Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työnantajalla lain mukaan oikeus olla maksamatta sairasajalta palkkaa,

Vierailija
27.04.2011 |

jos ei minulla ole esittää sairaslomatodistusta?

Olin kolme päivää kotona sairaana, enkä käynyt missään lääkärissä enkä saanut siis sairaslomatodistusta. Nyt työnantaja sanoo ettei voi noilta sairaspäiviltä maksaa palkkaa, jos ei minulla ole niistä sairaslomatodistusta. Onko tämä laillista??

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla kannattaa tsempata vaikka olis kuinka kipeenä. En ollut koeaikana pois, mutta ekan kuukauden aikana sairastelusta ei työnantaja olisi maksanutkaan.

Vierailija
22/24 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työehtosopimuksilla tai paikallisilla sopimuksilla voidaan neuvotella parempiakin ehtoja. Mutta silloinkin työnantajalla on oikeus vaatia todistus. Mutta mikäli työpaikalla on käytäntö, että saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella, esimiehen täytyy heti sairauslomasta kuulleessaan vaatia se todistus. Eihän työntekijä voi muuten tietää asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ole esittää lääkärin todistusta/sairaanhoitajan todistusta tai ellei teillä ole ns. omailmoitussysteemiä, jolla saa olla 3 päivää pois ilman lääkärin tai sairaanhoitajan todistusta

Vierailija
24/24 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintola-alalla töissä ja vieläpä koeajalla..vasta pari viikkoa ollut töissä.

Luulen ettet saa pitää työtäsi, minä en ainakaan ottaisi kaltaistasi töihin.

Ensimmäisen kuukauden aikana sairastaminen menee omaan piikkiin mutta toki sairauspoissaolosta pitää todistus olla.