Kokkari Kirsi Pihan LOISTAVA juttu, lukekaa(persuista ja muistakin)
Itse demari, mutta Kirsi täsmentää kyllä hyvin missä nyt mennään. Fiksu nainen, vaikka onkin kokkari ;)
http://blogit.iltalehti.fi/kirsi-piha/2011/04/22/ei-tata/#comments
Kommentit (9)
Kokkari Kirsi alkoi nuolemaan persuja. Kyllä tyhmää voi huoletta edelleenkin sanoa rehellisesti tyhmäksi. Tiedoksi vaan Kirsille.
Entä yleistyksessä? Mitä hyötyä Pihalle olisi ketään kosiskella?
Mitä hyötyä Pihalle olisi ketään kosiskella?
Niinpä, ei yhtään mitään hyötyä ja silti kieli ruskeana. On siis aika tyhjäpääkin tämä Kirsi.
Häpeän ensireaktiotani, joka nimenomaan oli tuonsuuntainen: maastamuutosta ja massaulostepierusta puhuin. Ei minun mielipiteeni ole dekmokratiassa toisen mielipidettä tärkeämpi.
SILTI olen yhä kauhuissani vaalituloksesta, koska perussuomalaisten arvoista osa on niin kaukana omiani. En pysty ajattelemaan, että meidän ei tulisi auttaa muita maita koska omia ongelmiakin on. Ikinä ei tule olemaan tilannetta, jossa ei jotain parannettavaa omaltakin tontilta löytyisi, ja ero esimerkiksi kehitysmaihin verrattuna on niin valtava. Minä mieluiten lisäisin kehitysavun määrää.
Toinen asia on muuakalaisviha/pelko. Mielestäni maahan saisi muuttaa enemmänkin pakolaisia, tai ainakaan ei vähempää ja nykyiset pitäisi paremmin ottaa mukaan yhteiskuntaan. Ei löydy valmiita suomalaisia kuin jo suomalaisista, muut pitää auttaa suomalaiseen kulttuuriin. Pelkään rasistisia kommentteja, joita perussuomalaiset ovat päästäneet suustaan.
Kolmas asia on homojen oikeudet: homot ovat silmissäni ehdottoman tasaveroisia kaikkien muiden kanssa ja saisivat puolestani mennä naimisiin ja adoptoida, esimerkiksi.
Neljäs asia on kulttuuri. Ylhäältäpäin ei tulisi määritellä mikä kulttuuri on hyvää ja mikä huonoa, rajaukset kansallismielisen hyvän taiteen ja tekotaiteen välillä ovat kamalia.
Tässä suhteessa on mielestäni eriasia puhua "raikkaista uusista mielipiteistä", koska perussuomalaisten mielipiteistä osa on eriarvoistavia ja rasistisia. Sellaista mielestäni tuleekin karsastaa.
Osan perussuomalaisten teeseistä voin kyllä allekirjoittaa, esimerkiksi päivä- ja vanhustenhoidon resurssien lisäämisen.
Kansa on puhunut, pulinat pois ja hommiin.
mutta kyllä minua vielä pelottaa, miten jatkossa asiat menevät, kun kerralla tulee isompi määrä uusia kansanedustajia, joilla on vain yksinkertaisia ratkaisuja ongelmiin, joihin ei ole yksinkertaisia ratkaisuja olemassa. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin.
Hyvä kannanotto siitä, mitä demokratia on. Vaikka oma sukupolvemme olisi maahanmuuttomyönteinen, vanhempamme jotka ovat työelämässä 40 vuotta uurastaneet saattavat olla eri mieltä. Ja jokaisella on mielipiteeseensä oikeus.
Häpeän ensireaktiotani, joka nimenomaan oli tuonsuuntainen: maastamuutosta ja massaulostepierusta puhuin. Ei minun mielipiteeni ole dekmokratiassa toisen mielipidettä tärkeämpi. SILTI olen yhä kauhuissani vaalituloksesta, koska perussuomalaisten arvoista osa on niin kaukana omiani. En pysty ajattelemaan, että meidän ei tulisi auttaa muita maita koska omia ongelmiakin on. Ikinä ei tule olemaan tilannetta, jossa ei jotain parannettavaa omaltakin tontilta löytyisi, ja ero esimerkiksi kehitysmaihin verrattuna on niin valtava. Minä mieluiten lisäisin kehitysavun määrää. Toinen asia on muuakalaisviha/pelko. Mielestäni maahan saisi muuttaa enemmänkin pakolaisia, tai ainakaan ei vähempää ja nykyiset pitäisi paremmin ottaa mukaan yhteiskuntaan. Ei löydy valmiita suomalaisia kuin jo suomalaisista, muut pitää auttaa suomalaiseen kulttuuriin. Pelkään rasistisia kommentteja, joita perussuomalaiset ovat päästäneet suustaan. Kolmas asia on homojen oikeudet: homot ovat silmissäni ehdottoman tasaveroisia kaikkien muiden kanssa ja saisivat puolestani mennä naimisiin ja adoptoida, esimerkiksi. Neljäs asia on kulttuuri. Ylhäältäpäin ei tulisi määritellä mikä kulttuuri on hyvää ja mikä huonoa, rajaukset kansallismielisen hyvän taiteen ja tekotaiteen välillä ovat kamalia. Tässä suhteessa on mielestäni eriasia puhua "raikkaista uusista mielipiteistä", koska perussuomalaisten mielipiteistä osa on eriarvoistavia ja rasistisia. Sellaista mielestäni tuleekin karsastaa. Osan perussuomalaisten teeseistä voin kyllä allekirjoittaa, esimerkiksi päivä- ja vanhustenhoidon resurssien lisäämisen.
Paitsi että mietin vieläkin sitä maastamuuttoa, jos ihmisten käyttäytyminen muuttuu aggressiivisemmaksi. Minulla on maahanmuuttajamies ja näin ollen puolimaahanmuuttajataustaiset lapset, jotka ovat täysin suomalaisia. Valitettavasti näin eivät ole kaikkien mielestä, enkä minä todellakaan aio sietää aggressiivista käyttäytymistä lapsiani kohtaan.
Ja ei, mieheni ei ole muslimi eikä pakolainen (eikä edes afrikkalainen), persujenkin silmissä sellainen ns. hyväksytty maahanmuuttaja. Mutta kadulla kävellessä tällaisia 'pohjatietoja' ei kysellä, vaan rapa lentää. Pelkään, että persujen nousu saa ihmiset ajattelemaan, että saa ihan luvan kanssa riehua.
Muualla kuin täällä en ole siihen törmännyt, onneksi.
T: Vihreä