Tuleekohan ongelmia jos
äitini muttaa n.1 km päähän meidän nkyisestä unelmakodista.
Äitini on pahasti alkoholisoitunut ja tarvitsee paljon apua. Rasittavaa on se että hän soittelee mihin vuorokauden aikaan tahansa jos on jokin ongelma.
Nyt käyn hänen luonaan 1-2x viikossa tarkistamassa että hän on ylipäätään hengissä. Liikkuminen on vaikeaa.
Tosiaalta lyhyt välimatka helpottaa äidin luona käymistä, toisaalta pelkään että hän tulee meille kännissä kyläilemään tai lapset törmäävät häneen koulumatkoilla kauppassa tms.
Lapseni eivät ole nähneet mummuaan yli vuoteen koska mummu on tosi "sairas"
Koulu olisi mummun uudesta kodista vain 400m päässä, joten olisi mahdollista että lapset saattaisivat törmätä mummuun.
Mummun on kuitenkin pakko muuttaa nykyisestä asunnostaan pois koska vuokranantaja tarvitsee asunnon omaan käyttöönsä
Olipa pitkä ja sekava sepustus
Kommentit (4)
on huolehtia omien lastesi hyvinvoinnista!
Se että äitisi ehkä joutuisi tilanteesta "kärsimään" on hänen häpeänsä ja menetyksensä.
Menisi hoitoon tai kuolisi pois.
Kuulostaa ehkä tylyltä mutta itselläni oli hyvin vaikea äitisuhde joka hieman parani äidin viimeisen elinvuoden aikana ja silloin myös pidin leijonaemon tavoin huolen siitä ettei hänen edesottamuksensa vahingoita mitenkään silloin 4v ja 2½v lapsiani.
Äitini ei ollut alkkis mutta sairasti kuolemaan johtavaa sairautta.
Isäni kanssa lapseni eivät ole missään tekemisissä, hän on alkkis, joi ja hakkasi elämäni ensimm 10v ja minä en halua että hän on missään tekemisissä lasteni kanssa.
Eikä ole ollut eikä tule olemaan.
Hän menetti sen mahdollisuuden jo silloin kun minua (ja äitiä) "muovaili" ja viina vei voiton.
Omat lapsen ensin, aina!
Kannattaa puhua mummon kanssa jo nyt asioista ihan suoraan, niin ymmärtää varmasti. Ei alkoholisti ole varsinaisesti tyhmä, vaan sairas. Ymmärtää kyllä jos puhut asiasta ystävällisesti ja rehellisesti hänelle.
Eli pelisäännöt vaan selviksi.
On sopimukset tehty kännissä tai lähes selvinä aina on äitini rikkonut ne. Siksi asia mua vaivaa.
Toisaalta tällä hetkellä äitini liikkuminen on niin vaikeaa ettei kyläilyvaaraa ole, paitsi että hän käyttää aika usein taksia ainakin päästäkseen alkoon.
jos vaikka vielä tulis lisää ajatuksia