rv31 ja selkäpoltot
Hellou näin aurinkoiseen päivään!
Oon reiluilla 31 viikolla ja raskausaikana(varsinki alkuraskaudessa) kärsinyt selkäkivuista.. Nyt sitten eilen illalla sängyssä makoillessa alko selkäkipuja, polttavia sellaisia ja maha meni kovaksi, niinku supistus olis ollut? Tänään aamulla sitte koulussa istuskellessa selkäkivut jatkui ja niitä on ollut tämän päivän ajan nyt niin että polttelee kokoajan vähän ja välillä vähän enemmän.. Pitäiskö tässä olla huolestunut ettei vaan ala käynnisteleen? esikoista ootellessa synnytys käynnistyi aamulla polttavilla selkäkivuilla jotka muuttu sitte kivuliaammiksi supistuksiksi.. Tiistaina mulla oli lääkärineuvola jossa tarkastettiin kohdunsuun tilanne, silloin oli kiinni ja normaalina kaikki..
Pieni pelko on kokoajan kun viikkoja kuitenkin vielä liian vähän synnytykseen.. Soittaako tässä neuvolaan vai olisko jollain samanlaisia kokemuksia uskaltaako olla vaan?
Kiitos jo etukäteen vastauksista:)
Kommentit (2)
omasta mielestäni on syytä olla huolestunut. Kivuliaat supistukset eivät ole hyvä juttu näillä viikoilla.
Jos supistukset ovat säännöllisiä ja kipeitä, niin lähtisin synnytyssairaalaan päivystykseen vaikka tarvittaessa keskellä yötä.
Jos taas supistukset vaimenevat ja ovat epäsäännöllisiä (1-2 tunnissa), niin odottaisin huomiseen ja neuvolan kautta lääkäriin.
Joka tapauksessa voit soittaa päivystykseen jo nyt, jotta tietävät että olet mahdollisesti tulossa.
Supistukset noilla viikoilla johtuvat usein tulehduksesta ja ne tosiaan voivat käynnistää synnytyksen.
vaikka jo suoraan polille. Varsinkin kun eka synnytys alkanut samalla tavalla. Mulla alkoi synnytys noin ja oikeastaan jatkuikin, missään vaiheessa kivut eivät siirtyneet vatsalle vaan olivat läpi synnytyksen selässä.
Tule kertomaan kuinka kävi.