Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa raskausmasennukseen?

Vierailija
26.04.2011 |

Oon ihan onneton. En löydä mistään mitään hyvää. Lapsi pitkään toivottu, monen vuoden yrittämisen jälkeen vihdoinkin päästy näin pitkälle (rv20).

Mutta minä alakuloinen, en osaa iloita ja tämä pahenee koko ajan. Haluaisin vaan olla sohvalla ja olla rauhassa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sidukka ja kunnon tanssimusa! Mä ainakin piristyn!

Vierailija
2/3 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan ilman, että olet edes masentunut. Raskauteen kuuluu tietty sisäänpäin käänytminen, ja se, ettei ole kenellekään mitään sanottavaa eikä kaipaa kenenkään seuraa. Haluaisi suurinpiirtein muuttaa autiolle saarelle kauas kaikesta. Itkuherkkyys ja tietty ilottomuus kuuluu myös asiaan joidenkin kohdalla.

Mutta koska sinä olet selvästi huolissasi omasta tilastasi, niin ota asia puheeksi neuvolassa. Saat jutteluajan sairaanhoitajalle tms (jollekulle muulle joka tapauksessa kuin omalle terkkarillesi) ja voitte yhdessä selvittää pahan olosi syitä. Voi olla, että sinulla on esimerkiksi lapsuudessasi käsittelemättömiä asioita, jotka nyt kummittelee aiheuttamalla ahdistusta kun itse olet tulossa äidiksi, mutta joita et osaa nimetä etkä käsitellä. Minulle jutteluajasta oli valtavasti apua koko rasakusaikaan ja vielä sen jälkeenkin, olon helpottuminen oli aika pienestä kiinni.

Jos omasta olosta puhuminen tuntuu pahalta, voit lukea kirjallisuutta. Esimerkiksi oppikirja nimeltä raskausajan kriisit on hyvä ja selkeä kirja josta voi olla apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tässä nyt vaan saada jotakin apua, kun eivät neuvolassa kuuntele, eikä kukaan ystäväkään ole halukas kuuntelemaan. Taisi tulla väärälle palstalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi