Paras lisävaruste autossa? Ja myös turhin?
Peruutustutka edessä ja takana on suosikkini! Ennen sitä en olisi halunnut taskuparkkeerata ahtaisiin koloihin.
Penkinlämmitin on tietty kiva kanssa ja ehdottomia itsestään selvyyksiä on automaattinen ilmastointi, ja tehokkuus suhteessa vähään kulutukseen, mutta ihan mopoautoa en huolisi, turvallisuus on myös oleellinen osa, ja se, että sisään mahtuu koko perhe.
Turhin on melko tavallisista vakionopeussäädin minulle. Oli 10v ja en paljon käyttänyt. Uusimpaan autooni en tarvinnut.
Kommentit (10)
paras on lisävaruste on automaattivaihteet. Maantieajossa myös vakionopeudensäädin on loistava. Melko turhana pidän elektronisesti taittuvia sivupeilejä.
Seuraavaan autoon haluaisin mm. lämmitettävän ratin...
paras on wunderbaum eli tuoksukuusi.
Huonoin on tupakansytyttimestä virran ottava lamppu, joka on ns. karttalamppu. Ei meillä karttoja lueta.
ihan koko ajan. Hyviä myös parkkitutka ja automaattisesti sisäänpäin kääntyvät peilit.
Mulla on automaattipysäköinti (eli auto pysäköi itse itsensä), jota olen vuoden aikana käyttänyt kolme kertaa ja nekin ihan demo-mielessä. Toisaalta, jos joutuisin joka päivä pysäköimään taskuun, olisi ko. varuste oikein kätevä!
peruutustutka on ainakin niin turha. Jos ei (nainen!) osaa ilman sitä peruuttaa, ei pitäisi olla korttiakaan!
Mutta sähköistä ratinlämmitintä itsekin kaipailisin vielä. Onko jossain autossa muka oikeasti mahdollista saada? :D
Pakko olla:
Ilmstointi, tummennetut lasit, luistonesto ja ajovakaudenhallinta, sähkötoimiset peilit ja ikkunat, vakionopeussäädin, peruutustutka, aluvanteet, automaattisesti tummuva taustapeli, avaimettomuus jne.
Jaa ja turhin mulle olis tuo vetokoukku:)
Se ja ilmastointi olivat ainoat mitä itse toivoin, kaikkea muuta pidin turhana.
näin ison lapsiperheen näkökulmasta. En keksi turhia lisävarusteita.
Mutta sähköistä ratinlämmitintä itsekin kaipailisin vielä. Onko jossain autossa muka oikeasti mahdollista saada? :D
lisävarusteena joihinkin autoihin.
Muistaakseni uusi Hyundai i40 mainostaa että ratin lämmitin tulee vakiovarusteeksi malliin... saa nähdä. Uusi i40 tulee kylläkin suomeen vasta syksyllä.
automaatti-ilmastointi, turhin sähköinen penkinsäädin (kerran kun säätää sopivaksi, niin that's it, eikä ole vaikea muutenkaan säätää).