Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräpukamista taas...

Vierailija
20.04.2011 |

Mulla on aika kipeät peräpukamat (oon siis raskaana rv 34) ja niitähän pitäis lykkiä aina takas sisälle perärööriin. No mitä jos ne ei pysy siellä? Pullahtaa aina samantien takas ulos kun saan sormen ulos rööristä. Pitäiskö niiden pysyäkin siellä vai? Alkaa olla aika tuskaa kävellä ja istua, kun pukamaröllöt hankautuu. =( Help...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne siellä kyllä aina pysy. Ibhottava vaiva, mutta ei niin kovin vaarallinen. Juttele seuraavan kerran lääkärille.

Vierailija
2/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaksat käyttää ja lykkiä vaan takaisin, yleensä parantuvat. Ota myös vaikka Levolac tai Visiblin käyttöön. Tsemppiä! Ikävä vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä reseptillä voide ja supot.

Voiko ilman reseptiä saatavia voiteita ja suppoja käyttää?

Kiitos tsempeistä, ehkä tämä tästä sitten synnytyksen jälkeen viimeistään helpottaa. Suihkuttelen myös aina vessakäynnillä kylmällä vedellä, se helpottaa. Ja syön luumuja ja vatsa onkin toiminut ihan ok.

Vierailija
4/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä reseptillä voide ja supot.

Voiko ilman reseptiä saatavia voiteita ja suppoja käyttää? Kiitos tsempeistä, ehkä tämä tästä sitten synnytyksen jälkeen viimeistään helpottaa. Suihkuttelen myös aina vessakäynnillä kylmällä vedellä, se helpottaa. Ja syön luumuja ja vatsa onkin toiminut ihan ok.

vahvempia, jos on päässyt pahaksi. Kokeile ensin vaikka ilman reseptiä saatavilla.

Vierailija
5/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voivat uusia sitten myöhemmmin. Mulla on parhaillaan sellainen viinirypäleen kokoinen mötikkä persuksissa, jonka saan kyllä työnnettyä sisälle, mutta joka vuotaa verta!! Siis ulostaessa. Muuten siihen sattuu vain istuessa kovalla tuolilla.

Tässä apuja: käsikauppalääkkeet, niistä paras on Schriproct Neo. Sisältää kortisonia ja puudutetta. Osta yhdistelmäpakkaus suppoja ja voidetta. Pari viikkoa voi käyttää, sitten pitää pitää taukoa sen kortisonin takia, se kun ohentaa limakalvoja.

Työnnä pukamat sisälle aina rasvan avulla ja nipistä sen jälkeen peppureiän lihakset "kiinni" vähän kuin lantiopohjalihaksia treenatessa. Pukama pysyy siten paremmin sisällä. Voit myös pitkin päivää yrittää tehdä näitä lihasharjoituksia. Ne lievittävät pukaman syytä eli laskimo-ongelmaa ja vapauttavat verta liikkumaan eli paine häviää ja pukama pienenee.

Pese lämpimällä vedellä! Jos sulla on siellä seassa haavaumia niin ne johtavat sulkijalihasten kramppeihin,joita lämmin vesi lievittää. Näitä kramppeja voivat pukamatkin aiheuttaa, joten kannattaa työnnellä sormea sisään ja "venyttää" siten sulkijalihasta.

Laksatiiveja en suosittele käyttämään kuin viikon, muuten suoli ei suostu enää toimimaan itsekseen. Ne ovat tarpeellisia lähinnä silloin, jos kova ulosteaines tekee haavan pukamaan ja aiheuttaa verenvuotoa.

Syö kuitutabletteja ja juo jokaista kuitutablettia kohden yksi litra vettä. Liika kuitu ja liian vähän vettä kovettaa vatsaa entisestään ja se ei ole hyväksi pukamille. Juo kotikaljaa, sitä saa marketeista litran pulloissa. (Kotikalja muuten auttaa myös maidon nousussa... senkin takia kannattaa juoda). Luumut ja kuitupitoinen ruoka kehiin, jotta ulosteaines pysyy pehmeänä eikä tee haavoja pukamiin. Mulla on ollut haava pukamassa nyht kuukauden eikä parane millään, kohta on siis lääkäri edessä. Mutta nuo raskauden myötä tulleet kyllä häviävät, MUTTA tulevat helposti takaisin myöhemmin, jos syö väärin ja joutuu esim. kyykkimään paljon, kuten minä meidän remontin yhteydessä... Olin kyykyssä niin paljon, että sain pukamat takaisin. Voihan perse.

Vierailija
6/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi esikoisen raskaudesta, roikkuu tuolla mukana, mutta ei vuode, ei kutise, ei ole kivulias..

Vierailija
7/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuitutabletteja ja juo jokaista kuitutablettia kohden yksi litra vettä. Liika kuitu ja liian vähän vettä kovettaa vatsaa entisestään ja se ei ole hyväksi pukamille.

Mitä ovat kuitutabletit? Mistä niitä saa?

Vierailija
8/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sellaista kuin Bio-Fiber. Aluksi söin neljä päivässä, nyt kuukauden aikana olen kohottanut kuuteen tablettiin. Periaattessa niitä voi syödä vaikka 15 mutta pienellä annoksella pitää aloittaa, jotta elimistö tottuu.

Tosi kätevä tapa saada kuituja! Kun aina ei muista syödä terveellisesti. Niiden kanssa pitää tosiaan juoda vettä paljon. Luin jostain, että yksi tuollainen Bio-Fiberin tabletti ja yksi litra vettä. Mä juon itse asiassa noin 7,5 dl vettä / pvä nykyisin, kun on se saakelin vuotava pukama... Vesi ja kuitu ovat parasta lääkettä suolelle.

Vierailija
9/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako...Mulla jäi esikoisen raskaudesta, roikkuu tuolla mukana, mutta ei vuode, ei kutise, ei ole kivulias..

Eivät haittaa! Tosin kannattaa pitää huolta siitä, etteivät ala vuotaa. Kova uloste kun pistää ne vuotamaan helpolla. Eli kuidut ja vesi ovat tehokkain lääke ulosteen notkistamiseen.

(Olen nyt tätä aihetta "opiskellut" viime viikot aika paljon, t. se vuotava tapaus...)

Vierailija
10/10 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sellaista kuin Bio-Fiber. Aluksi söin neljä päivässä, nyt kuukauden aikana olen kohottanut kuuteen tablettiin. Periaattessa niitä voi syödä vaikka 15 mutta pienellä annoksella pitää aloittaa, jotta elimistö tottuu.

Tosi kätevä tapa saada kuituja! Kun aina ei muista syödä terveellisesti. Niiden kanssa pitää tosiaan juoda vettä paljon. Luin jostain, että yksi tuollainen Bio-Fiberin tabletti ja yksi litra vettä. Mä juon itse asiassa noin 7,5 dl vettä / pvä nykyisin, kun on se saakelin vuotava pukama... Vesi ja kuitu ovat parasta lääkettä suolelle.