Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pari kysymystä nurmikosta!

Vierailija
24.04.2011 |

1) Mitä teen nurmikolle, joka viime kesänä pääsi ikävästi kuivahtamaan ja nyt on laikkuja?

2) Millä lyhennän nurmikon ilman koneita? Kyse noin 2 m * 2 m alueesta jota talkkari ei aja kuten muita taloyhtiöön alueita, kun pensasaita vissiin estää. Persus pystyssä saksilla leikkaamaan vaan, vai? :)

Viime kesänä oli ihan oman onnensa nojassa niitty, ja nyt haluaisin ihan oikean nurmikon siihen. On tavallaan mun "pihaa", kun asumme maan tasalla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi just nurmikko? Hölmöä tosiaan hoitaa tuollaista pientä länttiä

Vierailija
2/7 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat vähän uutta multaa ja nurmikonsiemensekoitusta siihen. Haraat tasaiseksi ja pidät huolta että pysyy kosteana.

Voit toki saksia mutta ehkä ostain jostain halvan työnnettävän leikkurin, siis sellaisen jossa ei mitään moottoria ole vaan on ihan pelkät terät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä tuonne villejä kesäkukkia saisin? Vai ostanko ihan kukkakaupasta?

Vierailija
4/7 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivipolkuineen?

Vierailija
5/7 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat laikkukohtiin siemeniä ja hiukan multaa, painat hiukan. Lainnoita, ja jos on savikkoaluetta, kalkitsetSitten pidät alkuun kosteana. Joko ostat pienen käsikäyttäisen leikkuukoneen tai parempi ehkä trimmeri.

Vierailija
6/7 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan siemensekoitus pusseja.

Itse laittaisin ehkä valkoapilaa kasvamaan.. Kukkii nätisti mutta ei kasva korkeaksi ja kestää ihan tallomista yms.

Vierailija
7/7 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on sellaisia siemenpusseja kuten "niittysekoitus","kesäkukkasekoitus" jne jne ja ne siemenet vaan heitellään maahan! Ne on just niitä ihania kissankelloja jne tienvarsikukkia jotka pärjää missä vaan :)