Miltä maidosta täysi rinta tuntuu?
Tämä kysymys siis koskee tilannetta, jossa rinta on todella täysi, esimerkiksi maidon noustessa tai jos joku imetyskerta on jäänyt välistä. Osaisitko kuvailla tarkasti, miltä rinta silloin tuntuu? Onko rinnassa silloin kyhmyjä, vai onko rinta tasaisesti täynnä maitoa? Entä kuinka isolla alueella (sentteinä nännipihasta) maito rinnassa tuntuu? Kiitos jos joku viitsii vastata!
Kommentit (7)
Maitoa ollut siis koko tissi täynnä ja on saattanut jossain kohti olla kyhmyjä.
Ja maitoa on valunut ulos. Ollut kosketusarka
Maito voi pakkutua jononkin kohtaan niin et on sellaisia kovempia kyhmykohtia, mutta nämä siis häviävät imettämällä.
Jos on jotain kyhmyjä, kovettumia tms, niin kiireesti pumppaamaan, ettei tule rintatulehdusta. Samoin, jos rintaa kuumottaa! Itse en tätä tajunnut ja sain pahan rintatulehduksen.
kauttaaltaan täysi ja painava.
Jos on kyhmyjä, niin silloin on syytä epäillä, että maito on juuri niihin kohtiin pakkautunut ja rintatulehduksen riski iso.
Kannattaa imettää niin, että lapsen leuka on kyhmyn puolella ja varovasti sivellä kyhmyä nänniin päin. Kyhmy saattaa lähteä purkautumaan näin.
Ja tiedän, tuo saattaa vaatia akrobaattiotteita. Mulla tuppasi tulemaan paakkuja nännin yläpuolelle. Silloin oli helpointa tehdä niin, että imettää makuulteen, mutta niin, että lapsi makaa päinvastoin kuin itse.
imetän niin hieron sitä kyhmykohtaa ja se häviää kun vauva imee rinnan tyhjäksi.
Ensin on niitä kovia kyhmyjä jossain kohdin rintaa, tilanteen pahentuessa kovettuu lähes koko rinta. Tällöin sattuu jo aivan kamalasti ja pahimmillaan alkaa tuskanhiki ja oikea kuume nousta. Itkien sitten pumpataan/lypsetään/imetetään ja hyvä luoja että sitten helpottaa :)
tuntuu, että rinta räjähtää, on ääriään myöten täynnä. Tasaisesti täynnä maitoa.