Mitä järkeä tällaisessa työelämävalmennuksessa??
Olen tällä hetkellä työtön, aiemmin opiskellut pari vuotta metalli- ja puutarha-alaa, molemmat opiskelut joutunut lopettamaan terveydellisistä syistä kesken. Nyt olen viittä vaille (6kk erikoistumista vielä suoritettava) valmis lähihoitaja ja päiväkodissa olenkin ollut aina aika ajoin tekemässä sijaisuuksia.
Nyt sitten työkkäristä sanoivat, että minun pitäisi mennä työelämävalmennukseen/työharjotteluun. Olen ollut tuollaisessa ennen kun aloitin lähihoitajaopiskelun, jotta selvisi, voinko tehdä sitä työtä. Olin sillon jotain 5kk päiväkodissa ja nyt pitäisi vielä olla tuollaisessa työelämävalmennuksessa/työharjottelussa jotain 7kk.
Muuten tuo olis ihan ok, mutta se on vähän plus miinus nolla eli saan siitä saman kun jos olisin kotona, lisäksi kyseessä on siivoustyö ja tiedän, että selkäni ei sitä luultavasti kestäisi, koska jo kotisiivous ottaa välillä selkään ja se on sen jälkeen todella kipeä.
Selkävaivani alkoivat kun minulta leikattiin ensin nilkka ja se tehtiin selkäydinpuudutuksella, sen jälkeen selkä oli aika ajoin kipeä. Sitten noin vuoden päästä leikattiin polveni myöskin selkäydinpuudutuksella ja sen jälkeen selkä on vaivannut aina vaan enemmän. Lopulta hakeuduin lääkäriin ja sitä tutkittiin ja todettiin, että siellä on kahden nikaman välissä tyrä, mikäli ymmärsin sen lääkärin selityksen oikein. Kyseinen lääkäri oli siis ulkomaalainen. Hoito-ohjeiksi sain jumpan ja tarvittaessa kipulääkkeet ja jos tilanne pahenee niin uusiks lääkäriin.
Olen monesti harkinnut uudelleen lääkäriin menoa, koska aina välillä, jos on makuuasennossa, seisoo tai istuu liikaa, niin selkä on muutaman päivän erittäin kipeä, kunnes sitten taas on siedettävä. Mitään painavaa en pysty nostamaan ja esim. omien lasten ollessa pieniä selkäni vaivasi paljon, koska se ei vaan sietänyt mm. sitä nostelua.
Myös päiväkodissa, jos joudun pienten osastolle, niin selkä on aikamoisella koetuksella ja välillä kipeä työpäivän jälkeen.
En vaan tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Minut on määrätty olemaan tuossa paikassa ainakin 3kk ja pitäisi alottaa ensi viikolla. Kerroin niin työkkäriin kuin työnantajallekin tästä selkävaivastani ja silti minun pitäisi alottaa tuo työ ja tehdä sitä 8tuntia päivässä. Jos kieltäydyn niin siitä luultavasti seuraa karenssi.
Kommentit (30)
totaalisesti näihin kunnallisiin lääkäreihin ja menen yksityiselle, jahka rahatilanteemme ja yleensäkin elämäntilanteemme on hieman parempi.
ap
Haluatko olla työkyvyttömän rajalla lopun ikääsi? Miksi et ole selvittänyt selkävaivaasi kunnolla?? Et kirjoittamasi mukaan ole edes varma onko sinulla tyrä... Ei siihen auta selitys, että lääkäri on ulkomaalainen.
Nyt hopi hopi selvittämään terveysvaivasi, jotta tiedät kuinka jatkaa. Vaadi palvelua terveyskeksusesta, tai missä käytkään.
mutta "vauvalassa" työskentely on pidemmän päälle tuskaa.
ap
jos sinun selkäsi on paskana? Kysynpä vaan....
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:23"]orjatyötä jota yritykset hyväksikäyttävät, max aika valmennuksessa täälläpäin on ainakin 6kk, jonka jälkeen heivataan ulos ja haetaan te-toimistosta uusi tietämätön tähän p¤#kahommiin. + 150e kuussa "JEE", nämä menevät jo ruokailuun työpäivien aikana. Ja ole varuillas jos olet muutaman päivän kipeä, posti kantaa 100E takaisinperintäkirjeen, jossa peritään muutamasta päivästä koostuneet "ylimaksetut" tuet KOKONAISUUDESSAAN. Ei tätäkää voinu työkkärin tantta kertoa, että ylläpitokorvauksen, korotusosan lisäksi myös perustyömarkkinatukeesi et ole oikeutettu jos olet sairaana. mielestäni tätä ei voi enää edes kutsua PLUS MIINUS NOLLA, vaan pikemminkin PITKÄ MIINUS, ilmaista työtähä tässä on alennettu tekemään prkl
[/quote]
Joku löysi vuosia vanhan ketjun ja halusi avautua asiasta jota ei ole enää olemassakaan. Mitäköhän kertoo sinusta?
Ei vittu mikä vitun spede se on huoma tunti liksa kun saa yhen vitun euron tunnissa
"Joku löysi vuosia vanhan ketjun ja halusi avautua asiasta jota ei ole enää olemassakaan. Mitäköhän kertoo sinusta?" Ai ei ole olemassakaan, kyllähän vaan on olemassa. mitähän kertoo sinusta ;D ei tsiisus..
Työelämävalmennus -termiä ei ole enää olemassakaan. Kuka nosti ketjun vuodelta 2011? Ja miksi? Onko ap yhä ilman työtä ja selkä paskana?
Tuollaiset työelämävalmennukset ovat ihan huuhaata. Kaikki ilmaistyö pitäisi kokonaan kieltää. Kaikista töistä pitäisi saada kunnom.palkka.
On tuollaisia samanlaisia ilmaistöitä edelleen
Selässäsi on siis tyrä, eli prolapsi. Arvaa mitä, niin on todella monella muullakin ihmisellä. Ennenvanhaan niitä leikattiin,mutta nykylääketiede on todennut, että valtaosa, siis lähes kaikki prolapsit kuivuvat omia aikojaan.
Samalla vaivalla varustetut ihmiset tekevät raskasta, myös siivoustyötä joka päivä. Monet myös joutuvat istumaan päätteensä ääressä sen 8 tuntia päivässä, vaikka se on tuollaiselle selälle kaikkein pahinta (kokemusta on).
Mikäli eläkettä havittelet, tuolla diagnoosilla sitä et tule saamaan. Myös migreenistä kärsivät ihmiset ovat opineet ottamaan lääkkeensä ajoissa, jotta heille ei tule sairaspoissaoloja.
Olet jo vienyt kolmelta muulta ihmiseltä opiskelujen aloituspaikan jättäessäsi opintosi aina kesken.
Nyt vingut täällä, että sinua pakotetaan johonkin, mitä et halua. Kuulostaa siltä, että haluat vain laiskotella ja hengailla.
jos sinun selkäsi on paskana? Kysynpä vaan....