Ilmoitatteko päiväkotiin jos
lapsi pitääkin vapaa päivän? Jos vaikka nukutte pommiin ja päiväkodissa olis pitänyt jo olla niin soitatteko aina että tänään ette tulekkaan? Musta tuntuu että pitäs soittaa mutta toisaalta tuntuu ettei hoitajat kauheesti odota että soitetaan. Kerran multa on jäänyt ilmoittamatta eikä kukaan kysellyt tai huomauttanut mitenkään.
Meille sattuu aina välillä näitä pommiin nukkumisia kun esikoinen on eskarissa ja minä muiden kanssa kotona. Joskus kun itse herään siihen aikaan että ei enää millään ehditä ja kaikki lapset vielä nukkuu niin tekis mieli itsekkin vaan nukua siihen asti että lapsetkin herää. Siihen sitten heräilee lapsetkin kun mä nousen soittamaan sinne päiväkotiin. Ja onhan se noloa soitella että pommiin nukuttiin! :) Taas tämmönen aamu nyt takana ja hoitajaa nauratti kauheesti kun soitin. ;)
Kommentit (45)
Tää kysymys tuli mieleen kun kerran eskarin pihaan tuli yksi hoitolapsista äitinsä kanssa kun mä olin hakemassa omaani ja kuulin vaan että joku lapsista sano että tää lapsi tuli. Hoitaja kuulu siihen vastaavan jotain että ei tämä lapsi ole tainnut olla koko päivään että äidillä on varmaan vapaa päivä. En ruvennu kyselemään mitään onko he ilmottanu ku eihän se mulle kuulumutta kotona aloin miettiä että eikö sitä tarvii ilmoittaa sitten jos pitääkin vapaapäivän. Kyllä varmaan töissäkäyvillekkin vapaapäiviä sattuu niin ilmoitatteko jos loma tuleekin yllätyksenä ettei siitä voi ilmoittaa etukäteen.
Toi tuntuu tosiaan niin hullulta soittaa jos ollaan jo yli tuntikin myöhässä kun kyllähän siinä vaiheessa hoitajat sen tietää että ei varmaan sitten tulla!?
Lapsiluvulla on vaikutusta päiväkodin järjestelyihin.
meille ei kuulu aamupala päiväkodissa vaan se syödään kotona joten sen takia ei tarvitse ilmoittaa. Mäkin aluksi ajattelin että eskarissa ollaan niin kuin koulussa, mutta kun tuntuu että muutkin lapset on sielä eskarissa vähän miten sattuu. Yllätys oli esim että tosi harva syö siellä aamupalan!?
ap
Aina ilmoitan jos pidämme vapaapäivän. Soitan myös siinä tapauksessa jos ei ehditä aamupalalle. Odottavat muuten turhaan ruokien kanssa.
asennoidutaan tarhan puolelta noihin yllättäviin vapaapäiviin? Mulla on aina joku nolo fiilis jos soitan että lapsi pitäs vapaa päivän. Saako lapsi pitää vapaa päiviä tolleen yht äkkiä vai katotaanko sitä vähä pahalla? Kun välillä ei vaan millään jaksais kun se on aina oma show lähteä lasten kanssa viemään esikoista ja sitten muutaman tunnin päästä taas hakemaan. Jotenkin on huono omatunto että opetanko lapselle että " jos ei jaksa niin ei tarvitse" - asenteen? Mutta kun itse olen vaan joskus niin väsynyt että itku pääsee jo herätessä. :/
ap
Hoitajien pitäisi miettiä, tuleekohan se yksi lapsi vai ei, voidaanko jo lähteä. Ilmoita ihmeessä! Ja et kai usein sentään pommiin nuku, ainakaan enää silloin kun koulu alkaa?
Kun vanhin aloitti koulun, ilmoitin joskus tekstarilla väärään puhelinnumeroon. Kukaan ei kuitenkaan kysellyt tytön perään, vaikka viesti ei ollutkaan mennyt perille. Ihmettelin tuollaista välinpitämättömyyttä.
todella itsekästä olla ilmoittamatta!
Ja ilmoitan tietysti etukäteen neuvolat ja hammaslääkärit tms. menot, joiden takia myöhästytään. Minusta on ihan kohteliasta soittaa, että me tosiaan nukuttiin pommiin eikä lapsi tule. Mutta pitäisikö sun ihan oikeasti laittaa herätyskello päälle? Voi olla lapsellesi kova paikka, kun ensi vuonna onkin pakko lähteä joka aamu kouluun. Niin ja miten meinaat silloin saada itsesi ylös ja laittaa lapsen matkaan, jos nytkään ei onnistu?
ja sitten kun esikoinen aloittaa koulun niin olen jo itsekkin opiskelemassa ja vuoden vaihteessakin tilanne " helpottuu" kun voi viedä jo aamupalalle ja autolla! :)
Me saadaan joka kuukausi semmonen kirje kotiin josta näkee mitä minäkin päivänä eskarissa tehdään. Siitä näkee siis onko heillä retkiä tms ja silloin tietysti ilmoitan. Ja olen siis ilmoittanut aina paitsi kerran ja silloinkin yritettiin lähteä mutta mistään ei vaan tullut mitään niin lopulta luovutin.
Mä olen vähän kyllästyny tähän kotona olemiseen ja sen takia aamulla ei jaksais nousta millään. Sillon kun mulla on " omaakin elämää" niin jaksan kyllä herätä kun tiedän että päivä ei ole vaan lasten hoitoa ja raijaamista paikasta toiseen. Välillä kun näitä vapaapäiviä (=eskarilaisen lomapäivä) sattuu niin jaksan taas seuraavana päivänä tosi hyvin, mutta hävettää periaatteessa ilman hyvää syytä pitää lapsella lomapäivä edes sillon tällön! Toi eskari kun on niin " huonoon" aikaan että saan aina juosta tukka putkella viedessä ja hakiessa ja kuopuksen joutuu usein nykäsemään kesken päikkäreiden että ehditään hakemaan eikä hän ehdi sitten syödä joten on kauheen kiukkunen. Ja nyt vielä kun saa pukea kauheet varustukset kaikille päälle siinä kiireessä niin on vaikea ehtiä ajoissa ja mä väsyn siihen kiireeseen ja kitinään niin tuntuu lomalta jos joskus eskarilaista ei tarviis viedä. Viikonloput mä sitten melkeen nukunki yötä päivää eikä silti meinaa jaksaa!
ap
herätyskello päällä, mutta laitan sen aina vaan torkulle ja sitten kello onkin jo vaikka mitä. :/
Lapset herää välillä ihan ajoissa mutta välillä on näitä aamuja että kaikkia nukuttaa ja nukutaan pommiin. Ollaan miehen kanssa mietitty toisen auton hankkimista että mun päivä helpottuis kauheesti kun vois viedä ja hakea autolla ja päivällä vois käydä vaikka kaupassa niin ei illalla sitten enää tarvii sitäkin hoitaa. Musta tuntuu että nykysin koko päivä on kauheeta juoksemista. Päivä menee lasten jutuissa juostessa ja illalla ei koskaan tiedä milloin mies pääsee töistä ja usein jos hän nyt tulee ajoissa (=tekee vain 8,5h) niin sitten pitääkin hoitaa joitain muita juttuja ja taas ilta juostaan ajan kanssa kilpaa paikasta toiseen. Mies kyllä voi mennä yksinkin, mutta sitten mun päivä lasten kanssa venyy ja venyy! Miehelle on vielä kauheen tärkeetä että eskarilainen pääsee harjotuksiinsa (jalkapallo kerran vikossa+pelit) ja siihen menee sitten yks ilta viikosta kokonaan. Usein mies ei edes pääse töistä siiheksi tai sitten hän on sopinut jotain muuta joten hän saattaa vierittää vielä senkin mun niskaan (olen kyllä kieltäytynyt kunniasta)! Mä taion kotona ruokaa tyhjästä kun meillä ei aika riitä edes kaupassa käyntiin!! Oikeesti mä olen ajatellut että käydään esim maanataina kaupassa niin aina tulee jotain yllättävää menoa ettei sinne kauppaan ehditä, sitten syödään tiistaina jotain nuudeleita tai ranskalaisia ja taas saattaa mies keksiä jonkun tosi tärkeen jutun mitä illalla pitää tehdä joten mä sitten joskus just ennen kauppojen kiinni menoa pääsen pikasesti hakemassa jotain kaupasta (sekin reissu taas kauheella kiireellä)!
Mä olen kyllä käsittänyt että eskari olis lapselle kyllä hyvästä joten siksi vien lapsen sinne. Hän tykkää yleensä mennä sinne vaikkakin valittaa välillä että oli tylsää kun vaan leikittiin!!? ;) En tiedä mitä hän odottais että sielä tehtäis, kai enemmän semmosia koulujuttuja. Jos mä ajattelisin vaan itseäni niin en veis lasta päiväkotiin, mutta kun lapsi siellä tykkää käydä niin miksi en veisi vaikka se mulle onkin vaikeeta!?
ap
ei sen lapsen poissaololla tai siitä ilmoittamisella niin väliä, jos muutkin ovat paljon pois eivätkä ilmoita mitään??
lapsesi ajoissa eskariin. Tai minkään muunkaan asian hoitaminen. Ellet sitten asu jossain syrjäseudulla, että eskari ei oikeasti ole kävelymatkan päässä ja julkisia ei kulje kuin harvoin.
Katsopa vielä noita sun omia kirjoituksia, mun mielestä niissä ei ole mitään muuta kuin selityksen makua. Tai jos et oikeasti pääse sängystä ylös ja saa aikaiseksi, niin kandeisi pistäytyä mielenterveystoimistossa, masennus on aika yleinen vaiva nykyään.
En tajua, miten niin moni nainen tekee lapsia sellaisen miehen kanssa, joka ei oikeasti kanna vastuuta perheen arjen pyörittämisestä.
Emmä ole niin sanonu. Mä vaan aloin ihmetellä että eikö se ole yleinen käytäntö että jos on poissa niin siitä ilmoitetaan sen takia tämän ketjun aloitin. Vanhempainillassa ja parin muun jutun takia mulle tuli semmonen kuva että muut tuolla vie vähän miten sattuu ja pitää vapaa päiviä. Olen vaan itse tähän asti ollut aika tarkka noista ajoista ja sen takia ehkä ajanut itseni loppuun joten kysyin kuinka tarkkoja muut noista jutuista on.
T.5 eli ap
Kylläse vaan aika lailla helpottaa jos saan autolla viedä!! Matkaa ei ole kun ehkä 500m mutta ylämäkeä. Keskimmäinen (2v) haluaa toisinaan itse kävellä niin aikaa meillä saattaa matkassa mennä puolikin tuntia joten pakko on pukea kunnolla päälle joka lapselle. Jos voisin viedä autolla voisin antaa aamupalan vain esikoiselle ja heittää kaikille vaan toppikset niskaan ja autoon. Nyt aikaa menee siihen että syötän aamupalat jokaiselle (kuopus 1v haluaa itse syödä joten aamupalalla kestää) ja sen jälkeen huolehdin että esikoisella on tarpeeksi päällä ja puen nämä kaksi pienintä kunnolla että tarkenevat tuon matkan. Eli jos autolla voin viedä niin aikaa säästyy lähes tunti joten miten niin se ei auttaisi aamun kiirettä yhtään!? ;) Moni on sanonut kuka siis tietää millainen mun päivä on että miten mä voin oikeesti jaksaa. Mies yritti syksyllä (kunei tarvinnut vielä vaatetta niin paljon pukea!) hoitaa yhden päivän niin ei onnistunut. Jätti leikin kesken kun tuli esikoista viemästä! Ja hän on paljon kuitenkin hoitanut lapsia joten ei siitäkään ollut kiinni ettei olis osannut.
ap
Mies menee töihin 8 joskus aikaisemmin ja eskariin saa viedä vasta aikaisintaan 8.30 joten sen takia hän ei pysty viemään. Työmatka hällä kestää reilu puol tuntia joten myöhästyisi tunnin jos veisi eskarilaisen mennessään. Mies hoitaa lapsia aikapaljon kun on kotona, mutta vaikka hän kerran yritti selvitä mun päivästä niin muisti sen vaan muutaman päivän. Nyt vaan surkuttelee että voi voi, mutta kun....:)
ap
tuosta mielenterveystoimistosta. Meidän paikakunnalla ei semmosta edes ole! Neuvolan kautta kävin psykologilla joka ei ymmärtänyt kans yhtään! Sanoi että olen lössähtänyt läski jonka täytyy lähteä lenkille. Olen siis hakenut masennukseen apua mutta en sitä saanut! Lääkärillä kävin koska olen turvoksissa ja tosi väsynyt. Ennen kun ehdin mitään sanoa lääkäri oli jo maininnut kuinka iloinen ja hyvävointinen olenkaan! No labroja otettiin ja kaikki kunnossa, olen siis terve! Tiedänki sen että kun lapset joko nukkuu tai pääsen ilman lapsia jonekkin niin kukaan ei voisi edes kuvitella että olen väsynyt ja mulla on vaikeeta. Yritin jopa päiväkodin kanssa sopia niin että saisin hakea puoli tuntia myöhemmin (kokonais aika ei olis pidentynyt) että ehtisin syöttä nuoremmatennen kun pitä hakea, mutta se ei käynyt.
ap
Vierailija:
Kylläse vaan aika lailla helpottaa jos saan autolla viedä!! Matkaa ei ole kun ehkä 500m mutta ylämäkeä.
tietävät esim. aamupalalla keille tarvitaan aamiaista. Eskariin suhtauduin lähes kuten kouluun, eli lapsi oli aina paikalla, ellei ollut sairaana tai joku poikkeustilanne (lomamatka yms).