menen huomenna aborttiin
eilen otin kotona sen ensimmäisen lääkkeen ja huomenaamusta osastolle ottamaan loppulääkitys...pelottaa
Kommentit (32)
Voimia voimia ja vielä kerran voimia. Mä kävin saman läpi 2kk sitten. Mulla 2 lasta, joista toinen ihan pieni vauva. Pillerit petti. Kauhea tilanne, itkin kaks viikkoa ennen kuin tein päätöksen.
Itken asiaa vieläkin melkein joka päivä. Silti tiedän että tein oikean päätöksen vaikka sattuu niin ...keleesti. Mulla toimenpide oli kivuton, siis fyysisesti. Vuotoa jatkui reilu 2vko.
Jos sulla on hyvät syyt ja olet asian perustellut itsellesi, pystyt sen kanssa elämään. Mäkin uskon että tää tuska loppuu vielä. Mä teidän että tein oikein, sano kuka vaan mitä vaan.
Olen itse nyt vasta rv7 ja odotan jo innolla, että pääsen vauvanvaateostoksille.
Onko elämäntilanteesi jotenkin huono, kun haluat abortin? Vai miksi teet sen?
Jokaisella voi olla huono elämäntilanne, eikä vain yksinkertaisesti pystyisi huolehtimaan pienestä lapsesta.
Ajatelkaa omalle kohdalle, jos esim. asuisitte yksin ja eläisitte kelan tuilla, opiskelet samalla?
Voiko tuohon rumpaan ottaa lasta mukaan. Ei varmasti !
Jokaisella voi olla huono elämäntilanne, eikä vain yksinkertaisesti pystyisi huolehtimaan pienestä lapsesta.
Ajatelkaa omalle kohdalle, jos esim. asuisitte yksin ja eläisitte kelan tuilla, opiskelet samalla?
Voiko tuohon rumpaan ottaa lasta mukaan. Ei varmasti !
Voimia kovasti! Muista: Älä katso pönttöön vaikka mikä olisi. Sitä vuotoa tulee ja paljon ja hyytymiä ja "klönttejä".
ja ei, en ole ylpeä itsestäni enkä tästä teostani. Mutta kertakaikkiaan, ainoa vaihtoehto nyt.
Totaali vahinkoraskaus, ehkäisy on (oli) kunnossa.
Eilen pyörittelin sitä aloituslääkettä pari tuntia ennenkuin sain sen otettua - nyt en enää voi mieltäni muuttaa, otettu on.
ap
Kauhea teko, en voi muuta sanoa. En käsitä mitä voivat olla ne syyt, joiden pohjalta joku voi tappaa oman lapsen!!??
sinulle! Se paljonko hyytymiä tulee riippuu aika paljon siitä kuinka pitkällä olet.. Hyvin se varmasti menee, sairaalassa on osaavaa henkilökuntaa ja muista pyytää kipulääkkeitä lisää jos siltä tuntuu.
Turha teidän muiden on tulla tänne haukkumaan toisten päätöksiä, helppo tuo päätös ei ole! Sitä on varmasta vaikea sellaisten ihmisten ymmärtää, jolla asiat kunnossa tai tukiverkkoa esim. vanhemmat jotka voivat tarvittaessa antaa/lainata rahaa.. Joillain ei ole vahempia tukemassa henkisesti eikä rahallisesti ja jos vain on sellainen olo että ei pysty niin sitten ei pysty. Olkaa hiljaa abortti on laillinen suomessa tiettyyn rajaan asti.
Teille abortin vastustajat, todellakin on parempi että ihminen itse tiedostaa rajansa.
Jokaisella lapsella olisi oikeus syntyä myös rakastettuna ja toivottuna, jos siihen ei ole mahdollisuutta niin parempi näin.
Mutta kukaan ei tule raskaaksi pyhästä hengestä. Ja toisaalta tässä maassa kyllä on niin hyvä tukiverkosto, että sosiaalisista syistä ei pitäisi abortin olla saatavissa ollenkaan.
Minulle laitettiin klemmarit joitakin vuosia sitten, joten todellakin kuvittelimme, että ehkäisy on kunnossa!
Raskaustestin tulos oli todellinen järkytys.
Ja kuten jo alussa kerroin, syitä keskeytykseen on lukuisia. En ala kaikkia erittelemään
Itse en pystyisi tekemään aborttia, kun ehkä silloin, jos tietäisin lapsen olevan niin vakavasti sairas, ettei tulisi selviämään kohdun ulkopuolella..
Voimia sulle, jätä näiden hyeenoiden jutut ihan omaan arvoonsa!
monikaan ei pysty esim adoptoimaan omaa lastaan kun on sitä kantanut 9 kk. Sitten se pidetään ja ajatellaan kyllä kaikki järjestyy. SItten kun ei järjestykkään niin kärsii lapsi. Milestäni on parempi tehdä abortti jos se on kaikkien kannalta paras ratkaisu. Abortti on vakava asia, mutta ei se ole vielä lapsi siinä vaiheessa !
Luonto itsessäänkin tuhlaa paljon elämää, todella moni raskaus keskeytyy ja tapahtuu jopa kohtukuolemia.
Mä en suosittele aborttia, mutta en sitä keneltäkään kielläkään. Se on jokaisen oma päätös.
kuitenkaan verrata siihen, että se tuntisi jotain tai tajuaisi jotain.
Tietysti sä katot sitä mitä tulee ulos!!!! Jos on vähän viikkoja ei oo mitään katottavaa. Mutta jos enempi, niin minä kyllä ihan mielenkiinnosta katsosin.
Varaa kotiis buranaa ja rättejä. Koita jaksaa se koitos. Mulle on tehty kaavinta, mutta eri syystä. Oli tyhjentyny pussukka. Ja vuoto ei loppunut. Papereissa lukee että abortti. Se tarkottaa tyhjentämistä, poistoa. Ei kannata välittää muiden mielipiteistä. Tää on sun päätös ja sä tiedät kyllä hyvin jos et ole valmis vauvaa tekemään. Se on 18v eikä vaan vauva mistä on vastuussa. Siihen pitää olla valmis.
Kaikkee hyvää sulle! Sitten joskus voit toivottavasti nauttia suunnitellusta raskaudesta ja lapsesta. Tätä ei kannata märehtiä. Hyvä että teet päätöksiä ja pysyt niiden takana. Nykyään EI ole pakko tehdä lapsia. Lapsia joita ei olis halunnut.
T:Mieheni äiti kertoi ettei olisi halunnut saada miestäni ja sanoi että jos ei olisi ollut naimisissa olisi antanut mieheni adoptoitavaksi. Tämä tieto on satuttanut miestäni TOSI PALJON! Koska on tuntenut sen jo pienenä äidin käytöksestä, mutta ei ole tiennyt mitä se on. Nyt tietää. Ja voi miten sillä sattuu kun siihenkin aikaan olisi ollut kuitenkin mahdollista ehkäistä! Nykyään on oikein hyvä ettei ole pakko tehdä lapsia tilanteeseen jossa äiti ei välttämättä kykene lasta vastaanottamaan.
olet oikeasti hyeena, jos alat syyttelemään ja mässäilemään toisen ihmisen ahdingolla. Sehän nyt on ihan fakta, ettei tuon ikäinen sikiö vielä tiedä olemassaolostaan tai muustakaan tuon taivaallista ja jos toisen ihmisen ratkaisu on se, että hän ennemmin keskeyttää ei-toivotun raskauden, kuin jatkaa sitä (esim.) vaarantaen lapsen tai oman terveyden...
Tämä on samanlainen ikuisuusaihe, kun imetys vs. pulloruokinta ja kestovaipat vs. kertsit joten miksi näistä aiheista pitää aina vetää ihan mielettömät kilarit ja lynkata keskustelun aloittaja??
JOKAINEN täysivaltainen henkilö on oikeutettu päättämään OMASTA ruumiistaan, jote4n jos tämä päätyy ratkaisuun, joka meitä ei miellytä, niin ei meidän auta muu kuin pitää kiltisti pää kiinni ja tyytyä toisen OMAAN HENKILÖKOHTAISEEN ratkaisuun, vaikka se meitä ei miellyttäisikään!!
Järkyttävää, että se joka suree toisen ihmisen hengen menetystä, on hyeena.
asia oli loppujen lopuksi selkeä kaikin puolin.
Ja päätös keskeyttämisestä "helppo" kun mietin kokonaisuutta ym.
En sen tarkemmin kerro edelleenkään aborttiin johtaneita syitä, helppo päätös se ei kuitenkaan ollut, kaikista riskeistä ja uhkista huolimatta.
Kuten kerroinkin, minut steriloitiin muutama vuosi sitten, joten raskaus oli todellinen yllätys ja suoranainen shokki.
Jos joku minut tämän takia nyt tuomitsee, niin antaa tulla. Itse kuitenkin seison päätökseni takana, edelleen.
ap