Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen ei ota kuuleviin korviinsa

Vierailija
19.04.2011 |

sitä ettei tulisi kylään sairaana, flunssaisena, nuhaisena tms ennen kuin on täysin terve, vaikka kerrottu että perheessä on onfektioastmaa ja joka ainut kerta pöpön saatuamme olemme päivystyksessä!??

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytti monta kertaa kirjoituksessaan sanaa "olla niin tarkka". Olla tarkka on sinänsä ilmaisuna ihan eri asia kuin olla ottamatta riskiä sairastumisesta NIILLÄ keillä se perussairauden kuten astman takia on riskialttiimpaa kuin muilla.

Kun kerroit vielä, että ne lapset kuitenkin sairastuivat vaikka välttelivät teitä -- niin, koska päiväkodeissa taudit tarttuvat koska vanhemmat tuovat sinne omien työtilanteittensa tiukkoja ollen myös hyvin sairaita lapsia, naamioiden oireet kuumelääkkeellä piiloon.

Vaikka olisikin todennäköistä, että lapseni saisi tartunnan päiväkodissa, en silti tieten tahtoen ikinä menisi hakemaan tautia, niin kauan kuin se on minun vältettävissäni.

Silti minut tuntien kukaan tuskin käyttäisi minusta muuten sanaa "tarkka", olen hyvinkin huithapeli luonne. Mutta vastuu siitä, että omalla valinnallaan ottaa tietoisen riskin ajaa lapsensa sairaalaan tai automaattiselle antibioottikuurille kymmeniä kertoja vuodessa, on minusta jokaisen otettava, jolla on riskilapsi.

Vierailija
22/27 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytti monta kertaa kirjoituksessaan sanaa "olla niin tarkka". Olla tarkka on sinänsä ilmaisuna ihan eri asia kuin olla ottamatta riskiä sairastumisesta NIILLÄ keillä se perussairauden kuten astman takia on riskialttiimpaa kuin muilla. Kun kerroit vielä, että ne lapset kuitenkin sairastuivat vaikka välttelivät teitä -- niin, koska päiväkodeissa taudit tarttuvat koska vanhemmat tuovat sinne omien työtilanteittensa tiukkoja ollen myös hyvin sairaita lapsia, naamioiden oireet kuumelääkkeellä piiloon. Vaikka olisikin todennäköistä, että lapseni saisi tartunnan päiväkodissa, en silti tieten tahtoen ikinä menisi hakemaan tautia, niin kauan kuin se on minun vältettävissäni. Silti minut tuntien kukaan tuskin käyttäisi minusta muuten sanaa "tarkka", olen hyvinkin huithapeli luonne. Mutta vastuu siitä, että omalla valinnallaan ottaa tietoisen riskin ajaa lapsensa sairaalaan tai automaattiselle antibioottikuurille kymmeniä kertoja vuodessa, on minusta jokaisen otettava, jolla on riskilapsi.

Jos jollain on nuha, niin miten voit tietää että hänen seurassaan oleminen on taudin hakemista? Tätä en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytti monta kertaa kirjoituksessaan sanaa "olla niin tarkka". Olla tarkka on sinänsä ilmaisuna ihan eri asia kuin olla ottamatta riskiä sairastumisesta NIILLÄ keillä se perussairauden kuten astman takia on riskialttiimpaa kuin muilla. Kun kerroit vielä, että ne lapset kuitenkin sairastuivat vaikka välttelivät teitä -- niin, koska päiväkodeissa taudit tarttuvat koska vanhemmat tuovat sinne omien työtilanteittensa tiukkoja ollen myös hyvin sairaita lapsia, naamioiden oireet kuumelääkkeellä piiloon. Vaikka olisikin todennäköistä, että lapseni saisi tartunnan päiväkodissa, en silti tieten tahtoen ikinä menisi hakemaan tautia, niin kauan kuin se on minun vältettävissäni. Silti minut tuntien kukaan tuskin käyttäisi minusta muuten sanaa "tarkka", olen hyvinkin huithapeli luonne. Mutta vastuu siitä, että omalla valinnallaan ottaa tietoisen riskin ajaa lapsensa sairaalaan tai automaattiselle antibioottikuurille kymmeniä kertoja vuodessa, on minusta jokaisen otettava, jolla on riskilapsi.

Niin jos vanhempi laittaa tälläisen lapsen päiväkotiin, niin se on tietoinen valinta ja vanhempi ottaa riskin ajaa lapsensa sairaalaan tai antibioottikuurille. Päiväkotilasten sairastumisista on tehty tutkimuksiakin. Eli suurempi vaikutus tällä päiväkotielämällä voi lapseen olla. Sinänsä on hurskastelua että vieraat eivät saa potea nuhaa, mutta samaan aikaan vanhempi on valmis altistamaan lapsensa päiväkodeissa leviäville taudeille. Tämä tosin on arvovalinta.

Vierailija
24/27 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotis syntymäpäiville ja sanoo lähtiessään:" Meidän Maija okensi tänä aamuna ja voi olla sen takia vähän väsyneen oloinen...".

Vierailija
25/27 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä me kaverin kanssa nähdään puolin ja toisin vaikka muksuilla olisi vähän nuhaa.

Ja tämä infektioastmaisin on ollut kaikista tervein.

Toisaalta tämä on minun ja ystäväni keskinäinen päätös nähdä myös nuhaisina ja jakaa mahdolliset taudit. Muille kyllä ilmoitan jos ollaan kröhäisiä, saavat itse päättää nähdäänkö. Ja tottakai, jos jollain joskus kuumetta niin treffit jää väliin. Myös sen em. ystävän kanssa.

Vierailija
26/27 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinka vakavia ruoka-aineallergiat, laktoosi-intoleranssi tai keliakia voivat olla. Kuten mun anoppi ja appiukko. Mulla on paljon ruoka-aineallergioita ja ihan kohteliaasti valikoin pöydästä ne ruuat joita voin syödä (en oletakaan että he muistaisivat kaikki allergiani), mutta aina vaan yrittävät tarjota esim. täytekakusta alempaa kerrosta, koska siinä ei ole banaania, vain siinä ylemmässä. Juu, mutta ei pysty silti ottamaan, saan oireita niin helposti ja ne ovat vakavia. Meillä olleissa juhlissa pahoittelin ystävälleni, kun olin unohtanut tehdä yhden leipomuksen laktoosittomana. Appi siihen totesi sitten, että eihän se nyt haittaa, jos vähän pierettää. Ystäväni pyörii kivusta lattialla, jos syö vähääkään laktoosia.

Mitä mieltä anoppi on ollut?

Vierailija
27/27 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti sanottuna, moukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän