kuukupista kysymys
Miten estää, ettei kuppi valu ulos? Ikävä tunne kun hetken päästä se kupin raidoitettu kärki hankaa immenkalvon kohtaa kipeäksi ja kuppi pilkistää ulos, vaikka on alunalkaen laitettu niin syvälle kuin suinkin pystyy. Puolen tunnin päästä joudun jo korjauttamaan tilannetta. Kuukupista hyötyä siis lähinnä nukkuessa mulle, kun silloin ei kuppi valu pois.
Lisäksi olen joutunut katkaisemaan sen tapinkin ihan lyhyeksi, kun se kävellessä nappasi häpyhuulista joskus kiinni niin, että hyvä ettei revässyt halki.
Meneekö mulla tässä käytössä jokin juttu väärin, kun en saa toimimaan?
Kommentit (5)
Kuppi on isoin kaupasta saatava. Okei, katson alipaineen tilanteen ja kupin oikenemisen tilanteen ensi kerralla. Kiitoksia näistä. Olisiko muita vinkkejä tilanteen korjaamiseen?
ap
se kuppi tulee tosi alas, joten olen leikannut antennin pois. Ei kyllä hankaa tai tunnu mitenkään mutta melkein siinä suuaukolla on. Kaipa se riippuu omasta anatomiastakin miten se kuppi sinne asettuu, tuskin on ihan samanlaiset paikat joka naisella.
Muistatthan, että kupin kuuluukin jäädä alemmas kuin esim. tamponin? Riippuu varmasti paljon ihmisen anatomiasta ja kupin koosta tosiaan tuo alaspäin valuminen. Tuleehan kuppiin kunnolla alipaine eli on auki kunnolla eikä ole jäänyt ruttuja? Itselläni oli ainakin se tilanne, että kun kuppi oli oikeassa paikassa, hankasi antenni inhottavasti. Lyhensin antennia vähitellen, ja sain leikata sen oikeastaan kokonaan pois, jotta tuntui hyvältä.
Mutta vaikea uskoa, että kenekään ärkki voisi olla NIIN löysä, että se takia putoilisi. `Meinaan vaan on mullakin ikää j akäyttöä takana, mutta silti se isompi koko on oikeastaan liian iso...
Laitathan sen oikein paikoilleen? Siis ei pelkästään tarpeeksi syvälle, vaan myös niin, että se alipaine syntyy sinne (en tosin tiedä, kuinka sen saisi paikalleen ilman että se syntyy repimättä värkkinsä suuta kipeäksi): Puristat kupin pituussuunnassa "rullalle" eli kaksinkerroin ja sit vielä kaksinkerroin, työnnät syvälle ja vasta siellä syvällä päästät taitteet aukeamaan, pyöräytät kuppia ja nyt varmistat, etttä kaikki taitteet todella ovat auenneet? Mulle on joskus käynyt niin, että ne eivät olekaan mahtuneet aukeamaan kunnolla ja olen ollut huolimaton eli kuppi on jäänyt ruttuun. SIlloin voi tulla ohivuotoa ja silloin voi kuppi myös valua alaspäin emättimessä, koska sitä alipainetta ei synny.
Jos alipaine syntyy, kuppi on kuin imukuppi kiinni paikoillaan, kunnes puristat paineen pois. Jos alipainetta on värkin löysyys ei riittäisi päästämään sitä alas, vaan tarvittaisiin vain pahanlaatuinen laskeuma...
Se antenni kuuluukin leikata pois, siinä suhteessa et ole mikään poikkeus.
värkkisi löysä? Kuppi liian pientä kokoa? Tai sitten jos ei ole kunnon alipainetta vaan liikaa ilmaa päässyt/pääsee jostakin kuppiin. Tarkistatko aina että kuppi on kunnolla auennut kun olet laittanut sen paikoilleen?