähipiiri panikoi, niin jätät ne kotiin panikoimaan ja menet taksilla sairaalaan.
Erityisesti lisään, että limatulpan irtomisesta voi mennä viikkotolkulla synnytykseen.
tunti supistusten alkamisesta soittaa lapsenvahti esikoiselle ja herättää mies aamulla, että täytyis varmaan ruveta lähteen. Kävin suihkussa ja lähdettiin heti kun lapsenvahti tuli.
Ei siinä pahemmin käyty nurkan takana kärvistelemässä, kun 2,5 tuntia kerittiin oleen sairaalassa ennen kuopuksen syntymää. Onneks oli vain 15min ajomatka sairaalaan.
siitä ainakin puolet olla kotona. Sitten kakkosen syntyessä ajattelin, että eihän tässä kiirettä. Puolentoista tunnin kuluttua säännöllisten supistusten alkamisesta lähdettiin sairaalaan, lapsi syntyi siitä tunnissa vauhdilla. Kaikenkaikkiaan se oli sitten 2,5h. Ehkä ei kannata riskeerata tahallaan, kun jokainen synnytys on erilainen. Lapsen terveys on tärkeämpi kuin perheen paniikki.
totta kai, ensimmäisten supistusten tullessa, jokainen (tai siis, ainakin minä ;) katsoo ensin rauhassa ajan kanssa, ovatko supistukset vain napakoita harjoitussuppareita jotka laantuvat vai onko synnytys käynnsitynyt.
Uskotko ap jostain syystä, että miehesi alkaisi panikoimaan? Koska mä en nyt yhtäkkiä keksi ketään, jonka mies olisi alkanut panikoimaan - sen sijaan olen kuullut monta tarinaa siitä, että mies alkaa touhuilemaan yhtä ja toista kun naisen ois jo pakko päästä matkaan.
että sun ois mies ois harvinaisen sokea ja ennenkaikkea tyhmä jos ei huomaisi kun ähiset mankan vieressä...
Siis kun vaikka limatulppa irtoaa tai alkaa supistella niin ei sano edes miehelle mitään? Kun muuten se alkaa panikoida. Ja lapset myös.
Eli odottelis vaan että ei enää kestä supistuksia ja esittäis että ei oo mitään... Menis vaikka ähkimään aina mankan viereen niin kukaan ei huomaa tai vessaan. Sitten kun tuntuu ettei enää kestä kipuja sanois miehelle että lähdetäänkö sairaalaan, luulen että mulla alkoi supistukset? Vaikka olis ollut niitä jo kaksi päivää.Miten nopeasti te sanoitte muille että synnytys lähestyy? Onko reilua että ei sano heti kun en haluais sanoa ettei ne ala hössöttämään ja panikoimaan.
Menet ja synnytät sen vauvan vaikka autotalliin tai vaatehuoneeseen, niin ei tarvitse perheen panikoida turhasta. Kerrot vaan, että "menet vähän asioita hoitamaan". Annat sitten perheen omaa tahtia huomata, että palaat vauva kainalossa asioilta. Sairaalaa en suosittele synnytyspaikaksi, jos ei halua synnytyksen alkamisesta kenellekään kertoa.
absurdeimpia lukemiani avauksia ap:llä. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi esikoinen (ja silloinkin vain vaivoin :)), mutta kun lapsia jo on ...
Ja miten mankan vieressä seisoskelu salaa supistukset muulta perheeltä? Mankka = magnetofoni, siis joku äänentoistolaite ... Väännetäänkö aina supistuksen tullessa volyymi 11:een?
Mutta siis vastaus kysymykseen: kyllä voi silleen tehdä että kun synnytys alkaa niin ei kerro kenellekään. Pitää vain suunsa kiinni. :D
Onko sillä kaikki kunnossa?