Mitä teette jos 10v. sairastuu?
Tuosta toisesta aloituksesta tuli mieleen.
Mun olisi varmaan pakko valehdella, että olen itse kipeä tai, että pienempi lapsi on kipeä. En voisi jättää yksin esim. oksentelevaa 10-vuotiasta.
Kommentit (15)
ellei isovanhemmat olisi vapaalla. Tai sitten mieheni iltavuorossa töissä.
PAM on useassa työehtosopimusten laatimisessa vaatinut ikärajaa nostettavaksi 12 ikävuoteen, mutta eipä ole mennyt vielä läpi.
Töihin sitä on siis mentävä :( Tarvitsisin aina saikkulapunkin, joten en voi huijata että itsestä kyse.
Saako muuten ekasta sairauspäivästä palkkaa (siis yli 10v. lapsen kohdalla), siitä syystä että joutuu käyttämään lasta lääkärissä? Ei kai 10-vuotiasta voi lääkäriin yksin passittaa?
Työnantajana jos saisin tietää-kuten toisinaan käy-että valehdellaan sairauksista, laittaisin palkattomaksi päiväksi.
10-vuotias osaa jo itse oksentaa ämpäriin, hakea jääkaapista juomaa ja vahdata sohvalla tv:tä. Lisäksi on kännykkä, joten vointia voi kysellä pitkin päivää.
Itselläni on 11-vuotias lapsi, joka on "osannut" sairastaa" itsenäisesti jo muutaman vuoden ajan enkä usko, että hänelle jää traumoja siitä.
Ja olen tehnyt vaikka sairastunut on 16v. Toki riippuu sairaudesta.
Minulla on työhuone kotona muutenkin. Jos lapsi on oikein kipeä, petaan sängyn työhuoneen sohvalle ja hoidan muutenkin sitten.
Alle 10-vuotiasta saa hoitaa palkallisella vapaalla pari päivää, mutta yli 10-vuotiasta voi jäädä hoitamaan palkattomalla vapaalla "pakottavista perhesyistä" tms.
pääsääntöisesti en jättäisi 10-vuotiasta sairastamaan yksin akuutissa vaiheessa.Ohis, mutta itse en pidä mitenkään ylpeyden aiheena tai "hyvänä juttuna" sitä, että tuon ikäinen on osannut sairastaa yksin jo monta vuotta.....
Varmaan helppo ja jopa haluttu asia olla lapsen tukena kotona sairastapauksissa jos työnä on joku perushanttihomma. Mites ne, jotka tekee vähänkään vastuullisempaa työtä? Pitäisikö olla kotona pyyhkimässä 10-vuotiaan räkänokan nenua kun töissä olisi sovittuna monta asiakastapaamista tai sisäistä palaveria? Niitä hommia ei voi ulkoistaa sijaiselle. Ne on vaan tehtävä.
Varmaan helppo ja jopa haluttu asia olla lapsen tukena kotona sairastapauksissa jos työnä on joku perushanttihomma. Mites ne, jotka tekee vähänkään vastuullisempaa työtä? Pitäisikö olla kotona pyyhkimässä 10-vuotiaan räkänokan nenua kun töissä olisi sovittuna monta asiakastapaamista tai sisäistä palaveria? Niitä hommia ei voi ulkoistaa sijaiselle. Ne on vaan tehtävä.
alentava. Et ole korvaamaton sinäkään ja ilman niitä "perushanttihommia" et sinäkään tekisi tässä yhteiskunnassa niitä asiakastapaamisiasi tai sisäisiä palaverejasi. Ammatinvalintakysymys, älä suotta kadehdi niitä, jotka tarvittaessa voivat jäädä kotiin.
mitäpä jos nyt menisit niihin "vähänkään vastuullisimpiin töihisi....!"
10 vuotiaaseen ja vanhempaan voidaan soveltaa lakia tilapäisestä poissaolosta perhettä kohdanneen sairauden tai onnettomuuden vuoksi. Työnantaja ei ole velvollinen kyllä maksamaan palkkaa, mutta jos tosiaan on kovin sairas niin eihän sitä yksin jätetä.
Pikkuflunssan on erikseen.
kun täällä tähän aikaan roikut?
joten veisin mummolle. Siellä saisi odottaa neljään, mutta jos olisi tosi kipeä, ottaisin miinusta kellokortille ja lähtisin aiemmin.
Kannabis