Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kohteliaisuussäännöistä, sano esimerkki

Vierailija
24.04.2011 |

missä itse tiedät tai koet jonkun toimintatavan selvästi kohteliaaksi, mutta mielestäsi muut eivät hoksaa tai miellä asiaa kohteliaisuussäännöksi.

Omat pari esimerkkiä alkuun:

- älä syö puhelimessa puhuessasi

- Älä mainitse vaikkapa julkisissa liikennevälineissä ihmisten nimiä keskustellessasi heistä, tai osoitteita tai muutakaan henkilökohtaista.

Minua ihmetyttää etenkin tuo, että tosi henkilökohtaisesti nimellä puhutaan toisista ihmisistä julkisesti. Vaikkapa "Meillä on kauhea kiire töissä kun työtoverini, sen ja sen sairaalan päivystävä kirurgi Janne Janatuinen on masennuksen takia sairaslomalla", täysin muitten kuullen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikataan kiitokseksi.

Vierailija
2/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin yleisessä metsässä järven rannalla tänään makkaraa paistamassa. Ihanat kalliot, aurinko paistaa ja lapsilla kivaa. Me vanhemmat nautitaan omasta rauhasta...kunnes paikalle änkee jokin porukka vanhempaa väkeä kahden räksyttävän koiran kera. Mies puhisi ja sanoi ettei tapoja enää tunneta. Mies vanhempineen vietti lapsena paljon aikaa esim saarissa ja muualla järven rannoilla ja silloin oli ihan tapana ettei tungeta samaan paikkaan missä muut ovat "rauhassa olemassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis kyseessä oli sellainen rauhaisia pieni kallioinen poukana Näsijärven rannalla joten lääniä ja rantaviivaa olis kyllä riittäny...

Vierailija
4/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka odottaa lasta, että olet onnellinen, ettet odota.

Vierailija
5/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle joka onnellisena kertoo raskaudestaan. eikö sinulle ole normaalia? Ilmeisesti ei :)

Vierailija
6/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet missään nimessä halua koiraa kun toinen kertoo onnellisena hankkivansa koiran? Tai muistat aina julistaa että sinä et onneksi asu omakotitalossa kun joku kertyoo sellaisen ostavansa...juntti mikä juntti!

Vierailija
7/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä koiraasi vesistöillä ym. vapaaksi, varsinkaan uimaan tai jahtaamaan pesiviä lintuja. Koira kiinni aina, älä kuseta piknik-seurueen viereen. Ihan järkyttävää miten ihmisiltä unohtuu järki niiden elukoiden kanssa!

Vierailija
8/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle joka onnellisena kertoo raskaudestaan. eikö sinulle ole normaalia? Ilmeisesti ei :)

on pöllöpalsta. Toinen, mitä ihmiset eivät oikeasti tajua on ettei läheisen menettäneelle kannata alkaa kertoa kaikkia omia kuolemakokemuksiaan.

Vierailija
9/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin vapaana juoksevat koirat ärsyttää kun tulevat jalkoihin räksyttämään.

Vierailija
10/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku onnellisena kertoo vauvastaan. Oikeestiko joku näin tekee...noloa!

Vierailija
11/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet missään nimessä halua koiraa kun toinen kertoo onnellisena hankkivansa koiran? Tai muistat aina julistaa että sinä et onneksi asu omakotitalossa kun joku kertyoo sellaisen ostavansa...juntti mikä juntti!

Junttiuden huipentumani on kuitenkin kirjoitella tällä palstalla:D

Vierailija
12/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku onnellisena kertoo vauvastaan. Oikeestiko joku näin tekee...noloa!

tällaiset höpöpalstat saavat minut kyllä kirjoittelemaan kaikkea typerää.

Vierailija
13/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää tätä, minulle on opetettu, että kyynärtaipeeseen tai kainaloon yskitään, mutta jos käsi ei ehdi tai käänny siten tilan vuoksi, niin sitten käden ulkopuolelle, eikä kämmenpuolelle. Kiva kun jotkut sitten vetää housunreiteen käden kuivaksi! Ja seuraavassa hetkessä ottaa vaikka bussissa tukea jostain tangosta tai avaa oven ovenkahvasta sillä samaisella räkäpyyhityllä kämmellä. Ei ne bakteerit housukankaalla lähde.

En ymmärrä miten minua risoo juuri tämä asia, kiva kun ei ole vakavampaa murhetta elämässä. :D

Vierailija
14/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi annetaan koiran kakkia juuri bussipysäkille! Voisi silloin vähän nykäistä narua ja siirtyä seuraavan tontin kohdalle edes. Kiva ootella siinä kakkakasojen vieressä bussia, kun siinä on pakko olla, jos haluaa bussin pysähtyvän.

Vierailija
15/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes keskustelupalstalla haukkua läskiperseiksi, idiooteiksi, reppanaäideiksi jne.

Vierailija
16/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse annoin tietä talviliukkailla niin joku nuija tööttäili kiitokseksi. Kun sitä päivittelin täällä, joku mielsi sen kiitokseksi! Silkkaa v***uilua se oli.

Vierailija
17/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä purkausta? Kysymyshän kuului että mikä on itselleen selvästi kohteliasta mutta toiset ei sitä tajua. Nro 6 siis oli sitä mieltä että hänen mielestään on itsestään selvää, että raskaana olevalle ei mennä sanomaan, että ollaan onnellisia kun itse ei olla raskaana. Vai menikö minulta nyt ohi jotain??

Vierailija
18/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä purkausta? Kysymyshän kuului että mikä on itselleen selvästi kohteliasta mutta toiset ei sitä tajua. Nro 6 siis oli sitä mieltä että hänen mielestään on itsestään selvää, että raskaana olevalle ei mennä sanomaan, että ollaan onnellisia kun itse ei olla raskaana. Vai menikö minulta nyt ohi jotain??

junttimaisesti (;)) tuolla toisessa ketjussa. En tiedä mikä piru lienee iskenyt.

Vierailija
19/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mikä iili siinä on, että kun menee jollekin tuoreelle äipälle katsomaan sen vauvaa niin tämä väkisin haluaa tarjota vauvaansa syliin vaikka vieras ei ole ollenkaan innostunut asiasta.

Mä olen pitänyt ihan riittävästi omia vauvojani sylissä, ei vois vähempää kiinnostaa pitää enää muiden.

Voin ihan hyvin ihailla vauvaa etäältä, en halua enää lähikontaktia.

Vierailija
20/24 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiraa ei saa päästää uimaan? Ei tietenkään ihmisten uimarannoilla eikä niitä lintuja jahtaamaan mutta on sitä vesistöä sen verran Suomessa että muunkinlaisia rantoja löytyy

Älä päästä koiraasi vesistöillä ym. vapaaksi, varsinkaan uimaan tai jahtaamaan pesiviä lintuja. Koira kiinni aina, älä kuseta piknik-seurueen viereen. Ihan järkyttävää miten ihmisiltä unohtuu järki niiden elukoiden kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän