Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko törkeää tehdä kolmas lapsi, jos hänelle ei ole tarjota omaa huonetta?

Vierailija
19.04.2011 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovittiin, että vauva tulee jakamaan saman huoneen samaa sukupuolta olevan isosisaruksen kanssa. Tyttö tuli, joten 7v isosisko saa huonekaverin jossain vaiheessa ja 11 isoveli saa pitää huoneensa yksin :)

Vierailija
2/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ei

meillä vain yhdellä viidestä oma huone, muut jakavat.

toivottavasti esikoinen pääsee opiskelemaan ja muuttaa kesällä pois kotoa. siitä sitten vuoden kuluttua seuraava ja sitten onkin kaikille omat huoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa huonetta. Teini-ikäisenä saattavat saada.

Vierailija
4/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tilaa olisi jakaa kahteenkin. Tuntuu vain mukavammalta näin kun ovat alle kouluikäisiä kaikki. Ja en voi sanoa tietäväni, minkä kokoisessa asunnossa asutaan vakkapa viiden vuoden päästä. Ehkä silloin on kaikilla oma huone - ehkä ei :)

Vierailija
5/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parvisängyn olohuoneeseen, jotta lapsilla olisi omat huoneet. Eikä välttis tarvii olla parvisänky, jos on iso olkkari.

Vierailija
6/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen isosta perheestä, ja minua oikeasti harmitti 3-luokkalaisena kun minun täytyi olla yksin omassa huoneessa! Onneksi pikkusisko uskaltautui jonkun ajan päästä kaveriksi (ja pysyi siinä seuraavat 8 vuotta) :D

vaikka tilaa olisi jakaa kahteenkin. Tuntuu vain mukavammalta näin kun ovat alle kouluikäisiä kaikki. Ja en voi sanoa tietäväni, minkä kokoisessa asunnossa asutaan vakkapa viiden vuoden päästä. Ehkä silloin on kaikilla oma huone - ehkä ei :)

Vierailija
7/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 aikaisempaa saa pitää omat huoneensa, mutta uusi vauva kasvettuaan isommaksi joutuu punkkaamaan edelleen vanhempien kanssa.

Vierailija
8/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jossain vaiheessa, viimeistään murrosiässä, lapset alkavat kaivata omaakin tilaa. (Murrosikään nimenomaan liittyy paljon sellaisia asioita, joissa teinille pitää suoda tietty yksityisyys.)

Ehkä, jos teillä on esim. mahdollisuus jakaa yksi makkari sermeillä kahdeksi pienemmäksi tilaksi, niin voisi olla helpompi pärjätä ainakin vähän pitempään? Tai ikäerot ovat sellaisia, joissa aluksi pienemmät lapset voivat olla samassa huoneessa ja sitten vanhin olisikin jo muuttamassa pois?

Eivät siis ihan kaikki lapset 100% varmasti näin halua, mutta luulen, että meistä aikuisistakin suurin osa tarvitsee välillä vain oman, yksityisen tilan. Sama pätee lapsiinkin, joillakin se yksinolemisen ja yksityisemmän tilan tarve on vain isompi kuin toisilla.

Vierailija
9/9 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain erään tietämäi kolmelapsisen perheen ratkaisua, kun he rakensivat talon ja ottivat neljännen makuuhuoneen sijaan katetun kuistin.