Turusta Tukholmaan laivalla, pelkkä kansipaikka
Kommentit (12)
matkustatte ilman hyttiä. Laivalla säilytyslokeroita, mihin voi tavarat laittaa, maksaa 2€ joka kerta kun lokeron avaa. Laivalla on myös lepohuone, johon voi mennä huilaamaan. Itse tykkäisin kyllä hytin ottaa, saa tavarat sinne ja pääsee lepäämään rauhassa, varsinkin jos lasten kanssa matkustaa. Se on aika pitkä päivä ja laivalla joka puolella hälinää, joten rauhassa ei saa olla, jos hyttiä ei ole. Tietty jos menee autolla niin ne tavarat voi säilyttää autossa, mutta kesken laivamatkan autokannelle ei pääse.
Kahdelle aikuiselle (mulle ja siskolle) ja neljälle lapselle edullinen matka Tukholmaan. Mutta toisaalta 10 tuntia laivalla ilman hyttiä on aika hullua=) Jos jostain edullisen saisi niin sitten vois sellaisen hankkia. Vielä pitää löytää b&b majoitus Tukholman läheisyydestä=)
ja olla perillä vain se 1 päivä. Ja ne kaksi yötä laivalla.
Mitä teette Tukholmassa, riittäisikö perillä 1 päivä? Klo 10.30-16.30?
Ei hirveästi suhteessa siitä saatavaan hyötyyn. Ottakaa vaikka neljän hengen hytti, ja pitäkää sitä sitten tukikohtana kun kiertelette laivalla muuten vaan. Omat eväätkin on helpompi syödä omassa hytissä, jos siis säästöä kaipaa.
Kahdelle aikuiselle (mulle ja siskolle) ja neljälle lapselle edullinen matka Tukholmaan. Mutta toisaalta 10 tuntia laivalla ilman hyttiä on aika hullua=) Jos jostain edullisen saisi niin sitten vois sellaisen hankkia. Vielä pitää löytää b&b majoitus Tukholman läheisyydestä=)
joudut syömään laivalla monta ateriaa, kallista.
alle 20 euroa. Päivällä matkustettaessa ei tarvitse kaikille petipaikkaa joten teille riittä yksi hytti. Toinen alavuoteista on sohva ja toisen voi laskea alas istumapaikoiksi. Niihin mahdutte hyvin istuskelemaan sen mitä haluatte välillä hytissä lepäillä.
päivä ja se oli kyllä liian lyhyt. Mutta tosiaan, jos menee sillä yölaivalla, niin sit olis jo aamulla tukholmassa ja rahaa laivalla kuluisi vähemmän...
montaa kertaa kansipaikalla yön yli laivalla ja olen ollut yksin reissussa. Tämä interrailaikoinani. Se, että tavaroista suuren osan sai matkan ajaksi säilöön oli hyvä juttu. Viikkarilla ainakin oli lepohuone mutta joskus olen nukkunut myös jossain kahvilan tms. penkillä ja aina oli muitakin matkalaisia ja olo suht turvallinen mutten kyllä älyttömästi nauttinut tällaisesta matkanteosta myöskään.
Nyt miehen ja lapsen kanssa haluan kyllä matkustaa niin, että meillä on hytti (tosin eikai tätä päivänajaksi välttämättä tarvisi, itse aina lähden illalla lähtevällä laivalla). Sitten kun lapsi on isompi niin voisi kai ilman hyttiäkin olla jos hän olisi sopivan reissuhenkinen myös joten paljon riippuu toki lapsesta. Mutta jos tosiaan päiväristeily niin kyllähän siellä nyt ilman hyttiä pärjää ja evästäkin voi ottaa mukaan jos tuntuu, että ruokailut maksavat kovasti.
Onneksi näistä kansipaikoista on päästy eroon. Mielummin halpa hytti.
Jos ei yön yli pääse peseytymään, eikä nukkumaan asiallisesti, se on ihmisarvoa alentavaa.
Laivamatkan saa halvimmillaan muutamilla euroilla / parilla kympillä. 4:lle, niin kyllä se hytistä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
ja olla perillä vain se 1 päivä. Ja ne kaksi yötä laivalla.
Mitä teette Tukholmassa, riittäisikö perillä 1 päivä? Klo 10.30-16.30?
Siinä ajassa ehtii käydä yhdessä museossa tai nähtävyydessä, yhdessä tavaratalossa ja yhdessä pikaruokapaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näistä kansipaikoista on päästy eroon. Mielummin halpa hytti.
Jos ei yön yli pääse peseytymään, eikä nukkumaan asiallisesti, se on ihmisarvoa alentavaa.
Laivamatkan saa halvimmillaan muutamilla euroilla / parilla kympillä. 4:lle, niin kyllä se hytistä maksaa.
Yölaivassa hytti on aina pakollien mutta päivällä kulkevaan vuoroon saa matkan ilman hyttiä. Päivällä siis Turku-Ahvenanmaa-Tukholma.
Jos ei ole paljon kamppeita voi siis kulkea päivälaivalla, käydä symässä tai istua pubissa tai mennä saunaan, ei sihen hyttiä tarvitse.
Siitä ei saa poistua. Jos haluaa kiertää laivalla, syödä yms, täytyy ostaa messipaikka. On aika kallis.