Turvavaljaat syöttötuolissa.. hämmennys
Hämmennyin juuri lukemaani... Eli liittyy artikkeliin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011042113585692_uu.shtml
Itse siis käytän lapsellani turvavaljaita hänen istuessaan syöttötuolissa. Joskus saatan kesken lapsen ruokailua nousta vierestä ja hakea kaapista tms. lisää ruokaa lapselle. Ennen turvavaljaiden hankkimista lapsi saattoi nousta tuolista pöydälle ja oli vaarassa pudota. Nykyisin, kun lapselta tulee jo muutamia sanoja, hän ilmaisee itseään sanomalla "pois", kun ei halua enää syödä ja haluaa tuolista ylös. Tällöin lapsi pääsee heti pois tuolista. Koskaan ei ole tullut mieleen, että toimintani olisi jotenkin väärin vaan koen tämän turvalliseksi vaihtoehdoksi. Onko teillä muilla sama ajatus, vai miten toimitte? Koetko vääräksi lapsen istumista syöttötuolissa turvavaljaat päällä?
Kommentit (3)
yleensä 2-3 vuotiaa istuvat jo omilla normaaleilla tuoleillaan päiväkodissa eivät syöttötuoleissa ja tuolla oli sidottu lapsi muutenkin rattaisiin. siis pienillä käytetään usein turvavaljaita, meillä ei sellaisia ollut mutta tarkkana sai olla..
Meillä ei ole syöttötuolissa valjaita, mutta vaikka olisikin niin en niitä laittaisi kiinni. En laita rattaidenkaan valjaita ellei ole erityistilanne (pakko kiireesti ehtiä jonnekin ja lapsi ei haluaisi istua). Jos ei halua istua ruokapöydässä niin pois toki nostetaan.
Sinänsä mulla ei ole mitään valjaiden käyttöä vastaankaan jos joku niitä haluaa käyttää. Itse koen ne vain turhiksi.
kuuluu sitoa, mutta tuolla pk:ssa oli sidottu 3-5 vuotiaatkin, se on outoa et tuoleihin sidotaan tuon ikäisiä.