Voi tuska..mitä laitatte pienille lapsille päälle
näillä keleillä tarhaan? Pitää vissiin raahata eri ulkovaatetus aamupäivän varalle kuin iltapäivän ulkoiluille. Vk- haalari tuntuu ihan liian kuumalle, jos asteita on sen parisenkymmentä :/.
Kommentit (39)
Miten siellä maan tasossa olis niin kylmä kun ei lunta tai jäätä ole enääaikoihin näkyny...mun pihassa kasvaa jo vihertävä nurmikko :) Sä olet niitä mammoja jotka ylipukee lapsensa ihan vaan varmuuden vuoksi. Mulla 3 lasta eikä keväisin sairastella vaikka ei ylipueta noita tonne 20 asteeseen! Mun lapset ei myöskään kontaa vaan kävelevät ja istuvat omassa terassilla. tänään istuivat rantakalliolla ja 8v valitti että kun on tukalan kuuma suorassa auringonpaisteessa...hysteriaa mammat hysteriaa!
Mun 2veellä ei oo hanskoja ollu enää moneen päivään ja kädet koko ajan ihan lämpimät. Ei tässä kadulla enää kenenkään mukulat ulkoile haalareissa eikä hanskat käsissä...ja tässä asuu sentään 23 lasta...
Tänään oli ensimmäinen päivä tänä vuonna, kun lämpö nousi yli 15 asteen, se ei tarkoita vielä kesää. Tänään taaperolla oli päällä ohut haalari sisävaatteiden päällä ja ohuet lapaset ja puuvillapipo. Ei ollut lainkaan hikinen. Ja kyllä, lapsella on jopa kesällä keväthaalari päällä, jos ilma on kylmä. Katsos kun kalenteri ei kerro, mitä päälle laitetaan.
Huomasitko, että ensi viikolla se kuukausi vaihtuu ja jälleen on luvattu viilenevää.
lapses välikausihaalariin 20 asteessa siellä omassa pihassakin? Mä en ole koskaan tajunnu järjetöntä ylipukemista. Mun lapset eivät flunssia sairastele vaikka eivät näillä keleillä missään haalareissa ja pipoissa ulkoile.
ja kun päivällä ulkoiltiin niin ihan oli sukkahousut ja ulkohousut...ei mitään tarvetta hanskoille. Ohut lakki oli päässä. Ei täälläkään enää lunta näy...
Ei ole kyse ylipukemisesta vaan säänmukaisesta puemisesta, mitä näköjään nykymammat eivät enää osaa.
Miten siellä maan tasossa olis niin kylmä kun ei lunta tai jäätä ole enääaikoihin näkyny...mun pihassa kasvaa jo vihertävä nurmikko :) Sä olet niitä mammoja jotka ylipukee lapsensa ihan vaan varmuuden vuoksi. Mulla 3 lasta eikä keväisin sairastella vaikka ei ylipueta noita tonne 20 asteeseen! Mun lapset ei myöskään kontaa vaan kävelevät ja istuvat omassa terassilla. tänään istuivat rantakalliolla ja 8v valitti että kun on tukalan kuuma suorassa auringonpaisteessa...hysteriaa mammat hysteriaa!
joten siitä voi sit miettiä että mitä oli auringossa...ei näy lunta ei :D meillä pihassa kasvaa nurmikko jo vihreenä :D
eikä se maan alainen routa jäistä ilmaa hohkaa muuta kuin mammojen omien korvien välissä. Jos routa olis niin kylmä niin tuskin nurmikko vihertää ja sinivuokot kukkii vai mitä...kaikenlaista hysteriaa sitä löytyykin. Järkkyä ajatella että jonkun lapsen täytyy olla 20 asteessa suorassa auringossa kuumissa haalareissa mut aina niitä vaan näkee. Sit itkevät kuumuuttaan raukat :(
ei takkia, välillä piti hupparia mutta totesi sen liian kuumaksi.
Ihan hullua ylipukea lapsia, hikipäässä tulee myöskin kipeäksi!!
Meillä puetaan tilanteen mukaan ja lapsesta huomaa kun on kylmä, kuuma tai sopiva. Osaan myös kokeilla käsiä ovatko kylmät vai lämpimät...tänään ovat olleet koko päivän lämpimät ja ihan ilman hanskoja ollaan jo ulkoilut kuten muutkin täällä päin. t. pirkanmaalainen
Minulla on itselläni viisi lasta ja päivähoidossa olen tehnyt töitä yli 20 vuotta. Lapsistani kolme on kuumaveristä, aina hiki päässä olevaa ja kaksi vilukissaa, joille mikään määrä vaatetta ei tunnu riittävän. Jonkin verran on siis kertynyt kokemusta lasten pukemisesta kevätsäillä. Mutta jos teidän lapset eivät leiki maassa, niinkuin meidän (jotka olivat hiekkalaatikolla ja nurmikolla leikkimässä tänään), niin eihän silloin tarvitse sitä maan kylmyyttä vältellä.
Lisäksi on ihan pakko sanoa: kuinka monella lapsella on "älyttömän kuuma", kun aurinko ensimmäistä kertaa paistaa? Aika monella, vaikka asteita olisi se viisi lämmintä :)
eniten sairastuttaa lapsia. Siis se että välillä hikoillaan ja sit taas ruuminlämpö laskee...että en suosittele 20 asteessa yhdellekään lapselle haalareita ellei kyse vauvasta joka makaa varjossa vaunuissaan.
mikä oikeus sulla sit on arvostella toisia jotka eivät koe tarvetta ylipukea lapsiaan auringon paisteeseen?
vihreenä....mutta eräiden älli on kai ikiroudassa? No mulle on ihan sama vaikka pukisit lapses juhannuksena villaan mut mä koen ettei mun tarvi ylipukea lastani ei edes taaperoa tonne kesäkeliin vain sen takia että mamma pelkää routaa...ollaan tänään keräilty kukkia ja metsässä retkeilty sopivasti pukeutuneina eikä tällä tyylillä olla kyllä sairasteltu ennenkään :) JA TODELLAKIN OLLUT KUUMA PÄIVÄ. Isommat lapset olivat kadun muiden lasten tapaan ulkona jo ohuissa farkuissa ja t-paidoissa :D taaperolla sentään oli ne sukkikset ja takki :D pipo piti tulla vaihtaan ohuempaan malliin kun tuli niin kuuma lapselle...
eikä se maan alainen routa jäistä ilmaa hohkaa muuta kuin mammojen omien korvien välissä. Jos routa olis niin kylmä niin tuskin nurmikko vihertää ja sinivuokot kukkii vai mitä...kaikenlaista hysteriaa sitä löytyykin. Järkkyä ajatella että jonkun lapsen täytyy olla 20 asteessa suorassa auringossa kuumissa haalareissa mut aina niitä vaan näkee. Sit itkevät kuumuuttaan raukat :(
Ei kukaan ole teitä kieltänyt niin tekemästä. Samalla voitte itse ottaa aurinkoa bikineissä ja laittaa uima-altaan pihaan pystyyn. Muistakaa kuitenkin se aurinkovoide! Ja onhan tuulettimet viritetty jo näin helteillä?
vaan jokaisella oli omalle itselle sopiva vaatetus päällä. Onhan aikuisillakin erilaisia mieltymyksiä vaatteiden määrän suhteen.
eniten sairastuttaa lapsia. Siis se että välillä hikoillaan ja sit taas ruuminlämpö laskee...että en suosittele 20 asteessa yhdellekään lapselle haalareita ellei kyse vauvasta joka makaa varjossa vaunuissaan.
hysteerikoksi ihmistä, joka ei päästä lapsia vielä tähän aikaan hellemekossa ulos? Mikä oikeus sinulla on arvostella häntä?
mikä oikeus sulla sit on arvostella toisia jotka eivät koe tarvetta ylipukea lapsiaan auringon paisteeseen?
miks ihmeessä 1 v olis pitäny tunkee tumput haalarit karvahattu ja talvikengät...?haloo!kyllä lierihattu,pitkähihanen body ja ulkoiluhousut riitti,pihalla 3 tuntia
en käy mittaamassa järven jään paksuutta ja lunta ei oo enää viikkoon näkyny missään. Nurmikko vihertää jom leskenlehtiä ja sinivuokkoja joka paikassa... ja Tampereella kans asutaan!