Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko haittaa jos ei muista joka päivä antaa vauvalle d-vitamiinia?

Vierailija
19.04.2011 |

Moi!

Tätä olen miettinyt 5kk vauvan kohdalla... Kun ehkä 2 kertaa viikossa saattaa tipat unohtua - ja siitä sitten huoli. Olen joskus antanut seuraavana päivänä esim. sitten 6 tippaa.

Esikoinen sai aikanaan sitä "huonompaa" d-vitamiinia, ihan vaan jekovittia. Nyt tämä toinen saa D3-vitamiinia, eikös se imeydy paremmin? Eli että esikoinen on periaatteessa saanut saman verran imeytyneenä kuin tämä toinen nyt kun välillä väsymystäni ym. ties miksi unohtelen..?

Onkohan siitä oikeasti paljonkin haittaa, jos sitä välistä unohtaa antaa...?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin voisi antaa vaikka viikottain isomman määrän, mutta ihan vastasyntyneen vatsa ei sitä kestä. Noin ison jo kestää. Itse annoin tipat parin viikon välein iiisson määrän kerrallaan, koska se päivittäinen läträys on tosi rasittavaa ja turhaa!

Vierailija
2/7 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tartte tästäkään enää huolehtia :)

Ap

Ihan yhtä hyvin voisi antaa vaikka viikottain isomman määrän, mutta ihan vastasyntyneen vatsa ei sitä kestä. Noin ison jo kestää. Itse annoin tipat parin viikon välein iiisson määrän kerrallaan, koska se päivittäinen läträys on tosi rasittavaa ja turhaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini vaikuttaa fosforin ja kalsiumin aineenvaihduntaan hormonin tavoin. Sen tehtävä on pitää veren kalsium- ja fosfaattipitoisuudet oikeina parantamalla niiden imeytymistä.

D-vitamiinin puute aiheuttaa lapsilla riisitautia ja aikuisilla osteomalasiaa eli luun pehmenemistä. D-vitamiinin lievä ja pitkään kestävä liian vähäinen saanti heikentää kalsiumin imeytymistä, mikä edesauttaa osteoporoosia.

Vierailija
4/7 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen pitäny välillä parikin viikkoa taukoa, meillä käytössä d-tipat! herkkävatsainen kun on... ihan neuvolassakin sanottiin että voi pitää taukoa että vatsa rauhoittuu, jos ne vatsavaivat johtuisi noista tipoista!

Vierailija
5/7 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa? Kuinka paljon sitä siis nyt kuuluu antaa? Kesällä yhtä paljon kuin talvella?

Vierailija
6/7 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en suosittele jättämään kokonaan pois!! viime viikolla aloitin taas tipat reilun viikon tauon jälkeen ja enää ei vatsavaivaa ole (ainakaan vielä ilmaantunut) joten ehkä nyt voin jatkaa tippojen antoa ilman taukoja!:)

Vierailija
7/7 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 5 tippaa! ja tais olla peräti 18 vuoden ikään asti?! tai tottakai niitä hyvä olisi syödä ihan koko elämän mutta tuosta määrästä en ole varma sitten vanhempana...

t. 6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi