Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapas lestadiolaiset

Vierailija
01.05.2011 |

miksi ette valvo pienien lapsienne ulkoilua ?

Nyt kun täällä näyttää olevan vl, jotka rohkeasti puhuvat asioistaan, niin kysyn tätä tärkeää asiaa.

MIKSI niin usein teillä pienet juuri kävelemään oppineet lapset ovat ilman aikuisen valvontaa pitkiäkin aikoja pihalla ?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa vastuu lapsistanne ! Älkää sulkeko silmiänne. Koska tätä asiaa ette voi kieltää.

Vierailija
2/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei ole isojen sisarusten tehtävä, jos kyseessä alle kouluikäiset siskot ja veljet tai eppu-toppuluokkalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikon hukkumistapaukset jne ole olleet ihan ei-lestojen tenavia, että ottakaapa ei-lestat vastuu lapsistanne niin ei tapahdu tuollaista.

yleistämistä vai? puolin jos toisin.

Vierailija
4/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan yleensä lasten ulkoilua, vuoisen kokemuksella :) Silläpä lestat vaikenee nyt, koska tietävät tasan tarkkaan etteivät vahdi lapsiaan. Tottahan tämä on että heidän vuodenkin ikäiset pienet ovat isojen parissa ulkona ilman aikusen valvontaa liian usein. Ei se ole yleistämistä, vaan totta.

Vierailija
5/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan yleensä lasten ulkoilua, vuoisen kokemuksella :) Silläpä lestat vaikenee nyt, koska tietävät tasan tarkkaan etteivät vahdi lapsiaan. Tottahan tämä on että heidän vuodenkin ikäiset pienet ovat isojen parissa ulkona ilman aikusen valvontaa liian usein. Ei se ole yleistämistä, vaan totta.

vaikka väität muuta.

mikä sun kokemuksesi on? monta lestaperhettä tunnet?

Vierailija
6/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 47 vuotias ja hoitanutkin usemman lestaperheen lapsia aikoinani. Nyt asun paikassa, jossa useita lestoja naapureina. Liian monta kokemusta on.

Vierailija
7/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvon lasteni ulkoilua, eikä meidän juuri kävelemään oppineet lapset ole ulkona valvontaa "pitkiäkin aikoja".

Naapurista tosin tuo voi joskus näyttää siltä kun kolme pientä (ehdottomasti valvontaaa tarvitsevaa) kököttävät keskenään hiekkalaatikolla eikä aikuisia näy mailla halmeilla. Minä olen silloin sisällä josta on esteetön näköyhteys hiekkikselle, viikkaamassa pyykkiä. Sitten kun se pienin kävelemään oppinut kyllästyy hiekkaleikkeihin ja lähtee muualle, menen ulos tai haen pienet sisään.

t. lestadiolainen

Vierailija
8/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta, 3 ja 1 vuotiaat. Asutaan kerrostalossa jonka pihalle ei kyllä voi pieniä yksin päästää joten siellä minä olen aina kun lapsenikin ovat. Että en nyt oikein osaa vastata, sori.

Vierailija
9/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, kun esim. mun kokemus lestaperheistä on:

Isä ja äiti koulutettuja, fiksuja, urheilevia. Pukeutuvat kauniisti ja pukevat lapsensa kauniisti. Huolehtivat hyvin lapsistaan ja asuvat joko kerros- tai rivitalossa.

Vierailija
10/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jessus mitä vastauksia. Ei tod ole kaikki lestat hyvin koulutettuja fiksuja ja lapsensa hyvin hoitavia. Kukahan nyt yleistää ?

Vierailija
11/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus taas on (naapurustosta): vanhemmat hyvin koulutettuja, asuvat omakotitaloissa, monta lasta joiden kanssa ulkoillaan päivittäin. Siis yleensä äidit ulkoilevat, joskus myös isät. En ole nähnyt taaperoita ilman valvontaa.

Ja tää on siis MUN kokemus naapuruston seitsemästä lestaperheestä.

Vierailija
12/12 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4 ja 2 vuotta. Ovat keskimääräistä vilkkaampia tapauksia, ja ihan oikeasti, mä olen koko ajan näköpiirissä niin sisällä kuin ulkonakin.

Jos tilaisuus tulisi lapset juoksisivat ihan varmasti auton alle.

Haaveilen kyllä aidatusta ns. turvallisesta pihasta. Nykyisin en voi käydä edes sisällä vessassa tai hakemassa puhelinta yms, ja jättää lapsia pihalle.

Tuttavallani sen sijaan 5 ja 3 vuotiaat ulkoievat kahdestaan. itse en uskaltaisi päästää.

VL-äiti maalta.