Ystävän luona Pohjanmaalla oli ostettu 10kpl vastasyntyneitä kananpoikia pääsiäisen
kunniaksi kotiin navettaan lemmikeiksi, älllöä, Yhden rouva kantoi sisälle
Kommentit (21)
kasvattaa kanoja oikeissa olosuhteissa, niin mikäs siinä.
Jos pitävät hyvin ja hoitavat kunnolla sen jälkeenkin, niin mitä ällöä tossa on?
mitähän niille käy pääsiäiset jälkeen? mamma leikkaa päät irti ja tekee pataa? meidän lapsi ei ainakaan söisi lemmikkejään, enkä kyllä söisi minäkään (tosin ei syödä lihaa muutenkaan). vai leikkiikö ne kananhoitajia vastedeskin, vaikkeivat mitään niistä tietäisikään? moraalitonta. eipä yllättänyt, että tämä tapahtui pohjanmaalla.
kuin jossain häkki tai lattia kanalassa
...jos tivuista huolehditaan hyvin. Itse hyvin kasvatetu ruoka on paljon inhimillisempi vaihtoehto, kuin tehotuotannosta ostettu!
...jos tivuista huolehditaan hyvin. Itse hyvin kasvatetu ruoka on paljon inhimillisempi vaihtoehto, kuin tehotuotannosta ostettu!
mitä ällöä on tipuissa? Saatikka moraalitonta, kuten tuossa joku totesi.
Varmaan kasvattavat aikuisiksi kanoiksi ja saavat sitten kananmunia. Tai sitten ne aikuiset kanat teurastetaan ja käytetään ruuaksi. Ihan normaalia maaseudulla.
Mutta ilmeisesti täällä nyt yritetään tehdä tästä jotain eläinrääkkäyskeissiä.
mä en ainakaan syö mitään tipuista kasvatettua, mä syön vaan boileria. Sitä saa varmaan kaupasta myös Pohjanmaalla.
yhtä lukuunottamatta ja kanoilla harrastataan pienimuotoista munitusta. Onhan se hauskan näköistä kun kanat tepastelevat pihapiirissä vapaana. Ottaisin itsekin, jos asuisin maatalossa.
Ihme vieraantumista havaittavissa av-palstalla. Mistä luulette, että teidän broilersuikaleet tulevat? Vinkiksi ettei niitä kerätä puista tai merestä.
Siis merestä, jossa jotkut käy pissalla. *oksennan hieman*
En tajua kuitenkaan aloituksen pointtia, mikä on ällöä?
niin miksi sinä täällä ällöttelet, ap, ällöttele ystävällesi.
Onko ihmisten ystävyyssuhteet menneet nykyään niin kauhealle tasolle, ettei ystävältä voi kysellä että mitä aikovat esim pääsiäistipuillaan tehdä, miksi hankkivat niitä jne?
En näe tuossa mitään ällöä, kunhan osaavat hoitaa.
Miten tämä Yhden rouva liittyy asiaan? Tiput saadaan kotiin vain joko itse hakemalla tai siten, että ne joku tuo. Ei kai ne vielä itse osaa kävellä oikeaan osoitteeseen?
Muistan kyllä parinkymmenen vuoden takaa, että meillekin ostettiin tipuja, joista kasvoi ihan oikeita kanoja. Ne munivat, ja munia sitten syötiin. Jossakin välissä kanat pistettiin lihoiksi ja syötiin. Ei jäänyt traumoja ei. Eikös tuo ole ihan järkevääkin toimintaa, toisin kuin jonkin teollisuusbroilerin/-kananmunan syöminen?
mä en ainakaan syö mitään tipuista kasvatettua, mä syön vaan boileria. Sitä saa varmaan kaupasta myös Pohjanmaalla.
Boileria ja kasleria saa kaupasta, kauppaan ne tulevat viljelimöistä missä niitä kasvatetaan vähän kun perunia ja porkkaniakin.
Boilerit ja kaslerit tulee tehtaalta, tuotantohihnalta, missä ne kootaan selluloosasta, kumista, kemikaaleista, väriaineista ja erilaisista muista osista!
ELÄIMET tulee jostain viljelimöistä ja navettelimoista ja tarhoista. Yööök.
Boileria ja kasleria saa kaupasta, kauppaan ne tulevat viljelimöistä missä niitä kasvatetaan vähän kun perunia ja porkkaniakin.
Musta on jotenkin ällöä syödä ihan raakana niitä.
Musta on jotenkin ällöä syödä ihan raakana niitä.
Eli en mäkään siis niitä ilman sitä marinaadia syö.
Ootko kokeiltu semmosia oranssinpunasia marinoituja noita? Siinä on jotain oranssia ainetta ja jotain nestettä. Nam!
Boilerit ja kaslerit tulee tehtaalta, tuotantohihnalta, missä ne kootaan selluloosasta, kumista, kemikaaleista, väriaineista ja erilaisista muista osista!
ELÄIMET tulee jostain viljelimöistä ja navettelimoista ja tarhoista. Yööök.mä en ainakaan syö mitään tipuista kasvatettua, mä syön vaan boileria. Sitä saa varmaan kaupasta myös Pohjanmaalla.
Mut hyvä kun kerroit miten asijat on oikeasti!