Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kuvataiteilija ja mulla on aina kaikki vimosen päälle

Vierailija
15.04.2011 |

'sävy sävyyn', muotokieli natsaa, raitaa raidan kanssa, ruutua ruudun kanssa jne. Ja mitä vittua sitten?

Ällöttää vain epäharmoniset kokonaisuudet eikä kiinnosta paskan vertaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on onneksi vapaus toteuttaa itseämme sopivissa rajoissa. Sinä olet hyvä tyyppi! :)

Vierailija
2/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimosen päälle voi olla myös toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen de stijl -linjaus vai peräti monokromaattisuutta?

Vierailija
4/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko ajan mietin värejä miten ne sopii tai ei sovi toisiinsa. Kerran esim. mun päivän pelasti aamukahvilla tämä sattuma:

http://aijaa.com/v.php?i=002207892008.jpg

Joskus olen miettinyt pohtiiko muut ihmiset tämmöisiä asioita ihan koko ajan.

Vierailija
5/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävy sävyyn voi olla aika tylsääkin, värien vuorovaikutus on kiinnostavaa ja visuaalisesti antoisaa. Mutta olenkin tottunut työskentelemään värien kanssa työn puolesta. Taidegraafikoilla ehkä korostuu töissä enemmän muut asiat kuin väri, pinta ja tekstuuri esimerkiksi.

Vierailija
6/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä muuten mitään synnykään. Toisaalta olen miettinyt jo ihan kersasta asti. Luontaista...

t. kuvataiteilija

ja koko ajan mietin värejä miten ne sopii tai ei sovi toisiinsa. Kerran esim. mun päivän pelasti aamukahvilla tämä sattuma:

http://aijaa.com/v.php?i=002207892008.jpg

Joskus olen miettinyt pohtiiko muut ihmiset tämmöisiä asioita ihan koko ajan.

Vierailija
7/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävy sävyyn voi olla aika tylsääkin, värien vuorovaikutus on kiinnostavaa ja visuaalisesti antoisaa. Mutta olenkin tottunut työskentelemään värien kanssa työn puolesta. Taidegraafikoilla ehkä korostuu töissä enemmän muut asiat kuin väri, pinta ja tekstuuri esimerkiksi.

Vierailija
8/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat vain tulee ja ne tyydyttää tai sitten ei.

Sellainen de stijl -linjaus vai peräti monokromaattisuutta?

Vierailija
9/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä muuten mitään synnykään. Toisaalta olen miettinyt jo ihan kersasta asti. Luontaista...

Äiti kertoi miten pienenä lapsena menin hypistelemään jonkun naisen hametta jolla oli hieno hamekangas. Karseinta on se että olen oikeasti ihan perseestä! Mutta en voi lopettaa, ja sitten kärsin siitä että en saa hyvää jälkeä aikaiseksi koska mulla ei oikeasti ole kauheasti lahjoja. Ja sen riittävän hyvänkin jäljen aikaansaamiseen menee tolkuttomsti aikaa. Järkevintä olisi tehdä jotain ihan muuta mutta kun en pysty! Mua ei kiinnosta mikään muu kuin värit ja kuvat.

Vierailija
10/19 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värigrafiikka on keksitty...

Vierailija
11/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissäkään. Kuvassa kun voi korostua muut elementit värin kustannuksella. Ehkä jossain serigrafiassa värejä mietitään keskimääräistä enemmän, en tiedä, mutta viivaan perustuvassa grafiikassa tuntuu värigrafiikassakin usein muut kuvan elementit mielenkiintoisemmilta kuin värien käyttö. Kait se kuitenkin on yksilökohtaista, kuten kaikki muukin taiteessa, eikä yleistyksiä voi tehdä. Ja kyllähän ihmisillä mielenkiinnon kohteetkin muuttuvat ajan ja kontekstin mukaisesti.

Vierailija
12/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan värin ja kuvan kanssa olla tekemisissä muillakin välinein, kuten kameran, tietokoneen tai siveltimen kanssa (paitsi jos teet monotypioita, niin siinä on paljon samaa...).

Vierailija
13/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan värin ja kuvan kanssa olla tekemisissä muillakin välinein, kuten kameran, tietokoneen tai siveltimen kanssa (paitsi jos teet monotypioita, niin siinä on paljon samaa...).

it-puolen graafisia hommia.

Vierailija
14/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

serigaria nyt on aika kaukana alkuperäisestä grafiikasta...

Hoh hoi.

Vierailija
15/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä raita raidan ja sävysävyyn on niin 80-lukua.

Epäharmoniassa on sitä jotain.

Vierailija
16/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerrankin tulin kirjoittaneeksi 'kansanomaista' kieltä.

Mutta paskaako väliä.

eikä raita raidan ja sävysävyyn on niin 80-lukua.

Epäharmoniassa on sitä jotain.

Vierailija
17/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi muki ja kansio vielä menettelee. (Vaikka unikko onkin niin vitun ärsyttävä ja tuon muki ruma) Mutta toi pöytä, hyi yök! Ei yhtään kaunista.

Vierailija
18/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisen koyhyyden parissa. Mitaan luovuutta ei sallittu. Kaiken piti olla mielellaan rumaa, mitaan varikasta tai taiteellista ei saanut olla. Oli kaikenlaisia saantoja, tiettyja vareja ei saanut kayttaa ja jotkut variyhdistelmat oli myos kiellettyja. Oonkin vuosikaupalla ihmetellyt mita tapahtuu jos tekeekin tuollaisen kielletyn variyhdistelman, esim vihrea ja punainen, rajahtaako silmat jos joutuu niita katselemaan?

Vierailija
19/19 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisen koyhyyden parissa. Mitaan luovuutta ei sallittu. Kaiken piti olla mielellaan rumaa, mitaan varikasta tai taiteellista ei saanut olla. Oli kaikenlaisia saantoja, tiettyja vareja ei saanut kayttaa ja jotkut variyhdistelmat oli myos kiellettyja. Oonkin vuosikaupalla ihmetellyt mita tapahtuu jos tekeekin tuollaisen kielletyn variyhdistelman, esim vihrea ja punainen, rajahtaako silmat jos joutuu niita katselemaan?