Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on rankempaa?

Vierailija
23.04.2011 |

1. Ajaa työpäivän jälkeen bussilla n. 20-25 minuuttia kylään (ja takaisin) valmiiseen ruokapöytään raskausviikolla 33 vai

2. Ajaa kotiäidin työpäivän jälkeen 4- ja 1,5-vuotiaiden lasten kanssa ruuhkabussilla 20-25 minuuttia ja sen jälkeen ratikalla n. 10 minuuttia kylään (ja takaisin kotiin)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkissä 1 olevalla ei vielä lapsia, esimerkin kaksi naisella kaksi lasta (iät mainittu)

Vierailija
2/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yttö hanki elämä jooooooooooooooko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankempaa on ajaa koko f1 osakilpailu keskikastin autolla.

Vierailija
4/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta kumpikaan vaihtoehto ei ole rankka, eikä sinänsä kummallakaan syytä valittaa, mutta jos meinaa ottaa rattaat mukaan ruuhkabussiin, mahtuminen voi olla kyseenalaista ja siksi matka saattaa venyä paljon pidemmäksi jos joutuu skippaamaan yhden bussin tai yhden ratikan tms. Sen suhteen valitsisin siis sen, että vaihtoehto 2 on rankempi, mutta jos ei rattaita mukana, niin ihan yks ja sama.

Vierailija
5/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saattavat olla hoitopäivän jälkeen väsyneitä ja ruuhkabussi ei välttämättä ole heille mielyttävä paikka.

Vierailija
6/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudesta, lapsista, ja äitien persoonista. Ykkönen minun tapauksessani ihan ehdottomasti.

Vierailija
7/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa on vähän muitakin muuttujia kuin se, että mahtuuko rattaat ruuhkabussiin...

Vierailija
8/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saattavat olla hoitopäivän jälkeen väsyneitä ja ruuhkabussi ei välttämättä ole heille mielyttävä paikka.

Vierailija
9/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaana olevalla on raskas työ, voi olla ihan puhki työpäivän jälkeen.

Kotiäidille taas on raskasta raahata lapsia julkisissa varsinkin jos tämä tulee "päivän päätteeksi" ts joskus illalla ja lapset ovat jo ihan väsyneitä, saati sitten kotimatka.

Vaikea sanoa oikeastaan. Itse reissaan mielelläni kolmen pienen kanssa kohtuullisia matkoja julkisilla koska sellainen matka on lapsista jännä ja jaksavat yleensä istua aika hyvin. Raskaana olevan on kuitenkin tavallaan helppo kulkea kun ei tarvitse muuta kun pukea itsensä ja hypätä kulkuneuvoon...Ei tarvii pukea lapsia tai raahata vaunuja sisään ja ulos.

Vierailija
10/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, ymmärrän mielipiteesi.

Vierailija
11/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eri syistä. Itse ainakin olin raskaana ollessani noilla viikoilla jo tosi väsynyt työpäivän jälkeen. Pienten lasten kanssa liikkuminen on taas aina oma haasteensa, mutta toisaalta sen voi ottaa "ohjelmanumeron" kannalta.

Vierailija
12/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mun tapauksessa ainoa ongelma lasten kanssa olisi se rattaiden mahtuminen - vaikka olisi kaikki 4 mukana tuohon kellonaikaan ruuhkabussissa.

Kokemusta on ja hyvin on mennyt.

Ja raskausaikana olen tuossa vaiheessa voinut hyvin eikä olisi työpäivän jälkeen väsyttänyt. Mulle siis ei olisi ongelma kumpikaan vaihtoehto.

Luulin, että kysyttiin henk. koht. mielipiteitä.

Vierailija
13/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä on ollut vaan mukavaa, kun on ollut tekemistä tavallisen arjen vastineeksi, ja lapsillehan linja-automatkat ovat seikkailu.

Loppuraskauksissa on minulla ollut monenlaista väsymystä ja vaivaa, ja ensimmäisessäkin raskaudessa töiden jälkeen vain nukuin. En olisi pystynyt mihinkään linja-autoreissuihin vielä töiden jälkeen.

Mutta kuten kirjoitin, raskaudet ja ihmiset ovat erilaisia. Ei näitä voi verrata.

Vierailija
14/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään erityisiä vaivoja ole raskaudessaan. Toki viikolla 33 on jo väsynyt, mutta mikä estää tulemasta syömään valmiiseen pöytään, kun bussilla pääsee suoraan oven eteen?

Lasten kanssa esimerkiksi pukeminen ei ole kovin hauskaa puuhaa aina. 4-vuotiaalle bussimatka onkin jo seikkailu, mutta 1,5-vuotias hermostuu pitkiin matkoihin. Lisäksi perillä kyläpaikassa oltaisiin ehkä viiden pintaan, ja jo ennen seitsämää pitäisi alkaa lähteä, että ehditään kahdeksaksi kotiin (lasten nukkumaanmenoaika).

Vierailija
15/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään erityisiä vaivoja ole raskaudessaan. Toki viikolla 33 on jo väsynyt, mutta mikä estää tulemasta syömään valmiiseen pöytään, kun bussilla pääsee suoraan oven eteen?

Lasten kanssa esimerkiksi pukeminen ei ole kovin hauskaa puuhaa aina. 4-vuotiaalle bussimatka onkin jo seikkailu, mutta 1,5-vuotias hermostuu pitkiin matkoihin. Lisäksi perillä kyläpaikassa oltaisiin ehkä viiden pintaan, ja jo ennen seitsämää pitäisi alkaa lähteä, että ehditään kahdeksaksi kotiin (lasten nukkumaanmenoaika).

vaivoja enää loppuraskaudessa, mutta todella olin niin väsynyt, että minkäänlainen seurustelu työpäivän jälkeen oli älytön ponnistelu, vaikka kuinka olisi tehnyt mieli tavata hyviä ystäviä. Äitiyslomalle jäämisen jälkeen tilanne helpottui, kun sai levätä päivisin.

Ja kyllä, lasten kanssa kulkeminen on myös oma haasteensa, mulla on myös juuri tuon ikäiset lapset. Mutta kuten sanoin, ehkä itse kotiäitinä ottaisin tuon reissun sen päivän ohjelmanumerona ja tekisin jotain rentoa lasten kanssa aikaisemmin päivällä.

t. 14

Vierailija
16/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeminen on rankkaa? Näillä keleillä? Eikähän nuo mitään pitkiä matkoja ole. Jos sinä olet päivällä kotona, niin kyllä minusta silloin työssä käyvän mukaan pitää joustaa. Ja toinen on vielä raskaana.

Vierailija
17/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minusta molempien kannattaa vain pysyä kotona. Ottakaa vaikka videopuhelu jos haluatte nähdä toisenne.

Vierailija
18/18 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias toki pukee itsekin, mutta ei se aina ihan kitkatta suju (kiukuttelee). 1-vuotias myös huutaa lähes poikkeuksetta selkä kaarella puettaessa.

Toki olen kotona päivisin, mutta ei se mitään lepolomaa ole.

Eri asia mielestäni olisi, jos raskaus olisi vaikka viikolla 38...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän