Kuinka moni AV mamma laskee YO lakin tänää päähänsä?
Kommentit (39)
meillä se on perinne, eikä mitään brassailua...
Ja lakkia pidetään sekä tänääm, että huomenna.
En mä kyllä kauhean pitkälle muista. Itse kirjoitin v. 79, ja sen jälkeen lakki on ollut kerran päässä, v. 1987. Laitoin sen kuudelta päähän Mantan lakituksessa ja pidin vielä seuraavanakin päivänä. Nyt se ei edes mahdu mun päähän. Meidän perheen ylioppilaista mies ja tyttö pitää lakkia, poika ei enkä minä.
valmiiksi tuohon pihalle ja kuskin kanssa sovittiin, että se tulee iltapäivällä klo.15.00 "laskemaan" lakin päähän ja huomenna klo.20.00 "nostamaan" sen pois.
en ole enää vuosiin käyttänyt. Ylioppilastutkinnolla elvistely tässä maailmassa tuntuu vähän hassulta, ja itsellekin on ehtinyt kertyä paljon merkityksellisempiä tutkintoja ja asioita elämään.
Ja sitten raadollinen lisäsyy, lakki on vähän nafti.
Mun mielestä se on enemmänkin perinne. Vähän niinku tonttulakki jouluna.
että nauran ihan jokaiselle jolla vappuna lakki päässä. Se on musta tosi naurettava perinne, että vielä vuosien päästäkin laitetaan se kellertävä lakki päähän ja riekutaan kaduilla.
Ja siis on mullakin se lakki, mutta se on kaapissa ja siellä pysyy.
51 alkaen, sitä ennen luvattomasti. Vuonna -78 se siirrettiin kuuteen illalla.
miksi täällä pidetään lakin pitämistä brassailuna tai elvistelynä? Ja vieläpä suhtaudutaan ihan mitättömään asiaan näin kiihkeästi (tai no okei, se ei yllätä). Kyseessähän on perinne. Mun tutuistani ainakaan kukaan ei käytä lakkia brassaillakseen, ja miksi käyttäisikään, kun useimmilla on jo maisterin- tai tohtorintutkinto suoritettuna. Mulle lakki vappuna on nimenomaan yliopistossa opiskelevien/opiskelleiden signaali, ja kyllä kaikesta koulutuksesta saa ja pitää olla ylpeä. Ei se tarkoita, että elvistelee.
Vastauksena ap:lle: en tiedä vielä, laitanko lakkia. Tänään en ainakaan, huomenna siinä tapauksessa, että päädyn Ullikselle.
en ole enää vuosiin käyttänyt. Ylioppilastutkinnolla elvistely tässä maailmassa tuntuu vähän hassulta, ja itsellekin on ehtinyt kertyä paljon merkityksellisempiä tutkintoja ja asioita elämään.
Ja sitten raadollinen lisäsyy, lakki on vähän nafti.
Lakki ollut päässä viimeksi lakkiaisissa kohta kaksi vuosikymmentä sitten. Raadollinen lisäsyy on minun kohdallani se, että lakki oli liian iso. Ollaan muuttamassa kesällä, ja en oikein näe syytä, miksi lakkia pitäisi ottaa enää mukaan uuteen kotiin.
Eli kyllä ylioppilas oon mut lakki koki kovia teknillisen korkeakoulun ekana vuonna opiskelijariennoissa... :)
Tänä vuonna laitan päähän mikkihiiren korvat ;)
miksi täällä pidetään lakin pitämistä brassailuna tai elvistelynä? Ja vieläpä suhtaudutaan ihan mitättömään asiaan näin kiihkeästi (tai no okei, se ei yllätä). Kyseessähän on perinne. Mun tutuistani ainakaan kukaan ei käytä lakkia brassaillakseen, ja miksi käyttäisikään, kun useimmilla on jo maisterin- tai tohtorintutkinto suoritettuna. Mulle lakki vappuna on nimenomaan yliopistossa opiskelevien/opiskelleiden signaali, ja kyllä kaikesta koulutuksesta saa ja pitää olla ylpeä. Ei se tarkoita, että elvistelee.
Vastauksena ap:lle: en tiedä vielä, laitanko lakkia. Tänään en ainakaan, huomenna siinä tapauksessa, että päädyn Ullikselle.
Vastaus ap:lle: Lakkini katosi jossakin monista opiskeluvuosien muutoista, joten en laita lakkia.
Tänä vuonna laitan päähän mikkihiiren korvat ;)
"Mulla oli ihan kaksi euroa ylimääräistä pistää tällaisiin muovilärpäkkeisiin! Katsokaas, kun oon humoristinen ja nuorekas ja villi! Wuuhuu!"
Häpeäisit.
Olemme menossa ystäviemme luo juhlimaan vappua ja täytyykin ottaa lakki mukaan! Ihan oikeastihan lakin saisi laittaa päähän vasta sitten, kun Manta tai muu vastaava vappulakitettava on saanut lakkinsa.
Mut teekkarilakki löytyy. Pidän sitä vain itseni vuoksi, muistuu nuoruus mieleen:)
Olemme menossa ystäviemme luo juhlimaan vappua ja täytyykin ottaa lakki mukaan! Ihan oikeastihan lakin saisi laittaa päähän vasta sitten, kun Manta tai muu vastaava vappulakitettava on saanut lakkinsa.
Teekkarilakki vasta puoliltaöin.
ja siitä eteenpäin olen käyttänyt teekkarilakkia. Ja pidän sitä mielelläni, kun siitä on paljon ja vain hauskoja muistoja. Eikä sitä ole jokatytöllä. Kerran vuodessa saa tällainen ruma, tunneälyltään rautakangen tasoa oleva, sydämeltään ja kaikinpuolin muutenkin sivistymätön, epätunteellinen telaketjuakkakin elvistellä ;D
Mun lakki on vuodelta 1982 ja on yhtä freesi kuin olisi juuri ostettu. Olen säilyttänyt sitä alkuperäisessä Fredriksonin laatikossa, joss ase on alkuperäispussissa ja sisällä on alkuperäiset silkkipaperit pitämässä ryhtiä yllä.
Ja laatikko sijaitsee vaatekaapin ylähyllyllä.
vuoden -89 enkä laita päähäni. Tuollahan tuo on laatikossa maannut kaikki nämä vuodet.
Kirjoitin v.1990 ja päässä on ollut vain pari kertaa.Se kiristää ja hiostaa.