voinko jättää 4v ja 2v lapset nukkumaan ja
Kommentit (31)
Lapset jäävät kotiin 6 kerrokseen. Soitan vanhemmilleni/exälleni tms, että lähden roskikselle (sinne on 150metriä matkaa), ja soitan/lähetän tekstarin samalle henkilölle sitten kun olen takaisin.
Näin varmistan, että jos kaadun, jään auton alle tms, niin joku tietää, että lapset ovat yksin kotoa.
jos jätät siksi aikaa nukkumaan,laita itkuhälytin nukkuvien viereen. Niissähän parhaimmissa kantavuus jopa 300m. Jos hiljaista,niin tiedät ettei tarvitse kieli vyön alla juosta. Jos taas alkaa kuulua jotain normaalista poikkeavaa ääntä,juokset pikapikaa kotiin. Eihän 150m kulje kun minuutin kaksi. Ja etukäteen kerrot lapsille,että jos äitiä ei näy,olet hakemassa eskarilaista. Näin eivät hätäänny.
t: se, joka kirjoitti käyttävänsä radiopuhelimia itkuhälyttimenä (ps. ovat muuten halvemmatkin kun esim. Philipsin Avent-hälytin...)
Onko tosiaan kunta/kaupunki kohtaista?
Voisin ehkä hakea tuossa tapauksessa.
itä-suomi, eskarilainen kulkee eskarikaverin kanssa eskamatkan, n. puoli kilometriä, polkupyörille. kulkeneet n. viikon verran, puhelin heillä mukana.
soittaisin eskariin, pyytäisin saattamaan lapsen vaatteet päällä ovelle ja juoksisin häntä vastaan kun pää näkyy. Eihän tuohon oikeasti menisi kuin pari minuuttia.
Pyydä laittamaan lapsi valmiiksi, niin hakeminen sujuu hetkessä.
josa paljon mm. venäläistä rekkaliikennettä. siksi käyn hakemasssa. ap
Et tainut olla tosissasi?
tosinaan hakea vanhimmat lapset harrastuksesta klo 21 jälkeen. Jos mies on töissä, niin en voi muuta, kun ottaa 2v ja 4v mukaan. En uskaltaisi jättää kahdestaan nukkumaan, mitä tahansa voi sattua. Enkä halua, että heräisivät ja ketään ei olisi kotona.
Mutta mutta mitäpä sanovat/ajattelevat PK:n henkilökunta? Mihin jätit nuoremmat lapsesi? Onko heillä hoitajaa? Saattaisivat jopa tehdä LS ilmon heitteillejätöstä...
Mutta mutta mitäpä sanovat/ajattelevat PK:n henkilökunta? Mihin jätit nuoremmat lapsesi? Onko heillä hoitajaa? Saattaisivat jopa tehdä LS ilmon heitteillejätöstä...
Voivathan pienemmät olla vaikka mummollassa, hoh hoijaa.
Eiköhän pk:n työntekijöillä ole parempaakin tekemistä kuin kytätä, mihin joku äiti on jättänyt pienemmät lapset.
Voivathan pienemmät olla vaikka mummollassa, hoh hoijaa.
Eiköhän pk:n työntekijöillä ole parempaakin tekemistä kuin kytätä, mihin joku äiti on jättänyt pienemmät lapset.
Joo´o, veit mukuloiden kanssa isomman eskariin ja sitten viet pienemmät mummolaan... hohhoijaa mitä järjen juoksua, samahan se olisi viedä nuoremmatkin samaan hoitopaikkaan.
Hohhoijaa joo sullekkin... Josko se nyt vaan sattuis ihmetyttään jos useasti kotiäiti juoksee yksin hakemassa eskaria kotio ilman nuorempia ipanoita.
Jos nyt vaan että on kotiäiti yleensäkään... Ja näin mieshän oli töissä aloituksessa, jotenka ei isukki edes ole lapsen vahtina ja HUOMAA jos useasti käy näin, JOTA EI aloituksessa mainittu onko AINUT kerta vai kuinka mones???
Normaalisti olen siis töissä ja kaikki lapset päiväkodissa jonka yhteydessä eskarikin on.
Nyt nuorimmainen on kuumeessa joten olen saikulla kotona. 2v ja 4v ovat siis minun kanssani kotona ja vanhin käynyt vaan eskarin ajan hoidossa.
Tämä oli siis poikkeustapaus. Sillä normaalisti en hae lasta, paitsi vapaapäivinä ja nuorin oli vielä kipeä minkä takia mietin että jos antaisi nukkua.
Mutta en hylännyt. Ei tarvitse olla huolissaan. :D
ap
Lapset jäävät kotiin 6 kerrokseen. Soitan vanhemmilleni/exälleni tms, että lähden roskikselle (sinne on 150metriä matkaa), ja soitan/lähetän tekstarin samalle henkilölle sitten kun olen takaisin.
Näin varmistan, että jos kaadun, jään auton alle tms, niin joku tietää, että lapset ovat yksin kotoa.