Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäpä hölmö kysymys mutta..

03.06.2008 |

..onko kellä selitystä siihen, kun

-> syö/söi e-pillereitä

-> jos ei pystynyt ottaa tarkkaan kellon aikaan (esimerkiksi parin kolmen päivän ajan myöhästyi esim 5 tuntia)

-> täti tuli käymään poikkeuksetta muutama päivä sen jälkeen, eikä varsinaisia kuukautisia tullut ollenkaan..

Mikä tähän on biologinen selitys!? Itse en ole keksinyt sillä muistaakseni vuoto saattoi tulla niin pian, ettei uusi munasolu olisi edes kerennyt irrota..

Olipas vaikeaselkoinen selittää..

-Sivri

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuulu edes tänne ovis-palstoille, mutta en löytäny parempaakaan paikkaa..

Vierailija
2/4 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs mun tietojen mukaan aina kun syö keltarauhashormonia (eli esim. teroluttia tai e-pillereitä) ja kuuri lakkaa, tulee tän keltarauhashormonilta "tipahtamisen" seurauksena tyhjennysvuoto koska keltarauhashormoni on pitänyt kohdun limakalvoa yllä.

Ehkä sulla sitten on niin nopea ja herkkä reagointi limakalvoa ylläpitävän hormonin loppumiseen että jo pikku unohdukset on käynnistäneet tyhjennyksen. Tarkalleen en osaa sanoa miksei sitten "oikeasti kuurin loputtua" tullut vuotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta :)...

Ihmeellisiä on nää biologian jutut, ettei ymmärrä..eikähän välttämättä tarttekaan..

4/4 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissähän on eroja sen suhteen, miten täsmällisesti on otettava ehkäisytehon säilymiseksi. Itse olen esim. käyttänyt joskus Diane Novaa, joka on aika kiitollinen sen suhteen, että sitä ei tarvitse ottaa kellontarkasti.

Unohtelusta ja epäsäännöllisesti ottamisesta kait seuraa aika helposti välivuotoja.