Naapurisopua?!?!?
Ollaan muutettu tähän uuteen omakotitaloon reilu puoli vuotta sitten. Talo on rakennusyhtiön rakentama ja me ollaan tultu tähän siinä vaiheessa osallisiksi kun sisämateriaaleja valittiin. Talvella ei olla tässä juuri naapureita nähty, mutta kevään korvalla tietysti ihmiset tulevat ulos koloistaan.
Ensimmäisen kontaktin sain yhteen naapurin lapsiperheen äitiin kun juteltiin tuossa pihassa. Aika pian hän alkoi valittaa, että "Kuinkas te saitte noin leveät ikkunanpuitteet laittaa?" Kuulemma heillä rakennusvirasto rajoitti ikkunanpuitteiden leveyttä. Vastasin tietysti, että kuten varmaan arvaat, meillä ei ollut osaa eikä arpaa leveyteen... Hän sanoi, että "Ollaan tässä naapurustossa pohdittu, että pärstäkertoimellako tässä rakennetaan?" Ymmärrän, että asia voi harmittaa, mutta käsittääkseni meille ei tästä voi kaunaa kantaa. Tämän jälkeen tilitti vielä yhden naapurin autotallista, joka on hänen mielestään liian lähellä yhtä toista taloa. Hänen oma talonsa ei ole edes lähellä näitä kahta taloa, mutta tuntui olevan kovin tuohtunut tilanteesta.
Eilen sitten eräs tässä naapurustossa asuva ukko oli ottanut muutaman kaljan ja avautui mulle siitä, kuinka mukavilta meidän perhe vaikuttaa. Kertoi sitten kuinka tämä samainen rouva oli valittanut hänelle lumien ajamisesta väärään paikkaan. Toinen naapurinrouva taas oli käynyt valittamassa peräkärryn paikasta kun naapurinukko purki siitä tavaraa pihaansa.
Näinkö tämä omakotiasuminen sitten jatkuu? Kateusko tällaista synnyttää? Olen ihan äimistynyt siitä, että uudet naapurussuhteet aloitetaan näin??? Omakotitalo on tietysti oma, mutta ei mulle kuulu mitä naapurit puuhaa. Voin mieheni kanssa asioita päivitellä, mutta eipä tulisi mieleeni alkaa suoraan kenellekään tilittää. Mitä haittaa on jonkun peräkärrystä, jos se on tunnin jossain paikassa? Tai lumenajosta metrin väärään paikkaan?
Kommentit (2)
Nyt meillä on ihanat naapurit joka puolella, mutta sellaisessakin paikassa on asuttu, että joka ilta on kuristanut kurkkua naapureiden takia. Pääasia varmaan, että jokainen yrittäisi itse olla se hyvä naapuri, yrittäisi olla tuntematta kateutta ja auttaisi toisia aina kun voi. PS: Tuo ei ole vielä pahaakaan. Yritä saada ikävä ihminen muuttumaan hyvällä hyväksi.
Me rakennetaan tänä vuonna aita, niin on selvät rajat, mikä kellekin kuuluu, eipä tartte muiden mussuttaa.
Meille ollaan kans kateellisia, tätä tonttia kun yritti monet saada, mutta me nyt sukulaissuhteilla se saatiin ja se siitä.