Mitä kaikkea olet tehnyt lapsen hoitopäivän aikana?
Siis muuta kuin oikeaa työntekoa tai opiskelua?
Aloitan itse:
- käynyt ruokakaupassa
- käynyt vaatekaupassa ja muissakin erityiskaupoissa
- nukkunut
- käynyt kahvilassa tai syömässä ystävän kanssa
- harrastanut seksiä miehen kanssa
- käynyt ajokoulussa (ajotunnilla)
- siivonnut ja pessyt pyykkiä
Edellä mainitut tulivat ensimmäisinä mieleen. Mitä muilla?
Kommentit (9)
vanhemmat saa rahaa. Ei todellakaan siksi, että vanhemmat viettää vapaa-aikaa kotona ilman lapsia.
Hyi, hävetkää...
käynyt ruokakaupassa, kirpputorilla, vaatekaupassa, kampaajalla, kuntosalilla, lenkillä. Oksentanut kotona.
käynyt shoppailemassa
lorvinut kotona puoliksi sairaana
olen tehnyt ja kulkenut työmatkaa. En todellakaan tee muuta, en haluaisi enkä ilkeäisi! Osaan käydä kaupoilla lasteni kanssa.
-harrastanut seksiä
-käynyt kuntosalilla
-nukkunut
-käynyt kahvilassa kaverin kanssa
-käynyt muskarissa /perhekahvilassa vauvan kanssa
-käynyt toisessa kaupungissa ostoksilla
-shoppaillut
Minunkin lapseni on hoidossa, koska vanhemmat töissä, mutta jos työpäiväni loppuu klo 12, en hae lasta siihen aikaan hoidosta, koska on juuri menossa päiväunille. Haen klo 14.30, kun on nukkunut kunnolla ja syönyt välipalan. Siihen jää 2,5 tuntia aikaa tehdä kaikenlaista. Sama juttu, jos työpäiväni alkaa klo 12-14, vien hänet hoitoon lounaalle klo 11. Lapsi saa terveellisen ruoan päiväkodissa ja saa nukkua hyvät päiväunet kun kotona niitä ei enää nuku.
mutta olen
- kerran käynyt kylvyssä
- monta kertaa käynyt ruokakaupassa
- pari kertaa käynyt shoppailemassa huvikseni
- pari kertaa siivonnut lasten vaatekaappeja, koska siitä tuppaa tulemaan vääntöä jos ovat paikalla
- muutaman kerran katsonut telkkaria (tämä silloin kun olen vapautunut töistä lasten päiväuniaikaan)
Sanoisin että minulla on yksinoloaikaa vuodessa muutama tunti niin että lapset eivät olisi paikalla. Nyt olen yksin kun ne nukkuvat, mutta en ole silti vapaa lähtemään minnekään.
niin totta helvetissä työssäkäyvillä äideillä on joskus oikeus nauttia hieman omasta ajasta. Itse olen käynyt kampaajalla, hierojalla, kosmetologilla, shoppailemassa, jne. Silloin tällöin, ei todellakaan päivittäin niin kuin virikemammoilla.
Olin sairaslomalla masennuksen vuoksi ja ihan hoidin omaa pahaa oloani monin eri tavoin: nukkunut päiväunet, syönyt suklaata, katsonut hömppäsarjoja, pyörinyt tällä palstalla jne. Päiväkodin hoitajat ei ees tienneet mun olevan sairaslomalla kun vein ja hain lapsen normaaleihin aikoihin. Välillä sanoivat lapselle, että "äiti lähtee töihin", enkä viitsinyt korjata, ei se sairauteni mielestäni heille kuulunut.