Alan olla turhautunut työnetsijä!
Kun joka paikkaan kaivataan "vankkaa ammattitaitoa siinä tässä ja tuossa" mut miten sitä saa kun kukaan ei enää ole itse valmis yhtään kouluttamaan vaan kaikki työvoima pitää saada valmiina? Mulla on kaupallisen alan koulutus ja viimeiset 10v olen ollut firmassa missä on työnkuva ollut sitä tätä ja tota mutta ei siellä oikein ole päässyt etenemään eikä muodostumaan vankaksi ammattilaiseksi. olen pari vuota ollut hoitovapaalla enkä aio enää palata nykyiseen työhön mut en taida muuhunkaan enää kelvata :(
Kommentit (4)
Olen koulutukseltani tradenomi enkä ole mikään kuuseen kurkottaja.Kaipaan vain työkokemusta ja työn minkä palkalla tulla toimeen ja ennen kaikkea haluan paikan johon sitoutua mut joka paikassa pitäis olla kaiken osaava ammattilainen. Ilmeisesti sellainen jota ei tarvi yhtään kouluttaa...osoittaa vaan jakkara ja kone ja sanoa että ala tehdä :( mistä sitä sitten nykyään enää saa kokemusta? AP
Mulla on pelkkä ylioppilastutkinto ja silti olen työssä ollut viimeiset 12v ja vaihtanut työpaikkaakin sujuvasti. Pitää vain osata myydä se oma työkokemus. Itse työskentelen it-alalla projektipäällikkönä ja muut samassa työpaikassa samaa homma tekevät ovat korkeakoulun käyneitä.
Eli korkeakoulututkinto (FM) on liikaa kaikkiin minua kiinnostaviin paikkoihin.. :-(
Meillä haetaan AMK- tai yliopistotasoista ihmistä samaan tehtävään, missä vanhemmat kollegat on peruskoulun/ kansakoulun suorittaneita.
Jos ne ihmiset 20 vuotta sitten oppi sen asian tekemällä, niin miksei enää nykyisin?
Ja tosiasia on, että tohon hommaan on vaikea saada pysyvästi ketään akateemista (tulevat vaan pariksi vuodeksi hankkimaan työkokemusta ja jatkavat sitten matkaa), kun pelkän peruskoulun/ lukion käyneitä hakijoita tähän sais pilvin pimein ja silloin olis mahdollista löytää joku joka sitoutuu tähän taloon ja tähän työhön.