Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen jättäminen autoon

Vierailija
19.04.2011 |

Jätin 2v.lapseni autoon (abc-aseman pihaan) kun juoksin hakemaan maitopurkin. Olin poissa noin 3 minuuttia ja eikö jo joku ollut tämänkin asian päänvaivakseen ottanut ja kyttäsi autoni edessä koska tulen ja lähti sitten ajamaan pois nyrpeällä ilmeellä.

Onko todellakin niin, että lasta ei saa jättää autoon edes muutamaksi minuutiksi ilman, että joku on asiasta tekemässä ongelman?

Olisin muuten ottanut lapseni mukaan, mutta olen raskaana ja ison mahani kanssa en jaksaisi turhia nostoja tehdä.

Miten te muut, jätättekö koskaan hetkeksikään lapsia autoon?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nuorempaa en jättäisi.

Isommista lapsista palaan vastaamaan sitten, kun minulla on isompia lapsia :).

Vierailija
2/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoon koskaan yksinään.

Hyvä, että vastuu toimii Suomessa kanssaihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun nukkuu. Ja nyt ovat isompia niin melkein aina jäävät (kuuntelevat rokkia). Näitä kyyliä riittää...

Vierailija
4/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jätän hänet autoon, ovet lukkoon, ja menen kauppaan. saatan olla kaupassa n. puoli tuntia.

lapsellä ikää 4v.

Vierailija
5/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäneeni 5kk ikäisen vauvani kerran pariksi minsaksi yksin autoon, kun nukku. ju9oksin lähikaupasta maitoa hakemaan enkä halunnu sitävarten herättää. herää ainak kun kaukalon irrottaa autosta ja lähtee kantamaan.

Vierailija
6/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä hetkestä. Esim. kun vein kirpputorille tavaraa, lapset odottivat autossa. Hain aina yhden kassin, vein pikaisesti pöytään ja hain uuden. Muutaman minuutin olivat aina välissä yksin.

Ja lapset olivat mukana, koska se oli huomattavasti turvallisempaa kuin jättää heidät yksin kotiin.

Vierailija
7/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen on jostain syystä tarve.

J amuistakaa nyt hyvät ihmiset, että noi tilanteet voi näyttää tosi ikäviltä ulospäin. Esim jos se, että ajat parkkiin kun taivas on pilvessä, ja jos aurinko alkaakin paistaa ja osuu suoraan penkkiin kahlittuun lapseen, se jo on tosi tukalaa lapselle.

Eikä ne ole 1 eikä 2 lasta, jotka sinne autoon ovat sitten kuolleet. Jotkut unohdettu kun isä/äiti onkin lähtenyt ryyppäämään ja kuolleet kuumuuteen. Ja aina joskus ne autot syttyy palamaan, varsinkin jos jättää virrat päälle. Tiedän perheen, jonka 3-vuotias paloi autoon.

T: kolmen äiti, en ole autoon jättänyt.

Vierailija
8/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen jonka lapsi paloi autoon (Ruoholahdessa?) oli tuttuni tuttu, olen siksi aika neuroottinen tässä asiassa.

Vierailija
9/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappasi hörhö kulkupelin alleen, kun isä käväisi kioskilla. Lapsi takapenkillä turvaistuimessa nukkumassa.

Vierailija
10/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoon koskaan yksinään. Hyvä, että vastuu toimii Suomessa kanssaihmisillä.

Samaa mieltä. Saisi ap olla kiitollinen että kanssaihmiset EIVÄT OLE VÄLINPITÄMÄTTÖMIÄ vaan haluavat varmistaa, että se äiti tai isä TOSIAAN tulee 3 minuutin kuluttua eikä 3 tunnin kuluttua. Niinkin voi joskus käydä, mistä sitä kukaan etukäteen voi tietää jos yksinäistä lasta jää varmuuden vuoksi tarkkailemaan.

Itse olen useammankin kerran hälyttänyt poliisit koiria autoista pelastamaan, eräälläkin kerralla kesäkuumalla meni lopulta kolmatta tuntia kun koiran omistaja lopulta suvaitsi palata autolleen. Jäisin toki lastakin autossa seuraamaan.

Vierailija
11/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan vauvana jätin aina kun nukkui ja poikkesin jossain max. 10 minuutiksi ja koskaan ei tullut mitään ongelmia. Nyt isompanakin jätän autoon samalla tavalla, tosin eivät ne enää nuku siellä vaan kuuntelevat musaa.

Vierailija
12/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkialle muualle otan aina mukaan, mutta jos on asiaa tohon lähikaupan yhteydessä olevaan asiamiespostiin, niin sitten jätän autoon. Lapsi on melkein 3-vuotias ja todella vilkas. Kärryihin en voisi asioinnin ajaksi laittaa, koska postin tilat todella pienet. Ilman kärryjä lapsi ehtisi juosta ympäriinsä karkuun ja repimään kaikki kortit ym. postin tavarat lattialle, jos vähänkin joutuisi jonottamaan. Sylissä ei jaksa enää kauan tuon ikäistä pitää eli autoon jää siksi aikaa. Tosin jos huomaan sisälle mennessä että pitkä jono postin tiskille, jätän asioinnin toiseen kertaan ettei lapsi joudu odottamaan autossa kauan. Eli lapsen odottaa autossa ehkä minuutin tai kaksi, ei siihen yhden paketin lähettämiseen tai hakemiseen mene sen kauempaa kun ei ole jonoa.

Vierailija
13/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa jättäisi. Saattaisin kuvitella jossain ihan R-kioskilla tms., josta ulkoa päin näkee onko sisällä 1 vai 2 ihmistä.

tietämäni ABC-asemat ovat kyllä sellaisia isoja paikkoja, joissa paljon kulkijaa ja kävijää, eikä sisältä näkisi autoon. Ei tulisi kyllä mieleenkään jättää sellaisessa paikassa.

Vierailija
14/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänkin kerran yhdet törpöt oli menneet isoille ruokaostoille isoon automarkettiin ja jättäneet n. 1 vuotiaan autoon nukkumaan paksuissa vaatteissa. Olimme syömässä ja ruokapaikasta oli suora näköynteys autoon. Lapsi oli jo siinä kun tulimme syömään. Olimme siinä ainakin ½h. Lapsi heräsi ja alkoi huutamaan täyttä kurkkua.

Menin ilmoittamaan vartijalle ja hän meni kuuluttamaan asiasta infoon. Silti meni vielä 20 minsaa ennenkuin vanhemmat saapui autolle.

Eli ostokset oli surutta hoidrttu loppuun ja sitten vasta tultiin autolle ja ilmeet oli kiukkuiset.

N. kolmikymppinen omaan napaan tuijottava pariskunta selkeästi. Lapsi tulee sitten kun tulee sijalla viimeinen tärkeys. Auto oli upouusi iso ja vanhemmat vimpanpäälle puettuja, lapsikin toki hyvin puettu, mut siihen se kiinnostus sitten lapsesta näyttikin tyssäävän.

Vierailija
15/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisi noin pientä, ties mitä saa päähänsä kun yksin jää. Mutta jotain 5v alkaen olen jättänyt muutamaksi minuutiksi kun lapsi jo tajuaa ettei äiti ole hävinnyt mihinkään vaan käväisee vain. Tämäkin tapauskohtaista tietenkin, ei 5 vuotiastakaan voi jättää jos on eläväistä sorttia ja ei osaa pysyä autossa odottamassa.

Vierailija
16/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätätte lapset autoon "hetkeksi", niin oletteko koskaan ajatelleet, että vaikka lapsille ei käy/kävisi mitään, niin itsellenne voi käydä! jos vaikka kaadut/saat sairauskohtauksen kaupassa/postissa tai missä vaan ja menetät tajuntasi, niin sinulle saatetaan soittaa ambulanssi, ja koska lapset ovat autossa eikä mukana, niin kukaan ei tiedä, että pitäisi kiinnittää huomiota myös lapsiin! sittenhän lapset jäävät oman onnensa nojaan :(

Vierailija
17/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kanssa autoon. Ajatteletteko yhtään millaista kyytiä se vauva siellä autossa saa, kun kerrankin vanhemman silmä välttää täysin?

Yksi äiti tästä kerran täällä kirjoittikin, kun oli ikkunan takaa katsonut, kuinka n 2-3-vuotias isoveli oli oikein kunnolla pistänyt vauvaa pataan autossa. Siinä tilanteessa se 2-3-minuuttiakin on aika pitkä aika.

Vierailija
18/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina jättänyt lapset autoon jos käyn maksamassa vaikka bensat tai hakemassa sieltä huoltsikalta sen litran maitoa.

Joskus jopa olen jättänyt lapsen yksin ulos rattaissa, kun olen piipahtanut hakemassa sen maidon.

Lapseni myös nukkui ulkona rattaissa 4h!!

Ei vittu miten tekopyhää porukkaa!! OIkeestikko te vammaset saatana revitte kaukalon irti autosta, kun menette maksamaan bensat??(ai nii..superäiti tankkaa automaatissa)

ainiin...ja olen jättänyt lapset autoon, kun olen käynyt pankkiautomaatilla.

olen myös jättänyt lapset autoon, kun olemme menneet vanhemmilleni ja he on nukahtaneet matkalla.

hahaha tekopyhää porukkaa.

Vierailija
19/19 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tekopyhyyttä ole, jos tosiaan toimii niin kuin väittääkin toimivansa.

Ap:han nimenomaan kysyi, miten muut toimivat.

voi luoja Minäkin olen aina jättänyt lapset autoon jos käyn maksamassa vaikka bensat tai hakemassa sieltä huoltsikalta sen litran maitoa.

Joskus jopa olen jättänyt lapsen yksin ulos rattaissa, kun olen piipahtanut hakemassa sen maidon.

Lapseni myös nukkui ulkona rattaissa 4h!!

Ei vittu miten tekopyhää porukkaa!! OIkeestikko te vammaset saatana revitte kaukalon irti autosta, kun menette maksamaan bensat??(ai nii..superäiti tankkaa automaatissa)

ainiin...ja olen jättänyt lapset autoon, kun olen käynyt pankkiautomaatilla.

olen myös jättänyt lapset autoon, kun olemme menneet vanhemmilleni ja he on nukahtaneet matkalla.

hahaha tekopyhää porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi