Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ja tulella leikkiminen. Kertomuksia tai kauhukertomuksia

Vierailija
28.04.2011 |

Ei sitä ikinä uskoisi että lapset tekisivät mitää niin tyhmää kuin leikkisivät tulella, mutta niin se vain on. Ystävän poika leikki kavereiden kanssa ja sytytti bensakanisterin vierellä kynttilää, jolloin tyhjässä kanisterissa jäljellä ollut bensahöyry lemahti ja poltti koko käden. 2. asteen palovammoja ehkä kämmennen kokoinen alue yhteensä. Nyt parantunut eikä mitään jälkiä jäänyt.

Tyttäreltäni kysyin onko ikinä nähnyt tulella leikkimistä tai leikkinyt. Kertoi että muutaman kerran oli nähnyt kun pojat olivat leikkineet paperilla ja tulella. Näin ala-asteella

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se nimitys ku leikkii tulella kun pitäis pojalle opettaa olan takaa

Vierailija
2/10 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan tukka syttyi kynttilästä, kun keikutteli päätään. Onneksi ei sattunut mitään pahempaa, enkä edes tajua miten itse sammutti sen, säikähdin pahasti. Mutta ei ollut enää ihan pieni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään grillissä tulet. Sanoin lapsille 12,8 ja 5v että sinne ei mennä lähellekkään ja että tulella ei leikitä jne. Menin äkkiä käymään sisällä, mutta jäin kuitenkin hetkeksi ovelle salaa seuraamaan.

Heti kun ovi meni kiinni laittoivat lapset jotain leikkikattilaan ja olivat menossa sitä grilliin keittämään. Ei ne vaan ajattele tai usko vaikka kuinka kieltäis. Tuosta hyvästä komensin lapset sisälle.

Vierailija
4/10 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikia on opetettu melko pienestä tekemään tuli, käsittelemään tulta, lämmittämään saunaa yms. Ehkä siksi osaavat sen kanssa olla, vaikkeivät partiolaisiakaan ole. Lapsi ei osaa varoa tulta, jos ei ole oppinut sen kanssa toimimaan. Valitettavasti kaupungissa ei oikein ole tilaisuuksia, mutta onneksi itse on viety lapsia paljon laavuille ja mökeille, vaikkei omaakaan mökkiä ole. Kaupunkilaisia ollaan, mutta maalta kotoisin ja itsemmekin on jo pienenä opetettu käsittelemään tulta. Kun saa tehdä sillä oikeita asioita, ei ole tarve leikkiä sillä. 

Vierailija
5/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä kuului: "Hei! Mä onnistuin!!" ja perään hirveä rääkäisy. Oli löytänyt tulitikkuaskin ja sytyttänyt itse yhden tulitikun. Paloi sitten näpit. Ei onneksi pahasti ja oppi kerrasta. Ja niin oppi isänsäkin, joka oli jättänyt tulitikun näkösälle synttäreiden jälkeen.

Vierailija
6/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

papatteja paukuttelemaan, ettei kukaan kuule. Olen sytytellyt ja räjäytellyt ties mitä, ihme että olen hengissä. Mä rakastan tulta, aikuisiälläkin mielelläni polttelen risuja ja tuikkaan tulta tikkujen päihin jne. Minussa asuu pieni pyromaani.

Vierailija
7/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin serkun kanssa mettään, pistettiin ruohoa kepin päässä palaamaan ja yritettiin sammuttaa ne kohdat jotka laitettiin tuleen. Epäonnistuttiin.

Tuli lähti irti. Monta hehtaaria mettää meni.

Juostiin kotiin ja kerrottiin vanhemmille.

poliisit tuli myöhemmin ovelle ja kysyi minua. Kun tulin nappisilmänä äitin viereen poliisit sanoi kiitos, ja näkemiin.

Vasta yläasteella helpottuin, kun kukaan ei tuntenut minua eikä mun tuhotyöt.

Vierailija
8/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikittiin talven jälkeen kuivassa heinikossa, metsässä. Laitettiin tuleen ja käännyttiin pois. Oli kilpa kuka uskaltaa olla pisimpään. Viimeisellä kerralla meinasi lähteä oikein kunnolla leviämään, mutta ei sen pahemaa.

Vierailija
9/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

papatteja paukuttelemaan, ettei kukaan kuule. Olen sytytellyt ja räjäytellyt ties mitä, ihme että olen hengissä. Mä rakastan tulta, aikuisiälläkin mielelläni polttelen risuja ja tuikkaan tulta tikkujen päihin jne. Minussa asuu pieni pyromaani.

Siis ette voineet oikeasti paukutella sängyssä??? haah. Yksittäisiä sentään? Ei koko mattoa kerralla ?

Vierailija
10/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa lapsille pommeja ja saavat sitten niitä paukutella miten sattuu. Mies tietty "valvoo". Ei mitään ihmeempää ole sattunut, roomalainen kynttilä polttanut reiän haalariin, ei pahempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi