Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hohhoijaa, anoppi käveli olohuoneeseen kysymättä mitään..

Vierailija
18.04.2011 |

Asutaan melko lähekkäin. Anoppi avasi ulko-oven, otti kengät pois ja ilmoitti "tulevansa katsomaan onko kuopus miten kipeä vielä" (kuopuksella on siis flunssa). Anoppi rynnisti keittiöön ja siitä meni sitten sohvalle istumaan. Olemuksellani kyllä viestitin varmasti, etten tykkää, ja aiemmin mies on sanonut USEASTI äidilleen, että ei tykätä, että tullaan ilmoittamatta. Mutta silti näin vaan käy. Minäkään en koskaan mene anopin luo ilmoittamatta.

Anoppi TIETÄÄ, etten pidä yllätysvieraista tai siitä, että tullaan ilmoittamatta. Miksi se silti tekee niin välillä??

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä omien lastenne opiskelija-asuntoihin ja koteihin, jotka he perustavat puolisoidensa kanssa? Entä jos avainta ei heru? Vedättekö herneen nenään?

Vierailija
22/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin pohjoiseen ja täällä kyllä kävelee ihan kaikki, tutut ja tuntemattomatkin ovesta sisään, jos ei ole lukossa.

Helsinkiläisenä tähän oli aluksi vaikea tottua, mutta nyt on vain ihanaa kun ihmiset tulevat ja menevät ihan eritavalla kuin kaupungissa, missä piti aina soittaa päivää ennen ennenku uskalsi tulla kylään.

Nyt ihmiset piipahtavat kahvilla, jos sattuvat ajamaan ohi ja on aikaa.

Tuntemattomien änkeeminen sisään, ilman ovikelloa tai koputusta aiheuttaa minussa vielä vähän närää. Ei ole kivaa kun eteisessä yhtäkkiä seisoo joku tuntematon mies...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiotteko istua lastenne kodeissa lauantai-illat ja kaiket päivät muutenkin, esin. 2 kertaa joka ikinen päivä kuin omissanne? Seistä toljottaa heidän makuuhuoneissaan ja puuttua siihen miten vauvat imetetään ja missä järjestyksessä jauhopaketit ovat kaapissa? Pervoja tirkistelijöitä ja moukkia olette.

Vierailija
24/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta munkin typerä anoppini on, onneksi on välimatkaa. Ota sinäkin huomioon, etteivät kaikki ole tottuneita tuollaisiin sisäänmarsseihin, kyllä sitäkin pitää kunnioittaa.

Vierailija
25/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koteihin tunkeilua. Teksii mieli laittaa oveen kyltti "ole hyvä ja koputa/ soita ovikelloa". Sellaista lappua kyllä käytinkin, jossa luki "hyssss, meillä nukutaan". Oli unessa sitten vuorotyöläinen tai lapsi.

Vierailija
26/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänen miehensä on sille äidilleen jo monesti sanonut! Mutta että anoppi ei siltikään usko, se jos mikä kertoo siitä anopista aika karua kieltä.

Mikäs jankkaaja tänne on taas pesiytynyt muita ärsyttämään? Jotain häikkää ymmärryksessään selvästi.

Vierailija
27/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti vastaan anoppia ovelle ja kysyin "mitä asiaa", niin anoppi pyyhälsi minun OHI, eikä häntä yhtään kiinnostanut onko sopiva hetki tms..

Anoppi on "alunperin" maalainen, minä en, mutta kai maalaisellekin pitäisi mennä perille, kun sanotaan, että saa tulla kylään, mutta ILMOITTAKAA ensin??

Kun anoppi on tehnyt näitä yllätyshyökkäyksiään olen mennyt todella vaikeaksi ja yleensä poistunut takavasemmalle, mutta viesti ei ole silti mennyt perille, että tuollaisista yllärivierailuista ei pidetä.

Anoppi on ihan ok, mutta ei todellakaan ydinperhettä, enkä voi olla "kuin oman perheen kesken" anopin kanssa.

Vierailija
28/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. leikkaan varpaankynsiä, kuljen alusvaatteissa, nukun sohvalla, ajan säärikarvoja, venyttelen ja voimistelen, laulan, joskus tanssinkin, luen tenttiin (työrauha), rakastelen, joskus masturboin!! jne. Kyllä ihmisen pitää saada itse päättää, milloin hän on yksin ja milloin lastensa ja puolisonsa kanssa ja milloin sitten seurustelee muiden kanssa.

Vierailija
29/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. leikkaan varpaankynsiä, kuljen alusvaatteissa, nukun sohvalla, ajan säärikarvoja, venyttelen ja voimistelen, laulan, joskus tanssinkin, luen tenttiin (työrauha), rakastelen, joskus masturboin!! jne. Kyllä ihmisen pitää saada itse päättää, milloin hän on yksin ja milloin lastensa ja puolisonsa kanssa ja milloin sitten seurustelee muiden kanssa.

Kyllä, minusta sinä saat toimia ihan kuten toimit.

Mutta koeta nyt vaan tajuta, että toisenlaisiakin tapoja on, yhteisöllisempiä. Ja nekin ovat ok!

Se on ap:n vastuulla sanoa suoremmin ja tylymmin.

Jos ap:n mies on sanonut, että "ilmoittakaa tulostanne", tajuaako se anoppi, että asia on a) todella tärkeä miniälle ja b) että se "tulo" ei koske pelkästään sitä, että mennään pitkäksi aikaa kylään ja syömään yms. Koskee siis myös pikavierailuja.

Epäilen, että kumpaankin noista vastaus olisi anopilla että EI.

Joten mitä siinä oikeasti enää muuta voi, ap:n on itsensä oltava vähän tyly. Turhaan sinä täällä nariset, ei ole olemassa mitään universaalia tapaa tulkita anoppien asema perheissä, eikä sitä, miten perheenjäsenen/lähisuvun kotiin piipahtamisesta on pakko ilmoittaa.

Oletteko te aina noin päkkipäitä elämässänne? Että muunlaisia tapoja olla ja elää ei VOI, siis VOI olla kuin teidän omanne?

Sovitelkaa. Olkaa tiukkoja tarvittaessa.

Vierailija
30/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän osaa ottaa muita ihmisiä huomioon. Miten miehesi käyttäytyy, ap (kun on kasvanut tuollaisessa ympäristössä)?

Teidän pitää varmaan ottaa anopilta avaimet pois ja antaa vara-avaimet jollekin naapurille.

Vierailija
31/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä minä koskaan mene kenellekään ilmoittamatta. Sekin pitää kestää.

Kyllä, minusta sinä saat toimia ihan kuten toimit. Mutta koeta nyt vaan tajuta, että toisenlaisiakin tapoja on, yhteisöllisempiä. Ja nekin ovat ok! Se on ap:n vastuulla sanoa suoremmin ja tylymmin. Jos ap:n mies on sanonut, että "ilmoittakaa tulostanne", tajuaako se anoppi, että asia on a) todella tärkeä miniälle ja b) että se "tulo" ei koske pelkästään sitä, että mennään pitkäksi aikaa kylään ja syömään yms. Koskee siis myös pikavierailuja. Epäilen, että kumpaankin noista vastaus olisi anopilla että EI. Joten mitä siinä oikeasti enää muuta voi, ap:n on itsensä oltava vähän tyly. Turhaan sinä täällä nariset, ei ole olemassa mitään universaalia tapaa tulkita anoppien asema perheissä, eikä sitä, miten perheenjäsenen/lähisuvun kotiin piipahtamisesta on pakko ilmoittaa. Oletteko te aina noin päkkipäitä elämässänne? Että muunlaisia tapoja olla ja elää ei VOI, siis VOI olla kuin teidän omanne? Sovitelkaa. Olkaa tiukkoja tarvittaessa.

Vierailija
32/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelee tupaan naapurit, kaverit ja sukulaiset. Yleensä kutsumatta ja ihan ilmoittamatta. Enkä ole ollenkaan ymmärtänyt pahastua! Joo ja maalla asutaan vaikkakin asuntoalueella.

Olisikohan ap:n tapauksessa kuitenkin enemmän kyse, ettei ylipäätänsä pidä anopistaan?

Vierailija
33/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä minä koskaan mene kenellekään ilmoittamatta. Sekin pitää kestää.

Kyllä, minusta sinä saat toimia ihan kuten toimit. Mutta koeta nyt vaan tajuta, että toisenlaisiakin tapoja on, yhteisöllisempiä. Ja nekin ovat ok! Se on ap:n vastuulla sanoa suoremmin ja tylymmin. Jos ap:n mies on sanonut, että "ilmoittakaa tulostanne", tajuaako se anoppi, että asia on a) todella tärkeä miniälle ja b) että se "tulo" ei koske pelkästään sitä, että mennään pitkäksi aikaa kylään ja syömään yms. Koskee siis myös pikavierailuja. Epäilen, että kumpaankin noista vastaus olisi anopilla että EI. Joten mitä siinä oikeasti enää muuta voi, ap:n on itsensä oltava vähän tyly. Turhaan sinä täällä nariset, ei ole olemassa mitään universaalia tapaa tulkita anoppien asema perheissä, eikä sitä, miten perheenjäsenen/lähisuvun kotiin piipahtamisesta on pakko ilmoittaa. Oletteko te aina noin päkkipäitä elämässänne? Että muunlaisia tapoja olla ja elää ei VOI, siis VOI olla kuin teidän omanne? Sovitelkaa. Olkaa tiukkoja tarvittaessa.

turha kuitenkaan TÄÄLLÄ uhota, miten outoa ja perverssiä ja huonotapaista on, jos elää toisella tavalla.

PS: kuten sanoin, minä soitan kyllä itse ovikelloa ja hyväksyn senkin, että joku ei halua lainkaan yllärivierailuja.

-19 jne-

Vierailija
34/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tapana kolkutella tai huhuilla ennenkuin kävelee sisään, tai vähintäänkin istahtaa ovensuupenkille vaihtamaan kuulumisia ennenkuin pyydetään peremmälle? Olen kaupunkilainen enkä tunne "maalaistapoja", mutta olen maalla kohdannut hienotunteisuutta ja tilanteentajua, joista kaupungissa saa vain uneksia :)

kävelee tupaan naapurit, kaverit ja sukulaiset. Yleensä kutsumatta ja ihan ilmoittamatta. Enkä ole ollenkaan ymmärtänyt pahastua! Joo ja maalla asutaan vaikkakin asuntoalueella.

Olisikohan ap:n tapauksessa kuitenkin enemmän kyse, ettei ylipäätänsä pidä anopistaan?

Vierailija
35/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tapana kolkutella tai huhuilla ennenkuin kävelee sisään, tai vähintäänkin istahtaa ovensuupenkille vaihtamaan kuulumisia ennenkuin pyydetään peremmälle? Olen kaupunkilainen enkä tunne "maalaistapoja", mutta olen maalla kohdannut hienotunteisuutta ja tilanteentajua, joista kaupungissa saa vain uneksia :)

kävelee tupaan naapurit, kaverit ja sukulaiset. Yleensä kutsumatta ja ihan ilmoittamatta. Enkä ole ollenkaan ymmärtänyt pahastua! Joo ja maalla asutaan vaikkakin asuntoalueella. Olisikohan ap:n tapauksessa kuitenkin enemmän kyse, ettei ylipäätänsä pidä anopistaan?

kyse on sielläkin alueellisista, suvullisista ja yksilöllisistä eroista.

Mutta itse olen huomannut, että se menee niin, että sellaista tunnistamista kuikuillaan kyllä hetki, mutta ei niinkään odotella sitä, saako tulla sisään vaihtamaan kuulumisia.

Eli odotetaan vaikka pihalla tai kopistellaan ovella, että toinen ehtii hätätilassa kiskaista paidan päälleen ja tunnistaa, kuka on tulossa. Mikä ap:n anopin tapauksessa siis jo tapahtuikin, kun kerran toisiaan eteisen ohitustilanteessa (hehe) tervehtivätkin.

-19 jne-

Vierailija
36/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko niitä naisia, joiden miehillä ei ole kotia ollenkaan, koska nainen määrää kaiken, jopa vieraat.

Vierailija
37/37 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi asuu 6 km päässä. Alkuaikoina oli hyväkuntoinen ja liikkui pyörälläkin paljon. Mutta ei ole ikinä käynyt meillä muuten kuin lasten symttäreillä ja sitten jouluna kahvilla siis vain kutsuttuna.

Nyt sitten on ollut heikossa kunnossa viimeset kolme vuotta. Aina kyselee multa miksi et käy. Kävisit useammin. Tällä hetkellä makaa jo melko heikossa hapessa tk:n vuodeosastolla.

Eipä ole anoppi vaivautunut kertaakaan meille poikeamaan esim. päiväkahville, kun olen aikoinaan ollut lasten kanssa kotona. Niin miks ihmeessä minä nyt siellä sitten laukkaisin? Jos käyn tk:ssa niin en ees osaa puhua anopille mitään. Aika etäiset välit on.

Eli, kun minä aikoinaan muutin tänne 700 km päästä ja ei ketään tuttuja alueella. Niin olisi ollut ihan mukavaa, että ees anoppi olisi joskus käynyt. Me sitten tietysti aina välillä poikettiin anopilla, mutta alkoi tuntua niin yksipuoleiselta se kyläily, että väheni osaltani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan