Joku toinen valittiin virkaan
Postissa tuli kirje, ihan kiva, ajattelinkin kun ei haastattelukutsua tullut. Joku muu valittiin, molempiin virkoihin. Nuoret miehet jyrää, ei väliä, vaikka työkokemus olisi zero.
Mieletön tsemppaus jää vähän laimeaksi:"Jotain parempaa on tarjolla!" Muilla sama? Miten pysyt positiivisena, et katkeroidu, passivoidu?
Kommentit (5)
Silloin kun olimme työttömiä ja kouluttamattomia mieheni kanssa molemmat, minä kelpasin tasan yhteen palkattomaan harjoitteluun. Mieheni soitti yhteen paikkaan ja jossei päässyt, hänelle jopa neuvottiin mistä kannattaisi hakea töitä seuraavaksi(!!!). Nyt tilanne on se, että mies tienaa epäpätevänä osa-aikaisena (3 päivää viikossa) saman, mitä pätevä nainen tienaa pätkätöissä kuukaudessa.
Sama minulla. Yhteen virkaan valittiin varasijalle nuori mies täysin ilman kokemusta. Minulla kokemusta 4 vuotta, en päässyt edes haastatteluun. Olen kolmikymppinen nainen, naimisissa, muta lapsia ei ole suunnitelmissa. Työnantajalle olen punainen vaate. Haastatellaan näön vuoksi, mutta töitä en saa.
tuo että nuoria miehiä valittaisiin vaikka työkokemusta ei olisikaan.. Ihan turha tähän vetää jotain tasa-arvoa mukaan enää tänä päivänä.