Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät käy yhtiökokouksissa?

Vierailija
28.04.2011 |

Meidän isohkossa taloyhtiössä (50+ asuntoa) oli tällä viikolla yhtiökokous ja paikalla oli taas vajaat 20 henkeä, sisältäen hallituksen ja isännöitsijän. Joka kokouksessa on samat naamat paikalla.

Mua ihan oikeasti kiinnostaisi tietää miksi ette käy yhtiökokouksissa? Ymmärrän kyllä, että aina joskus voi olla kertoja, jolloin kokoukseen ei pääse, mutta miten voi olla mahdollista, ettei _koskaan_ kokousaika sovi? Ettekö ole kiinnostuneita oman omaisuutenne hoitamisesta?

Esim. meillä on aika vanha talo, mutta sitä on korjattu jatkuvasti vähän ja se on hyvässä kunnossa. Kokouksessa päätetään isoista asioista ja valitettavan usein nämä poissaolijat sitten valittavat päätöksistä, sillä ne maksavat. Mikseivät olleet paikalla kertomassa mielipidettään? Yhtiökokouksessa olisi varmaan selvinnyt tuo toisessa ketjussa kysytty leikkialueasiakin..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas yhtiökokouksesta ja paikalla oli 11 ihmistä. Tämä oli ylimääräinen kokous, eli hallituspaikkapainostusta ei tarvinnut pelätä ja muutenkin esityslistalla oli "kevyttä", mutta kuitenkin todella paljon asukasviihtyvyyteen vaikuttavaa asiaa. Mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta... Olen kuitenkin ihan varma että kun paria jo aiemmin päätettyä ja nyt vain hienosäätönä sorvattua asiaa aletaan toteuttaa, ovat poissaolijat kovaäänisimpänä moittimassa. No, he eivät olleet silloin alun perinkään päättämässä asiasta, joten sen on voi voi.

Vierailija
2/22 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössämme asuu kaikinpuolin fiksua ja mukavaa porukkaa. Sama oli edellisessä. Kivoja ihmisiä. Asunto on kuitenkin melkein kaikille suurin sijoitus elämässä. Toisaalta nekin, jotka ovat olleet kokouksessa puhuvat tällaisia:

- hallituksen puheenjohtalle: "Kuule, sinä kun olet meidän taloyhtiön talonmies niin toivoisin, että tekisit lumityöt ennen kello kuutta, jotta pääsen töihin." (Sama ihminen oli kovasti äänessä taloyhtiön kokouksessa, että ei oteta huoltoyhtiötä, tulee kalliiksi, tehdään itse työt.)

- hallituksen jäsenelle: Toivoisin, että te työryhmänjäsenet tulette korjaamaan tuon etupihani aidan, jotta koirani ei karkaa siitä. (Mikä työryhmä, jne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa siksi olla poissa.

Vierailija
4/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtiökokouksissa on aina tolkuton painostus siitä että minun pitäisi ryhtyä hallituksen jäseneksi tai vähintään pöytäkirjan tarkastajaksi. Kieltäytymiseen suhtaudutaan samalla tavalla kuin alkoholista kieltäytymiseen. They won't take no for an answer...

Vierailija
5/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka valittavat että isännöitsijä ei hoida hommia, jotka eivät edes kuulu isännöisijän hoidettavaksi. Sitten urputetaan kaikesta muustakin mahdollisesta ja haastetaan riitaa pikkuasioista.

Vierailija
6/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä ollut aina paikalla kokouksissa. Mutta nehän on vain kerran vuodessa, joten ensi vuonna sitten, kun vasta muutettiin.

Vierailija
7/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiökokouksissa varmimmin paikalla ollaan me 25-35 -vuotiaat osakkaat! Ei meitä mahdottomasti ole, mutta koska ollaan paikalla, alkaa meillä olla iso rooli, joten ei ne eläkeläismummot saa mitään sellaista ehdotusta läpi, jota me ei tueta!

Eihän mikään muutu jos sinne kokoukseen ei koskaan mennä tukkimaan niiden mummojen suuta! Ja jos napakasti kieltäytyy niin ei siihen ole nokan koputtamista (tiedän, sillä olen itse kieltäytynyt hallituspaikasta tähän saakka). Itse asiassa meillä on viime vuosina äänestetty hallituksen kokoonpanosta 2 kertaa kun halukkaita on ollut paikkoja enemmän.

Vierailija
8/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään pöytäkirjan tarkastajaksi.

Eihän pöytäkirjan tarkastajalla ole mitään hommaa! Kokouksen jälkeen luet pöytäkirjan läpi ja laitat nimen perään, siinä se. Etkö sä ole ollut koskaan missään kokouksissa, joissa pitää toimia tarkastajana? Mä olen elämäni aikana ollut ainakin 50 kertaa pöytäkirjan tarkastaja työhön ja vapaa-aikaan liittyvissä kokouksissa ja yleensä jo valintakin on ihan läpihuutojuttu: joku esittää esim. kahta lähellään istuvaa tyyppiä ja muut kannattaa.

Vierailija
9/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pöytäkirjan tarkastajalla ole mitään hommaa! Kokouksen jälkeen luet pöytäkirjan läpi ja laitat nimen perään, siinä se. Etkö sä ole ollut koskaan missään kokouksissa, joissa pitää toimia tarkastajana? Mä olen elämäni aikana ollut ainakin 50 kertaa pöytäkirjan tarkastaja työhön ja vapaa-aikaan liittyvissä kokouksissa ja yleensä jo valintakin on ihan läpihuutojuttu: joku esittää esim. kahta lähellään istuvaa tyyppiä ja muut kannattaa.

painostajat siellä yhtiökokouksessa. Eivät ymmärrä, jos sanoo ei. Kaksi kirjainta, jotka on niin vaikea ymmärtää.

Vierailija
10/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kokouksissa. Saanpahan helpommin oman ääneni kuuluviin ja äänestyksissä vaan parempi. Jos ei joitain kiinnosta niin voi voi.

Just viime viikolla äänestettiin yhtiökokouksessa että taloyhtiöömme tulee hissiremontti. Oli muuten mun ehdottama asia, joka nyt sitten meni läpi. Ja tällä viikolla olen kuullut paljon jupinaa siitä remontista, jonka tietty kaikki asukkaat maksaa vaikka ei ole siinä päätöksenteossa olleetkaan mukana.

Vierailija
12/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiökokouksissa varmimmin paikalla ollaan me 25-35 -vuotiaat osakkaat! Ei meitä mahdottomasti ole, mutta koska ollaan paikalla, alkaa meillä olla iso rooli, joten ei ne eläkeläismummot saa mitään sellaista ehdotusta läpi, jota me ei tueta! Eihän mikään muutu jos sinne kokoukseen ei koskaan mennä tukkimaan niiden mummojen suuta! Ja jos napakasti kieltäytyy niin ei siihen ole nokan koputtamista (tiedän, sillä olen itse kieltäytynyt hallituspaikasta tähän saakka). Itse asiassa meillä on viime vuosina äänestetty hallituksen kokoonpanosta 2 kertaa kun halukkaita on ollut paikkoja enemmän.

kokeilepa samaa pienen yhtiön kokouksissa. Voi olla vaikeuksia jopa saada kokous päätösvaltaiseksi.

Vierailija
13/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä lobbaa läpi kaiken josta voi näennäisesti valita osakkaiden kesken. Epäilen että hänellä ihan omat diilit taustalla, puhui nimittäin viime vuonnakin tietyn firman puolesta ja kun firma sitten kusi työnsä + remontti venyi, isännöitsijä katosi hetkellisesti "maan alle"...

Vierailija
14/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa kokouksessa ollut tasan kerran ihmisiä enemmän kuin hallitus + jokunen muu. Silloin oli ylimääräinen kokous, jossa päätettiin tulevasta remontista. Kummasti alkoi ihmisiä kiinnostaa...

Kevätkokous ei pahemmin jaksa ilmeisesti kiinnostaa... Noh, sinänsä ei haittaa mua, kun paikalla ovat yleensä taloyhtiön kolmen suurimman osakkeen omistajat ja jos me olemme kaikki yhtä mieltä jostain, näin tapahtuu ;D

Vierailija
15/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan enpä taida enää jatkossa olla kun ihme vastuita tungetaan laissakin jo niskaan. ja ilman mitään korvauksia olen siinä vuosia palloillut. ihme odotuksia ihmisillä kun odotetaan että muutama tyyppi hoitaa kaiken ja kukaan ei jaksa vaivautua. viime vuoden yhtiökokouksessa oli hallituksen lisäksi yksi ihminen. joka sitten päätyi myös hallitukseen.

kyselinkin asiaa ja hallitukseen ei voi laittaa jos toinen ilmaisee haluttomuutensa. siis kun osaa sanoa ei niin ei siihen voi mitään sanoa. ihmiset ei vaan jaksa mennä sinne kokouksiin kun ne on niin saamattomia ettei osaa kieltäytyä jos kysytään niin että pelottaa ne ihmiset siellä ja lisäksi odotetaan että muut mieluummin tekee työt, ottaa vastuut, ja itse voi lorvia nurkissa. kuten työelämä tai yleisemmin kaikki elämä siis.

Vierailija
16/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokouksissa on max. kolme edustettuna. Ihmisiä ei vaan kiinnosta, mikä on minusta aika leväperäistä. Toisaalta ei tässä yhtiössä näytä ihmisiä juuri mikään muukaan kiinnostavan, nimimerkillä itsekseen talkoot juuri viettänyt ja koko tontin siivonnut.

Vierailija
17/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokouksissa max 10 henkeä paikalla, koska suurin osa sijoittajia! Ihme että heitä ei kiinnosta asiat. En tajua. Mutta ainakin saadaan päättää kaikki asiat rauhassa, ei riitoja, ei mitään ongelmia. Mulle kyllä sopii, ei uusi laki ainakaan minua mitenkään ahdista, hallituksemme jäsenet ovat vakuutettuja, kuten varmaan monessa muussakin isohkossa taloyhtiössä?

Vierailija
18/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osanotto ole valtaisaa, mutta se on vain hyvä meille, jotka olemme paikalla. Asioista keskustellaan ja ollaan välillä eri mieltäkin, mutta silti aina on saatu aikaa kaikkia läsnäolijoita tyydyttävä ratkaisu. Jos poissaolijat eivät ole tyytyväisiä niin voi voi.

Olen monesti ihmetellyt samaa kuin aapee. Outoa, ettei parhaimmillaan satojen tuhansien eurojen sijoituksen kohtalo kiinnosta yhtään. Tässäkään ketjussa ei ole mielestäni tullut vielä yhtään hyvää syytä olla pois kokouksista. Jos aikuiset ihmiset ovat niin tossukoita etteivät osaa ahdistumatta sanoa ei tai antavat mummojen hyppiä nenilleen niin ei voi mitään.

Vierailija
19/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tähän asti päätökset ovat olleet mieluisia, ja olen ollut samaa mieltä asioista

- tiedän etukäteen mitä asioita käsitellään, ja mikä päätös tulee olemaan

- useinkaan en pääse, koska olen vuorotöissä ja iltavuoroja on usein

- taloyhtiössä asuu muutama mummo, jotka on kokouksessa kovasti äänessä, ihan idioottimaisia kommentteja ja riitaa typeristä asioista ja kokous vaan venyy ja venyy (aina nää mummot silti jää vähemmistöön, suurin osa asukkaista on järkeviä)

- aina ei vaan jaksa

Yhtiökokouksia meillä on ollut viime aikoina useita, koska talossamme tehdään mittavaa julkisivuremonttia. Luotan, että kokouksessa olijat tekevät fiksuja päätöksiä ja tekeväthän ne, aina siellä on samat tyypit ja ovat asioista samaa mieltä kuin mä.

Vierailija
20/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolme osakasta (ja isännöitsijä, joka on yhden osakkaan puoliso) yleensä kokouksissa, joten aika rauhassa saa päättää =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän