Millaisia kokemuksia sinulla on poliisin kanssa toimimisesta?
Kommentit (5)
Ei huonoa sanottavaa mutta ei hyvääkään. Kokemukseni rajoittuvat pelkkiin ratsia-kokemukseen, kun en poliisien kanssa muuten tekemisissä ole ollut.
kauheita panokoneita... ei muuta kokemusta.
Tää pitää kyllä paikkansa. Riippumatta siitä onko sormus sormessa vai ei.
Nuorena jäin kiinni näpistelystä ja olin kuulusteluissakin. Ihan ok kokemukset, vaikka minulta tentattiin kovasti painostaen, että kuulunko johonkin suurempaan liigaan ja huumeyhteyksistä yms. Olin vaan tavis paremman perheen tyttö, joka oli keksinyt jotain hölmöä ekstrahuvia elämäänsä väärässä seurassa... Uskoivat tota sitten lopulta.
Itse olen tehnyt sittemmin pari rikosilmoitusta varastetuista tavaroista, ja ne on otettu asiallisesti vastaan.
Liikennepoliisi on ollut asiallinen myös, vaikka parit sakot olenkin saanut.
Soitin hätäkeskukseen potilaasta, joka on psykoosissa, aikoi tehdä itsemurhan ja oli ottanut yliannostuksen omia lääkkeitään. Häke ei lähettänyt ambulanssia. Soitin sinne kolmesti ja toinen henkilö soitti myös muutaman kerran. Mutta kun ei niin ei. Häke hälytti kuitenkin poliisin, tarkoituksena että poliisi käy arvioimassa tilanteen ja pyytää tarvittaessa ambulanssin paikalle. Mutta poliisi ei tullutkaan. Poliisimies vain soitti psykoottiselle, joka tietenkin sanoi, ettei hänellä ole mitään hätää. Poliisi käski mennä aamulla päivystykseen, jos tuntuu siltä. Kiitos ja kuulemiin.
Ennakoin tietynlaiset kommentit ja laitan siksi jo valmiiksi tämän linkin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19901116#L2P9
ks. myös 8 §
kauheita panokoneita... ei muuta kokemusta.