Äsh!!! Mä unohdin ennakkoäänestää!! Voiko enää mitenkään äänestää?
On siis ennakkoäänestyslappu käyttämättä, samoin tämän päivän vaalipäivän lappu. Mitä mä nyt teen? Oliko se ennakkoäänestys pakollinen vai voiko mennä vain tänään?
Voi pöh, kaikki unohtuu aina.
Kommentit (11)
tänään on varsinainen vaalipäivä eli voit äänestää
ennakkoäänestys on niille jotka ei just vaalipäivänä pääse äänestämään!
nyt otat sen lapun kouraan ja juokset äänestyspaikalle! äänestä niitä hyviä ;)
Voit äänestää vain kerran joko ennakkoon tai vaalipäivänä. Ennakkoäänestää voi missä vaan ennakkoäänestyspisteessä, mutta vaalipäivänä vain omassa äänestyspaikassa, joka lukee siinä lapussa.
en voi tälle mitään. Anteeksi! Montakos äänestyslappua olet saanut, pakko kysyä.
En ole ihan varma, voitko mennä enää tänään. Kannattaa kuitenkin käydä kysymässä. Mukaan tarvitset sen äänestyslapun, passin, ajokortin ja plussakortin.
Aika hyvä idea oikeastaan. Saisi ehkä nukkuvat liikkeelle :)
on myös pakollinen. Että siinä karsittaisiin osa ehdokkaista pois? Vai oliko se sittenkin presidentivaaleissa, menikö siinä niin?
Mitä sille ennakkoäänestyslapulle sitten tehdään? Vienkö sen koko nivaskan äänestypaikalle?
Ehdokas minulla on jo.
ap
Aloittaja pelleilee, tai on 12 vuotias joka on vahingossa saanut äänestyslipun.
..ja sitten ihmetellään että mitä idiootteja sitä taas on eduskuntaan äänestetty. no kansa saa sen minkä ansaitsee..
Kotiin on lähettettu todistus äänioikeudesta ja siinä on merkitty varsinaisen vaalipäivän äänestyspaikka.
Lappua ei tarvitse olla mukana, mutta henkkarit pitää olla.
Vielä ennättää äänestämään.
on myös pakollinen. Että siinä karsittaisiin osa ehdokkaista pois? Vai oliko se sittenkin presidentivaaleissa, menikö siinä niin?
Mitä sille ennakkoäänestyslapulle sitten tehdään? Vienkö sen koko nivaskan äänestypaikalle?
Ehdokas minulla on jo.
ap
niin presidentinvaaleisssa on 2 äänestyskierrosta JOS ekalla kierroksella kukaan ehdokas ei saa yli 50% äänistä (eli tähän mennessä ollut aina kaksi tällä vaalitavalla).
Eduskuntavaaleissa äänestetään vain kertaalleen, joko ennakkoon tai varsinaisena vaalipäivänä.
En ole ihan varma, voitko mennä enää tänään. Kannattaa kuitenkin käydä kysymässä. Mukaan tarvitset sen äänestyslapun, passin, ajokortin ja plussakortin.